SUV משפחתי היברידי שמציע מרחב, אמינות וצריכת דלק מצוינת – בלי להתלהב, אבל עם המון שקט נפשי.
החל מ-
₪ 209,990
כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.
טויוטה ראב 4 הוא לא עוד ג'יפון – הוא סמל. הדגם הזה, שנולד אי שם בשנות ה־90, היה אחד מחלוצי הקרוסאוברים – עוד לפני שהשוק התפוצץ במאות דגמים דומים.
והיום? הוא אחד הדגמים הנמכרים ביותר בעולם, כולל בישראל. לא רק בגלל הסמל על החרטום, אלא בגלל השילוב בין מראה, שימושיות, אמינות ויעילות דלק – ובעיקר בגלל שהוא פשוט יודע לעשות את העבודה.
אבל בעולם שבו כל יצרנית מחזיקה ג'יפון היברידי עם סגנון משלה – האם ראב 4 עדיין רלוונטי, או שמדובר בדינוזאור מודרני?
מהרגע הראשון, הראב 4 משדר רצינות. הגריל הקדמי גדול, השרירים מודגשים, קווי המתאר חדים – יש פה ניסיון מובהק להיראות יותר "שטח" מ"עירוני".
זה לא הג'יפון הכי אלגנטי בקטגוריה, אבל הוא כן אחד הבולטים. נראה טוב ליד כלים כמו מאזדה CX-5, יונדאי טוסון או קיה ספורטאז'.
הפרופורציות נכונות, יש פלסטיק שחור מסביב למרכב (קצת עבה מדי לדעת חלק מהמבקרים), והנוכחות על הכביש מורגשת – בטח כשבוחרים צבע נועז וחישוקי 18 אינץ' ומעלה.
הראב 4 לא מתיימר להיות פרימיום, אבל הוא כן נותן לך תחושת איכות. העיצוב מינימליסטי, החומרים איכותיים, והתחושה הכללית היא של רכב חזק, בנוי היטב ולא מתאמץ להרשים.
המושבים הקדמיים תומכים, יש שפע של מקום לנהג ולנוסע, וכל הפקדים ממוקמים נכון – כולל המסך המרכזי בגודל 8 או 10.5 אינץ' (תלוי ברמת הגימור), לוח מחוונים דיגיטלי חלקי או מלא, וגם בלם יד חשמלי עם Auto Hold.
מאחור – המרווח מצוין. אפילו שלושה מבוגרים יכולים לשבת בנוחות, והשטח לרגליים מפתיע.
תא המטען גדול – כ־580 ליטר – ויש רצפה כפולה, פתיחה חשמלית ומושב אחורי שמתקפל בקלות. זו לא רק הופעה – זו פרקטיקה.
כמו ברוב דגמי טויוטה החדשים, גם כאן המנוע ההיברידי הוא הכוכב האמיתי. מדובר במערכת היברידית עם מנוע 2.5 ליטר בנזין ומנוע חשמלי, שמפיקה יחד 218 כ"ס בגרסה הקדמית ו־222 כ"ס בגרסת ההנעה הכפולה.
האצה מ־0 ל־100 קמ"ש מתבצעת תוך כ־8.1 שניות – נתון נאה לרכב בגודל הזה, במיוחד כשזוכרים שמדובר ברכב חסכוני ולא ספורטיבי.
מה שיותר מרשים הוא צריכת הדלק: בין 16 ל־20 ק"מ לליטר, תלוי בתנאי הדרך והאצבע שלכם על הגז.
יש גם גרסה פלאג-אין היברידית עם כמעט 300 כ"ס וטווח חשמלי של 60–70 ק"מ, אבל היא יקרה בהרבה ומופיעה בארץ בעיקר בייבוא אישי.
טויוטה ראב 4 לא מנסה להיות ספורטיבי – וטוב שכך. כי מה שהוא כן מציע זו נוחות נסיעה גבוהה – שיכוך זעזועים טוב, תנוחת ישיבה נוחה מאוד, ותחושת רכב יציב ומבוסס.
ההיגוי קל ונעים, ולא תמצאו כאן דרמה בפניות או רעשי רוח חריגים.
גרסאות עם הנעה כפולה מרוויחות אחיזה טובה יותר, במיוחד בכבישים רטובים או שבילים, אבל גם הגרסאות הרגילות מסתדרות מצוין ברוב המקרים.
זה רכב שטח "לייט" – כזה שיכול לטייל לשמורת טבע או שביל חצץ, אבל לא מיועד למעברים טכניים קשים.
ראב 4 מצויד כסטנדרט בכל מערכות הבטיחות החשובות:
בלימת חירום אוטונומית
תיקון סטייה מנתיב
בקרת שיוט אדפטיבית (פועלת עד עצירה מלאה)
זיהוי תמרורים
ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה מאחור (ברמות האבזור הגבוהות)
ברמות הגבוהות יש גם מצלמות 360°, חיישני חניה היקפיים, מערכת שמע JBL, גג שמש פנורמי ועוד.
בקיצור – יש פה כל מה שנהג מודרני צריך, בלי צורך להוציא הון על תוספות.
היתרון הגדול של הראב 4 ההיברידי הוא שבניגוד לרכב פנאי קלאסי – הוא לא צורך כמו משאית.
עם צריכת דלק של כ־17–18 ק"מ לליטר, מדובר באחד הקרוסאוברים הכי חסכוניים שיש – וזה תרגום ישיר לחיסכון של מאות שקלים בחודש לבעלי הרכב.
התחזוקה פשוטה, האמינות גבוהה מאוד (זה טויוטה, בכל זאת), ושוק היד השנייה חם – גם בגלל המוניטין וגם בזכות העובדה שיש ביקוש גדול בליסינג חוזר.
ראב 4 הוא לא סתם עוד רכב – הוא פתרון. למשפחה, ליחיד, לזוג או לנהגי חברה.
מתאים במיוחד ל:
משפחות שצריכות מרווח, תא מטען גדול ובטיחות
נהגים שעושים הרבה קילומטרים ורוצים לחסוך בדלק
מי שמחפש רכב אחד שיכול "לעשות הכול": נסיעות עירוניות, טיולים, עבודה
וגם למי שפשוט רוצה ראש שקט – בלי תקלות, בלי הפתעות, עם שמירה על ערך
לא מרגש לנהיגה – זה לא רכב שמתעורר כשאתם לוחצים עליו
בידוד רעשים במהירות גבוהה יכול להיות קצת פחות טוב מהמתחרים היקרים יותר
מערכת המולטימדיה – השתפרה, אבל עדיין מרגישה מעט מיושנת בהשוואה לחלק מהמתחרים (למרות התמיכה ב־Apple CarPlay ו־Android Auto)
טויוטה ראב 4 הוא כמו חבר טוב – אולי הוא לא הכי מבריק במסיבה, אבל הוא תמיד שם כשצריך אותו.
הוא לא מושך כותרות, אבל עונה על כל צורך אמיתי של נהג ישראלי ממוצע: מרווח, בטיחות, אמינות, צריכת דלק מצוינת ושוק יד שנייה חזק.
לא לחינם הוא מהקרוסאוברים הכי נמכרים בארץ – וגם אם הוא לא הכי מלהיב, הוא כנראה אחד היותר חכמים לקנייה.
© כל הזכויות שמורות למגזין טיים-קאר 2025 | נבנה ומנוהל על ידי KOTEV