SERES M5

seres
SERES M5

קרוסאובר חשמלי סיני מרשים עם עיצוב יוקרתי, ביצועים חזקים, טווח נסיעה גבוה ואבזור עשיר במיוחד – במחיר תחרותי שמאתגר את מותגי הפרימיום המוכרים.

החל מ-

 226,900

שתפו:


כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

מותג Seres (סרס) אולי לא מוכר לרוב הקהל בישראל, אבל מדובר ביצרנית רכב סינית עם שורשים אמריקאיים, שבבעלות קונצרן הענק DFSK (שיתוף פעולה בין דונגפנג וסוקון). סרס שמה לעצמה מטרה ברורה – לשלב עיצוב יוקרתי, טכנולוגיה מתקדמת והנעה חשמלית או היברידית נטענת. ה-M5 הוא הרכב הראשון שמגיע לישראל מטעם המותג, והוא מציג מענה מסקרן מול דגמים מוכרים כמו טסלה מודל Y, ב.מ.וו iX3 ואפילו ג'נסיס GV70 החשמלית.

עיצוב ונוכחות: פרימיום במבט ראשון

ה-SERES M5 מציג קווים חלקים ומודרניים, עם פרופורציות שמזכירות רכבי קרוסאובר יוקרתיים בגודל בינוני. מלפנים הוא נראה כמו שילוב בין פורשה מקאן וטסלה מודל Y, עם פנסים חדים וגריל דמוי מסכה. הגג משתפל לאחור, הדלתות חלקות, והידיות נשלפות באופן חשמלי – אלמנטים עיצוביים שממקמים אותו היטב בקטגוריית הפרימיום.

האורך הכולל עומד על כ-4.78 מטרים, בסיס גלגלים של 2.88 מטר, ורוחב מכובד של 1.93 מטר – מידות שממקמות אותו באמצע הדרך בין SUV קומפקטי ל-SUV משפחתי גדול.

תא נוסעים: מפתיע, מינימליסטי, ומרווח

מבפנים, סרס M5 נראה כמו טסלה פוגשת את מרצדס. מסך מרכזי עצום בגודל 15.6 אינץ' שולט על כל הפונקציות – ממיזוג ועד מצבי נהיגה. בנוסף יש לוח מחוונים דיגיטלי מול הנהג בגודל 10.4 אינץ'. אין הרבה כפתורים פיזיים, וזה יכול לבלבל נהגים שמעדיפים שליטה מיידית.

החומרים מרגישים איכותיים, עם ריפודים נאים, חיבורי USB בכל פינה, ותאורת אווירה צבעונית. המושבים נוחים ותומכים, והמרווח לשני היושבים מאחור מרשים, גם בגובה וגם במרווח הרגליים. תא המטען מציע כ-369 ליטר בלבד – קצת מאכזב לגודל הזה.

יחידות הנעה: חשמלי מלא או פלאג-אין? אתם בוחרים

ה-SERES M5 משווק בגרסאות שונות, כאשר בישראל הוצגו בעיקר שתי תצורות:

  1. גרסה היברידית נטענת (EREV – Extended Range EV)
    מערכת ההנעה משלבת מנוע בנזין (1.5 ליטר טורבו) שמטעין את הסוללה ולא מניע ישירות את הגלגלים, עם מערכת חשמלית שמספקת כ־489 כ"ס. התאוצה ל-100 קמ"ש נמשכת כ־4.4 שניות בלבד, וטווח הנסיעה המשולב (עם מיכל דלק מלא וסוללה מלאה) עומד על כ-1,000 ק"מ. הטווח החשמלי לבדו עומד על כ־180 ק"מ – נתון מרשים ביותר לפלאג-אין.

  2. גרסה חשמלית מלאה (BEV)
    כאן תמצאו מנועים כפולים עם הנעה כפולה (AWD) והספק של כ־496 כ"ס. הטווח הרשמי עומד על כ-530 ק"מ לפי תקן CLTC הסיני – בפועל כנראה סביב 420-450 ק"מ לפי תקני WLTP. התאוצה כאן דומה – פחות מ-5 שניות ל-100 קמ"ש.

התנהגות ונוחות: פרימיום, אבל לא ספורט

למרות הנתונים המרשימים, ה-M5 מרגיש בעיקר נוח ויציב – לא ספורטיבי באמת. ההיגוי קל, השלדה רכה, והוא נועד יותר לקרוז על איילון או לצאת לטיול לצפון מאשר למסלול נהיגה. בידוד הרעשים טוב, מערכת המתלים בולעת שיבושים, אבל לא ברמה של מותגי יוקרה גרמניים. עדיין – עבור המחיר – מדובר בנוחות נסיעה גבוהה מהמצופה.

אבזור ובטיחות: לא חסר כלום

ה-M5 מגיע עם מפרט כמעט מלא כסטנדרט: גג פנורמי, מושבים חשמליים עם חימום ואוורור, מערכת שמע יוקרתית של HUAWEI, דלת תא מטען חשמלית, מצלמות 360 מעלות, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, ניטור שטחים מתים ועוד.

אחריות, שירות ומחיר בישראל

היבואן בישראל מציע לסרס M5 אחריות מלאה של 5 שנים או 150,000 ק"מ, כולל סוללה. שירות ניתן דרך רשת מוסכים שפרוסה במספר מוקדים בארץ – אבל עדיין לא מדובר בפריסה מלאה כמו למותגים ותיקים.

המחיר מתחיל בכ־239,000 ש"ח לגרסה ההיברידית פלאג-אין, ויכול להגיע עד 270,000 ש"ח לגרסה החשמלית המלאה עם הנעה כפולה. מחיר אטרקטיבי מאוד בהתחשב בביצועים, האבזור והטכנולוגיה.

יתרונות

  • עיצוב מרשים ונוכחות של רכב פרימיום

  • טווח נסיעה חשמלי גבוה, במיוחד בגרסת הפלאג-אין

  • ביצועים מעולים ותאוצה חזקה

  • אבזור עשיר במיוחד כבר מהגרסה הבסיסית

  • מחיר תחרותי מול המתחרים

חסרונות

  • סמל מותג לא מוכר – ערך יד שנייה לא ברור

  • תא מטען קטן יחסית לגודל הרכב

  • נוחות נסיעה טובה, אך לא ברמה של לקסוס או אודי

  • מערכת הפעלה מבוססת HUAWEI – עשויה להרגיש שונה למי שלא רגיל

  • פריסת שירות מוגבלת יחסית בישראל

מתחרים עיקריים

  • טסלה מודל Y RWD – זולה יותר אך פחות מאובזרת ובעלת תא נוסעים מינימליסטי מאוד.

  • ב.מ.וו iX1 או iX3 – יקרים יותר, עם סמל יוקרתי וניסיון מוכח, אבל פחות אבזור למחיר.

  • BYD TANG EV – 7 מושבים וטווח דומה, אבל עיצוב פחות יוקרתי.

  • ג'נסיס GV70 EV – רכב יוקרה אמיתי, אך יקר משמעותית.

בשורה התחתונה:

סרס M5 הוא רכב פרימיום סיני שנכנס למשחק ברצינות. הוא לא מושלם – אבל עבור מי שמחפש רכב משפחתי חשמלי עם עיצוב מרשים, ביצועים חזקים ואבזור עשיר במחיר אטרקטיבי – מדובר באחת האופציות הכי מעניינות כרגע בשוק.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “SERES M5”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

רכבים בהנחה

ב.מ.וו iX

ב.מ.וו IX

המחיר המקורי היה: ₪ 604,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 499,000.

קיה סלטוס

קיה סלטוס

המחיר המקורי היה: ₪ 164,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 153,900.

קיה פיקנטו

קיה פיקנטו

המחיר המקורי היה: ₪ 109,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 99,900.

תפריט נגישות

השפיעו על תרבות הרכב.

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב, לדרג ולהשפיע על גולשים אחרים ברכישת הרכב הבא שלהם.

יש לכם מה להגיד? הרשמו לאתר!