תיאור
הקאמרי היא אחד הדגמים האיקוניים של טויוטה, ולא במקרה. מאז שהושקה לראשונה בתחילת שנות ה-80, היא הפכה לשם נרדף למשפחתית אמינה, נוחה ושקולה – סוג של "רכב המנהלים של העם". בעשורים האחרונים היא זכתה לפופולריות רבה במיוחד בצפון אמריקה, אך גם בישראל נחשבת הקאמרי לבחירה מועדפת עבור מי שמחפש רכב משפחתי גדול, איכותי ויעיל. הדור החדש, שהוצג ב-2024 ונחת אצלנו ב-2025, מביא איתו שינויים מתבקשים: עיצוב רענן, מערכות בטיחות מתקדמות, שדרוג טכנולוגי מקיף – וכמובן, מערכת הנעה היברידית עדכנית.
אבל האם כל זה מספיק כדי לשמור על מקומה של הקאמרי בעולם שמתרחק ממכוניות סדאן ועובר לקרוסאוברים? בואו נבחן לעומק.
עיצוב: שדרוג מדויק, אבל בלי דרמה
מבחוץ, טויוטה בחרה בגישה שמרנית-מודרנית. הקווים פחות גסים מבעבר, עם גריל קדמי קטן ומעודן יותר, ופנסים צרים וחדים שמעניקים לה מראה מכובד – אם כי לא מאוד נועז. מאחור, הפנסים נמתחים לרוחב וממשיכים את הקו הסולידי. היא נראית טוב, אבל ייתכן שמי שמחפש הצהרה עיצובית ימצא אותה קצת "מהוגנת" מדי לעומת מתחרות כמו פיז'ו 508 או אפילו סקודה סופרב החדשה.
מידותיה כמעט ולא השתנו: 4.91 מטרים לאורך, בסיס גלגלים של 2.82 מ' ותא מטען של כ-500 ליטר – נתונים מכובדים שממשיכים למצב אותה כרכב משפחתי שימושי עם מקום בשפע.
תא נוסעים: איכותי, נוח, לא מאוד נועז
הפנים עבר עדכון ברור עם מסך מולטימדיה גדול בגודל 12.3 אינץ' (כסטנדרט) שעובד בצורה מהירה ואינטואיטיבית, יחד עם לוח מחוונים דיגיטלי. סביבת הנהג מרגישה איכותית, עם שימוש בחומרים טובים יחסית, במיוחד בגרסאות המאובזרות יותר. מושבים נוחים מאוד, שפע מקום לרגליים גם מאחור, והמון פתרונות אחסון.
עם זאת, יש עדיין כמה נקודות שפחות מרשימות: הבידוד מהרוח והרעש בתא הנוסעים אינו מהטובים בקטגוריה, והתחושה הכללית – על אף השדרוג – מעט פחות פרימיום לעומת מתחרות גרמניות או אפילו קוריאניות מהדור החדש.
יחידת הנעה: היברידית – יעילה, אבל לא מרגשת
הקאמרי החדשה מוצעת בישראל עם מערכת היברידית חדשה של טויוטה, המשלבת בין מנוע בנזין 2.5 ליטרים אטמוספרי (בנזין רגיל, לא טורבו) ומנוע חשמלי, יחד עם תיבה רציפה (e-CVT). ההספק המשולב עומד על 225 כ"ס, נתון מכובד שמאפשר לה להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך קצת יותר מ-8 שניות.
היתרון המרכזי של הקאמרי – כמו תמיד – הוא בצריכת הדלק: בנסיעה משולבת היא מצליחה להשיג תצרוכת דלק מצוינת של כ-20 ק"מ לליטר, לעיתים יותר בעיר. זו אחת המכוניות הגדולות החסכוניות ביותר שתוכלו לקנות. בנוסף, היא שקטה מאוד בעיר ונעימה לשיוט.
עם זאת, צריך להודות – החוויה הדינמית לא מרשימה במיוחד. ההיגוי קל אך מנותק, התחושה בתאוצה מעט סטרילית, והתיבה הרציפה גורמת למנוע "ליילל" בתאוצה חזקה. זה לא רכב שמספק הנאה לנהגים חובבי רכב. חבל שגם אין אופציה להנעה כפולה.
טכנולוגיה ובטיחות: רמה גבוהה כסטנדרט
כמו כמעט כל דגם חדש של טויוטה, גם הקאמרי החדשה מגיעה עם חבילת בטיחות Toyota Safety Sense מלאה: בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, זיהוי תמרורים, בקרת ערנות נהג ועוד.
יש גם מצלמות היקפיות, חיישני חניה, ניטור שטחים מתים ועוד מערכות מתקדמות. אמנם חלק מהמערכות מרגישות פחות "חלקות" לעומת המתחרות (למשל ההיגוי האקטיבי פחות מדויק), אבל בסך הכול מדובר באחת המשפחתיות הבטוחות בשוק.
מה חסר?
-
הנאה מנהיגה: מי שמחפש תחושת כביש וספורטיביות, לא ימצא אותה כאן. גם בגרסה "החזקה" יותר, מדובר ברכב מתון באופיו.
-
תחושת יוקרה: הקאמרי לא מצליחה להרגיש "פרימיום" באמת, במיוחד מול מתחרות כמו מאזדה 6, סקודה סופרב או אפילו יונדאי סונטה ההיברידית.
-
מחיר: המחיר בישראל עומד על כ-190,000 שקלים לגרסה המאובזרת – לא סכום זול למכונית סדאן, בייחוד כשיש היום קרוסאוברים במחיר דומה שמציעים יותר גובה, מרחב ויכולת שטח.
-
תחליף לחשמל: בעולם שבו עוד ועוד משפחות בוחרות ברכב חשמלי, מערכת היברידית יעילה ככל שתהיה כבר לא מספיקה כדי לבלוט.
שורה תחתונה
טויוטה קאמרי החדשה ממשיכה את המסורת של הדגם – מכונית משפחתית-מנהלים אמינה, מרווחת, חסכונית ונעימה. היא אידיאלית למי שמחפש ראש שקט, מעריך את הטכנולוגיה ההיברידית של טויוטה, ורוצה רכב שיחזיק לאורך שנים עם תחזוקה מינימלית.
אבל היא גם משלמת מחיר על השמרנות שלה: לא מרגשת, לא חדשנית, ומתקשה להתחרות בעיצוב וביוקרה של מתחרות מודרניות יותר. בעולם שבו רכבי פנאי הופכים לברירת מחדל – הקאמרי נשארת נאמנה לעצמה, וטוב שכך. רק אל תצפו שתהיה הרכב הכי מלהיב בסביבה.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.