טויוטה C-HR

טויוטה
טויוטה C-HR

קרוסאובר עירוני עם עיצוב נועז, טכנולוגיה היברידית מתקדמת והתנהגות כביש מוקפדת – למי שמחפש סגנון בלי לוותר על פרקטיקה

החל מ-

 184,990

שתפו:

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

קטגוריה

מידע נוסף

טויוטה ידועה ביכולת שלה לייצר רכבים אמינים, פרקטיים, כאלה שפשוט עושים את העבודה. אבל מדי פעם היא מחליטה להוציא משהו שונה, מעוצב, אולי אפילו נועז – ואז מגיעה טויוטה C-HR.

זה לא עוד ג'יפון. זו הצהרת כוונות – למי שלא מסתפק בפונקציונליות ורוצה גם עיצוב שיגרום לשכן לעצור ולהסתכל. אבל מאחורי המעטפת הבולטת, נשארת שאלה אחת: האם ה־C-HR מצליח לשלב בין סטייל לאיכות, או שהוא רק נראה טוב בתמונות?


עיצוב – נראה כמו קופה, מתנהג כמו קרוסאובר

אין מה לומר: מבחינת מראה, ה־C-HR הוא אחד הרכבים הכי מיוחדים על הכביש. עם קווים חדים, פרופיל נמוך, גג משתפל ודלתות אחוריות עם ידיות מוסתרות – הוא מזכיר יותר קופה מעוצבת מאשר ג'יפון יפני.

טויוטה הלכה פה עד הסוף – ומי שמחפש רכב עם אמירה ויזואלית בהחלט יקבל את מבוקשו. אבל, וזה "אבל" חשוב – העיצוב הזה בא על חשבון משהו: שדה הראייה מאחור די מוגבל, והתא האחורי מרגיש מעט קלסטרופובי, במיוחד למבוגרים.


תא נוסעים – עיצוב מודרני, מרחב גבולי

כשפותחים את הדלת הקדמית, התחושה היא של רכב שנעשה עליו הרבה מחשבה. הדשבורד בנוי בזווית כלפי הנהג, החומרים מרגישים איכותיים יחסית לרכב בקטגוריה הזו, ויש גם נגיעות צבע ושילובי חומרים שנותנים תחושה של משהו קצת "מעבר".

המסך המרכזי עומד גבוה ונגיש, המושבים הקדמיים נוחים ותומכים, והתפעול די אינטואיטיבי (לפחות למי שמכיר את הממשק של טויוטה).

מאחור – הסיפור פחות מלהיב. בגלל קו החלונות הצר והגג המשתפל, נוסעים גבוהים ירגישו צפיפות. ילדים לא יתלוננו, אבל מבוגרים אולי יעדיפו טרמפ אחר.

תא המטען? בערך 370 ליטר – סביר, אבל לא מרשים.


מנועים וביצועים – היברידי בסטייל

ה־C-HR מגיע לישראל כמעט תמיד בגרסה היברידית – וזה כנראה ההימור הכי נכון שטויוטה יכלה לעשות. עם מערכת היברידית בנפח 1.8 ליטר שמפיקת 122 כ"ס, הביצועים לא מסעירים, אבל לחלוטין מספקים ליום־יום.

צריכת הדלק, כרגיל אצל טויוטה, היא נקודת חוזקה: 20–24 ק"מ לליטר בנהיגה רגועה, אפילו יותר אם אתם בעיר.

תיבת ההילוכים היא מסוג e-CVT – שקטה ונעימה בנסיעה מתונה, אבל פחות אוהבת לחיצות חזקות על הדוושה. זה לא רכב שיביא אתכם ל־100 קמ"ש במהירות מסחררת (בערך 11 שניות), אבל הוא ייקח אתכם לשם בנוחות, ובעיקר – בזול.

מי שמחפש יותר עוקץ, יכול ללכת על גרסת ה־2.0 ליטר ההיברידית שמציגה 184 כ"ס – והיא כבר מרגישה הרבה יותר זורמת בכביש המהיר.


התנהגות כביש – עירוני, נוח, לא ספורטיבי

למרות ההופעה הספורטיבית, ה־C-HR לא נועד להתנהג כמו רכב ספורט. ההיגוי מדויק אך חסר תקשורת, המתלים מכוונים יותר לנוחות מאשר לחדות, והמרכב הגבוה מרמז על מגבלות בפניות חדות.

אבל בעיר? זו סביבתו הטבעית. הוא זריז, קל לחניה, ומציע תנוחת ישיבה מעט גבוהה שמקנה שדה ראייה טוב קדימה (אם מתעלמים מהאחור).

על כביש מהיר הוא שקט יחסית, סופג שיבושים סבירים ולא מתלונן. לא רכב לנהגים חובבי נהיגה, אבל בהחלט מתאים למי שמחפש שקט בראש – ובארנק.


אבזור ובטיחות – כמעט כל מה שצריך

ה־C-HR מצויד בכל מערכות הבטיחות המתקדמות של טויוטה: בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים ועוד – הכל כלול כבר מהגרסאות הבסיסיות.

גם באבזור הפנימי הוא לא קמצן – מסך מגע 8 אינץ' עם תמיכה ב־Android Auto ו־Apple CarPlay, מצלמת רוורס, חיישני חניה, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.

הגרסאות הבכירות מציעות גם מושבים מחוממים, חישוקי 18 אינץ' ואפילו מערכת שמע משודרגת. בקיצור – תמורה הוגנת למחיר.


מחירים ושוק יד שנייה

המחיר ההתחלתי של טויוטה C-HR בישראל עומד סביב 145–155 אלף ש"ח לגרסה ההיברידית הבסיסית, וטיפוס ל־2.0 ליטר או לרמות גימור גבוהות יותר יביא אתכם ל־170–180 אלף ש"ח.

זה לא מעט, אבל גם לא יוצא דופן בשוק של קרוסאוברים קומפקטיים. מה שכן – כמו כל טויוטה היברידית, הערך שלו ביד שנייה שומר על עצמו יפה מאוד, והביקוש גבוה, במיוחד בקרב לקוחות ליסינג לשעבר שמכירים את הרכב מהעבודה.


למי זה מתאים?

ה־C-HR הוא רכב עבור מי שרוצה:

  • מראה שונה מהשגרה

  • חיסכון אמיתי בדלק

  • תחושת פרמיום בלי לשבור את החסכונות

  • ערך מכירה טוב בעתיד

  • נוחות וניקיון טכנולוגי – בלי כאבי ראש

לעומת זאת, מי שמחפש רכב מרווח למשפחה עם שלושה ילדים, או מי שמחפש חוויית נהיגה ספורטיבית – אולי כדאי שיביט לכיוון ראב4 או סקודה קאמיק.


סיכום – עיצוב מושך, טויוטה בבסיס

C-HR היא בדיוק מה שהיא מתיימרת להיות: טויוטה היברידית, אמינה, חסכונית – רק בעיצוב צעיר ונועז יותר. היא לא רכב ספורט, לא מוביל משפחתי, ולא כלי שטח – אבל בתור רכב יום־יומי למי שרוצה גם להרגיש קצת ייחודי – היא פוגעת בדיוק במטרה.

ולפעמים, זה כל מה שצריך.

© כל הזכויות שמורות למגזין טיים-קאר 2025 | נבנה ומנוהל על ידי KOTEV