קיה ספורטאז'

קיה
קיה ספורטאז'

קרוסאובר משפחתי מרשים, מרווח ומתקדם – שמצליח לשלב יוקרה נגישה עם שימושיות יומיומית

החל מ-

 184,990

שתפו:

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

אם היינו צריכים לבחור רכב אחד שמייצג את שוק הפנאי-משפחתיים בישראל, כנראה שהיינו מצביעים על קיה ספורטאז'. הדור החדש של הספורטאז' לא רק משדרג את המוכר, אלא משנה את כללי המשחק בקטגוריה – עם עיצוב מרשים, טכנולוגיה עדכנית ומגוון גרסאות שיתאימו כמעט לכל אחד.

עיצוב: וואו מהצד, שיחה פתוחה מקדימה

אי אפשר להתעלם מהעיצוב של הספורטאז' החדשה. עם חזית אגרסיבית במיוחד – כולל יחידות תאורה דקיקות וגריל ענק – היא נראית כאילו נשלפה מקטלוג יוקרתי. הפרופיל זורם, החלק האחורי סולידי אך מודרני, ויש תחושת גובה שמכובדת מאוד. נכון, יש מי שיגיד שהיא קצת "צעקנית", אבל בשוק שבו נראות חשובה כמעט כמו מנוע, קיה יודעת למלא את הבמה.

תא נוסעים: מהפכה בפנים

בתוך הרכב תגלו קפיצת מדרגה אמיתית. לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה רחב עם תפעול נוח (ועברית!), חומרים איכותיים, מושבים נוחים ותנוחת נהיגה שפשוט כיף לשבת בה. חשוב מכך – המרווח. מאחור יש שפע מקום לרגליים ולראש, גם למבוגרים, ותא המטען גדול ושימושי – מושלם למשפחה, לקניות, או לחופשה בצפון.

מנועים וביצועים: יש מה לבחור

הספורטאז' מגיעה עם מגוון גרסאות:

  • 1.6 טורבו-בנזין – עם 180 כ"ס, תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמד. ביצועים טובים, תצרוכת דלק סבירה, ולמי שלא מוכן לשלם חשבון חשמל בסוף כל חודש.

  • היברידית – מנוע 1.6 טורבו עם חשמלי משולב, בהספק של כ-230 כ"ס. חזקה, שקטה וחסכונית – יכולה להחזיר 18–20 ק"מ לליטר בקלות.

  • פלאג-אין – לא תמיד זמינה בישראל, אבל בגרסאות מסוימות מציעה טווח חשמלי של 50 ק"מ.

מי שמחפש רכב נעים ליום-יום, ייהנה מההיברידית. חובבי ההגה יעדיפו את הטורבו. כך או כך – הביצועים טובים מאוד, והתחושה מאחורי ההגה מוצקה ובוגרת.

נוחות והתנהגות כביש

קיה הצליחה לפצח את הנוסחה: מתלים שסופגים נהדר את בורות העיר, אבל לא גורמים לרכב להתנדנד בכביש מהיר. הספורטאז' נוח גם בעיר, גם בנסיעות ארוכות, ושקט יותר מבעבר. הבידוד האקוסטי השתפר, ההיגוי מדויק, ורמת התחכום הכללית מרשימה.

בטיחות וטכנולוגיה

כאן קיה לא מתפשרת: כל גרסה כוללת מערכות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. במרבית הרמות תקבלו גם מצלמות היקפיות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, תצוגת עיוור במראות, ויכולות נהיגה חצי-אוטונומיות.

מה פחות?

המחיר. הספורטאז' החדשה יקרה יותר מהדור הקודם, בעיקר בגרסאות המאובזרות וההיברידיות. תוסיפו לזה את העובדה שהיא כבר לא "עסקה משתלמת", ותקבלו רכב שפונה יותר למי שמחפש פרמיום נגיש, ופחות למי שמחפש דיל של פעם. בנוסף, תפעול המערכות יכול להיות קצת עמוס למי שלא חובב טכנולוגיה.


לסיכום: קיה ספורטאז' – עדיין המלכה, עכשיו גם עם תואר

קיה ספורטאז' החדשה מצליחה לעשות משהו שלא מובן מאליו: להישאר רכב רב-מכר, אבל גם להרגיש חדש, יוקרתי ומתקדם. היא לא הכי זולה, אבל מציעה חבילה שלמה, מעוצבת, בטוחה ונעימה – שמתאימה כמו כפפה למשפחה הישראלית המודרנית. אם אתם מחפשים קרוסאובר שעושה כמעט הכול – כדאי מאוד שתעברו דרך אולם התצוגה של קיה.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “קיה ספורטאז'”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

אם היינו צריכים לבחור רכב אחד שמייצג את שוק הפנאי-משפחתיים בישראל, כנראה שהיינו מצביעים על קיה ספורטאז'. הדור החדש של הספורטאז' לא רק משדרג את המוכר, אלא משנה את כללי המשחק בקטגוריה – עם עיצוב מרשים, טכנולוגיה עדכנית ומגוון גרסאות שיתאימו כמעט לכל אחד.

עיצוב: וואו מהצד, שיחה פתוחה מקדימה

אי אפשר להתעלם מהעיצוב של הספורטאז' החדשה. עם חזית אגרסיבית במיוחד – כולל יחידות תאורה דקיקות וגריל ענק – היא נראית כאילו נשלפה מקטלוג יוקרתי. הפרופיל זורם, החלק האחורי סולידי אך מודרני, ויש תחושת גובה שמכובדת מאוד. נכון, יש מי שיגיד שהיא קצת "צעקנית", אבל בשוק שבו נראות חשובה כמעט כמו מנוע, קיה יודעת למלא את הבמה.

תא נוסעים: מהפכה בפנים

בתוך הרכב תגלו קפיצת מדרגה אמיתית. לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה רחב עם תפעול נוח (ועברית!), חומרים איכותיים, מושבים נוחים ותנוחת נהיגה שפשוט כיף לשבת בה. חשוב מכך – המרווח. מאחור יש שפע מקום לרגליים ולראש, גם למבוגרים, ותא המטען גדול ושימושי – מושלם למשפחה, לקניות, או לחופשה בצפון.

מנועים וביצועים: יש מה לבחור

הספורטאז' מגיעה עם מגוון גרסאות:

  • 1.6 טורבו-בנזין – עם 180 כ"ס, תיבת 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמד. ביצועים טובים, תצרוכת דלק סבירה, ולמי שלא מוכן לשלם חשבון חשמל בסוף כל חודש.

  • היברידית – מנוע 1.6 טורבו עם חשמלי משולב, בהספק של כ-230 כ"ס. חזקה, שקטה וחסכונית – יכולה להחזיר 18–20 ק"מ לליטר בקלות.

  • פלאג-אין – לא תמיד זמינה בישראל, אבל בגרסאות מסוימות מציעה טווח חשמלי של 50 ק"מ.

מי שמחפש רכב נעים ליום-יום, ייהנה מההיברידית. חובבי ההגה יעדיפו את הטורבו. כך או כך – הביצועים טובים מאוד, והתחושה מאחורי ההגה מוצקה ובוגרת.

נוחות והתנהגות כביש

קיה הצליחה לפצח את הנוסחה: מתלים שסופגים נהדר את בורות העיר, אבל לא גורמים לרכב להתנדנד בכביש מהיר. הספורטאז' נוח גם בעיר, גם בנסיעות ארוכות, ושקט יותר מבעבר. הבידוד האקוסטי השתפר, ההיגוי מדויק, ורמת התחכום הכללית מרשימה.

בטיחות וטכנולוגיה

כאן קיה לא מתפשרת: כל גרסה כוללת מערכות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. במרבית הרמות תקבלו גם מצלמות היקפיות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, תצוגת עיוור במראות, ויכולות נהיגה חצי-אוטונומיות.

מה פחות?

המחיר. הספורטאז' החדשה יקרה יותר מהדור הקודם, בעיקר בגרסאות המאובזרות וההיברידיות. תוסיפו לזה את העובדה שהיא כבר לא "עסקה משתלמת", ותקבלו רכב שפונה יותר למי שמחפש פרמיום נגיש, ופחות למי שמחפש דיל של פעם. בנוסף, תפעול המערכות יכול להיות קצת עמוס למי שלא חובב טכנולוגיה.


לסיכום: קיה ספורטאז' – עדיין המלכה, עכשיו גם עם תואר

קיה ספורטאז' החדשה מצליחה לעשות משהו שלא מובן מאליו: להישאר רכב רב-מכר, אבל גם להרגיש חדש, יוקרתי ומתקדם. היא לא הכי זולה, אבל מציעה חבילה שלמה, מעוצבת, בטוחה ונעימה – שמתאימה כמו כפפה למשפחה הישראלית המודרנית. אם אתם מחפשים קרוסאובר שעושה כמעט הכול – כדאי מאוד שתעברו דרך אולם התצוגה של קיה.

© כל הזכויות שמורות למגזין טיים-קאר 2025 | נבנה ומנוהל על ידי KOTEV