סדאן היברידית שמציעה נוחות, חסכון ושקט מופתי לנהגים שמעדיפים איכות שקטה על פני דרמה
החל מ-
₪ 214,990
כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.
היא לא תגנוב את ההצגה, לא תסובב ראשים ברמזור, וגם לא תגרום לשכן להרים גבה. ובכל זאת, טויוטה קאמרי מצליחה כבר שנים למשוך אליה קהל נאמן של נהגים שמחפשים רכב מנהלים בלי בלינג, בלי דרמה, ועם שקט תעשייתי ששמור למעט מאוד דגמים בשוק.
אז מה הופך את הקאמרי לאחת המכוניות הכי מוערכות – גם אם לא הכי נחשקות? והאם ב-2025 היא עדיין רלוונטית בעולם של קרוסאוברים היברידיים וסדאנים שמאבדים גובה?
הקאמרי החדשה, בדור התשיעי שהושק ב-2023 (ועודכנה קלות ב-2025), כבר לא נראית כמו קופסה אפרורית של מנהלים. היא עדיין לא רכב שיפיל לכם את הלסת, אבל יש בה קווים מודרניים, גריל קדמי עם נוכחות, ופנסים חדים שמזכירים שיש כאן ניסיון לרענן את התדמית.
בעיקר בגרסאות הבכירות (XLE או SE בארה"ב, "פרימיום" אצלנו), עם חישוקי 18 אינץ', תאורת לד מלאה וצבעי מרכב דו-גווניים, הקאמרי סוף־סוף מרשה לעצמה להיראות כמו משהו שלא בורח ממבטים.
אבל עדיין – היא קודם כול סדאן של פעם. עם פרופורציות קלאסיות, גג משתפל באלגנטיות ותא מטען גדול – בלי התחכמויות.
פתחו את הדלת, ומה שתקבלו בפנים זו חוויית מנהלים קלילה – כזו שמיועדת למי שנמצא הרבה על הכביש ולא מחפש מופע מולטימדיה אלא קודם כול שקט ונוחות.
החומרים איכותיים, תכנון הקונסולה המרכזית פשוט ונעים, וכל דבר נמצא בדיוק איפה שהוא צריך להיות. המסך המרכזי (9 אינץ' בדגמים הרגילים, 12.3 אינץ' בדגמים המאובזרים) תומך ב־Android Auto וב־Apple CarPlay, ויש גם לוח מחוונים דיגיטלי חלקי או מלא, תלוי בגרסה.
אבל גולת הכותרת כאן היא לא העיצוב – אלא המרווח. מקדימה כמו מאחור, יש שפע מקום, והמושבים האחוריים מציעים אפילו מרווח רגליים שמתקרב ללימוזינה קטנה.
הבידוד האקוסטי טוב מאוד, מערכת המיזוג שקטה ויעילה, ובגרסאות הבכירות תמצאו גם אוורור למושבים ומערכת שמע איכותית (JBL בדגם פרימיום).
הדור החדש של הקאמרי בישראל משווק בגרסה אחת: היברידית, עם מנוע 2.5 ליטר אטמוספרי ומנוע חשמלי שמפיקים יחד 218 כ"ס.
הביצועים נאים מאוד: 0–100 קמ"ש בסביבות 7.9 שניות – וזה מספיק לחלוטין לרוב הנהגים. יותר חשוב: התחושה על הכביש חלקה, ליניארית ונעימה. תיבת ה־e-CVT של טויוטה כבר לא מרגישה כמו בלנדר, במיוחד כשנוהגים רגוע, והשליטה במצערת מדויקת מאוד.
מה שמרשים באמת זו צריכת הדלק: בנהיגה משולבת אפשר להגיע ל־17–19 ק"מ לליטר בלי להתאמץ. לעיתים, בנסיעות עירוניות או בינעירוניות קלות, המספרים אפילו גבוהים יותר.
אין כאן חוויית נהיגה ספורטיבית, אבל יש תחושת יציבות, שליטה, ונינוחות – בדיוק מה שמצופה ממכונית מנהלים.
אם אתם מחפשים רכב ש"מדבר" עם הנהג, אולי תעדיפו מאזדה 6 או אפילו סקודה סופרב. אבל אם אתם מחפשים רכב שייתן לכם להתרכז בפודקאסט או בשיחה, מבלי לנדנד או לדרוש תשומת לב – הקאמרי היא אלופה.
המתלים מכוילים לנוחות – שיכוך טוב של שיבושים, תחושת ריחוף קלה בכבישים בינעירוניים, ובידוד רעשים מרשים גם במהירויות של 120 קמ"ש.
ההיגוי לא חד, התחושה הדינמית בינונית – אבל זו לא הטענה כאן. זה רכב שנועד לנסיעות ארוכות, וישדרג לכם את השעה היומית על הכביש ממטלה לחוויה רגועה.
הקאמרי מגיעה עם חבילת הבטיחות המלאה של טויוטה (Toyota Safety Sense), כולל:
בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל
תיקון סטייה מנתיב
בקרת שיוט אדפטיבית
ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה חוצה
זיהוי תמרורים ועוד
כל זה מגיע כסטנדרט. גם רשימת האבזור טובה מאוד: כניסה והנעה ללא מפתח, מושבים חשמליים, בקרת אקלים מפוצלת, מצלמת רוורס איכותית, ואפילו טעינה אלחוטית בסמארטפון – תלוי בגרסה.
טויוטה קאמרי 2025 מוצעת בישראל בטווח של כ־180 עד 210 אלף ש"ח, תלוי ברמת האבזור. זה כבר לא רכב זול, אבל עדיין זול משמעותית מהאלטרנטיבות הגרמניות (ואפילו הקוריאניות במקרים מסוימים).
היתרון: צריכת דלק נמוכה, עלויות טיפולים מתונות, ומוניטין אמינות מברזל. זה רכב שיכול לעשות 300,000 ק"מ בלי למצמץ – במיוחד אם נשמר היטב.
ובשוק היד שנייה? לקאמרי יש ביקוש גבוה יחסית, במיוחד בגרסאות ההיברידיות ובקרב קהל שמחפש "שקט נפשי".
טויוטה קאמרי היא הבחירה האולטימטיבית לנהג שעושה הרבה קילומטרים, מחפש נוחות, שקט, וחיסכון – ולא ממש מתעניין אם הרכב שלו מופיע באינסטגרם.
זה רכב שמתאים:
לאנשי מקצוע או מנהלים שנוסעים הרבה
למשפחות שמעריכות נוחות על פני קרוסאוברים
לנהגי ליסינג שמחפשים משהו ברמה גבוהה אבל בלי גינונים
ולמי שפשוט רוצה שקט – תרתי משמע
טויוטה קאמרי היא לא רכב מלהיב – אבל היא כן מלהיבה באיכות, בנוחות, ובמה שהיא יודעת לעשות הכי טוב: פשוט לעבוד, כל יום, כל קילומטר, בלי תלונות.
היא לא הכי נוצצת, אבל היא מהסוג שגורם לך להעריך אותה עם הזמן. ואם אתם מהסוג של הנהגים שמעדיפים איכות אמיתית על פני ריגוש רגעי – זה בדיוק הרכב בשבילכם.
© כל הזכויות שמורות למגזין טיים-קאר 2025 | נבנה ומנוהל על ידי KOTEV