ב.מ.וו X3

ב.מ.וו
ב.מ.וו X3

קרוסאובר יוקרתי, מרווח ומתקדם טכנולוגית שמעדיף נוחות ושימושיות על פני ספורטיביות – ועדיין מצליח לשדר יוקרה וביצועים ראויים למותג.

החל מ-

 424,900

שתפו:

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

הדור הרביעי של ב.מ.וו X3 מציג עיצוב מוחצן יותר, מערכות הנעה מתקדמות, תא נוסעים עתידני ומיקוד ברור בנוחות וחדשנות. אבל האם הוא שומר על ה-DNA הספורטיבי של ב.מ.וו?


רקע ודגם חדש לגמרי

ה-X3 החדש, שמסומן כ-G45, הוצג בשנת 2024 ומשווק כמודל 2025. הוא מבוסס על פלטפורמה מעודכנת, ארוך יותר מהדור היוצא, נמוך יותר, ועם בסיס גלגלים משופר – מה שמבטיח מרווח פנימי טוב יותר, נוחות נסיעה גבוהה יותר, והתנהגות כביש מדויקת יותר.

בשלב זה מוצעות רק גרסאות עם מנועי בנזין בטכנולוגיית מיילד-היבריד, פלאג-אין היברידיות, וגרסת ביצועים M50. גרסה חשמלית מלאה (iX3) לא כלולה בדור החדש ונשארת כמודל נפרד.


עיצוב חיצוני: יותר נוכחות, פחות עידון

החזית של ה-X3 החדש נראית בוגרת ומוחצנת יותר: הגריל קדמי מוגדל, הפנסים הפכו דקיקים ומתוחים לאחור, והפרופורציות הכלליות מקבלות מראה שרירי ובוטח יותר.
העיצוב מזכיר את ה-X5, אך עם פרשנות קומפקטית. יש כאן שפה עיצובית ברורה – שמרגישה מודרנית מצד אחד, אבל פחות עדינה מבעבר.

מאחור נרשמו שינויים משמעותיים עם פנסים אופקיים ומעוצבים, פגוש חדש וקווי עיצוב שמקנים תחושת רוחב ועוצמה.


תא נוסעים: עתידני, איכותי – אבל פחות "חם"

ה-X3 החדש מקבל את ממשק המשתמש העדכני של ב.מ.וו עם מערכת iDrive 9 הכוללת:

  • מסך דיגיטלי קעור בגודל 14.9 אינץ' למולטימדיה

  • לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ'

  • תפעול קולני, מגעי ומעדכונים באוויר (OTA)

  • אינטגרציה מלאה לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו (אלחוטיים)

סביבת הנהג מרשימה למראה, אבל נרשמו ביקורות על כך שב.מ.וו נטשה את התחושה הקלאסית של כפתורים פיזיים – ובמקומם השאירה כמעט את כל הפקדים על המסך. זה עלול להקשות בתפעול בזמן נהיגה.

מבחינת חומרים – יש שיפור לעומת הדור הקודם מבחינת רמת הגימור, אך פחות שימוש בעור אמיתי ובחומרים "חמים", לטובת אווירה מינימליסטית, קרירה ומודרנית.


מרווח ותא מטען

ה-X3 החדש שומר על מימדים שימושיים מאוד:

  • מרווח נדיב ליושבים מאחור

  • תא מטען של כ-560 ליטר

  • קיפול מושבים 40:20:40 עם הגדלה לנפח של מעל 1,600 ליטר

זוהי אחת מהנקודות החזקות של הרכב, שהופכות אותו לא רק ל-SUV פרימיום – אלא גם לרכב משפחתי פרקטי.


מנועים וביצועים

נכון להיום מוצעות שלוש גרסאות עיקריות:

X3 xDrive30

  • מנוע 2.0 ליטר טורבו

  • 255 כ"ס עם מערכת מיילד-היבריד 48V

  • תאוצה 0–100 קמ"ש: כ-6.5 שניות

  • תיבה אוטומטית 8 הילוכים (ZF)

X3 xDrive30e (פלאג-אין היבריד)

  • שילוב מנוע בנזין וחשמלי

  • 295 כ"ס

  • טווח חשמלי רשמי: כ-90 ק"מ

  • טעינה מהירה AC עד 11 קילוואט (אין טעינה DC)

X3 M50 xDrive

  • מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים

  • 393 כ"ס

  • תאוצה: 4.6 שניות ל-100

  • הנעה כפולה ומערכת מתלים ספורטיבית אדפטיבית

כל הגרסאות מציעות חוויית נהיגה מדויקת, אך גרסת M50 בלבד מספקת את התחושה הספורטיבית המוכרת של ב.מ.וו. שאר הגרסאות נוחות, שקטות ומכוונות יותר ליום-יום ולנסיעה עסקית.


נוחות נסיעה והתנהגות

ניכר כי הדגש בדור החדש עבר מנוקשות ספורטיבית לנוחות מתקדמת.
המתלים סופגים מצוין, בידוד הרעשים שופר מאוד, והשלדה מרגישה בטוחה גם בפניות.
בגרסאות הרגילות ההתנהגות מרוסנת ומעודנת, בעוד שגרסת ה-M50 מתחדדת ומציעה אחיזה מצוינת ותאוצה מיידית.


אבזור ובטיחות

כל הגרסאות מגיעות עם סט מלא של מערכות בטיחות מקוריות, כולל:

  • בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל

  • בקרת סטייה מנתיב עם תיקון

  • ניטור שטחים מתים

  • בקרת שיוט אדפטיבית

  • מצלמות היקפיות (ברמות אבזור גבוהות)

  • חניה אוטונומית חלקית

  • תצוגה עילית במפרטים הגבוהים

יש גם שליטה קולית חכמה, חיישני חניה מכל הצדדים, תאורת LED אדפטיבית, ומערכת שמע איכותית – תלוי ברמת הגימור.


מחיר והתאמה לישראל

מחירים צפויים (טרם שיווק רשמי מלא):

  • X3 xDrive30 – סביב 350,000 ש"ח

  • X3 xDrive30e (פלאג-אין) – סביב 380,000 ש"ח

  • X3 M50 – צפוי סביב 480,000 ש"ח

מדובר בתמחור שממקם את ה-X3 ישירות מול מרצדס GLC, אאודי Q5, וולוו XC60, ולטווח מסוים גם מול רכבים חשמליים כמו טסלה מודל Y פרפורמנס.


למי זה מתאים?

למי שמחפש רכב יוקרתי, מאובזר, מרווח ונוח – שלא בהכרח צריך להיות ספורטיבי, אבל כן לשדר סטטוס.
גרסת ה-M50 פונה לחובבי נהיגה אמיתיים, בעוד גרסת הפלאג-אין מציעה פשרה חכמה למי שרוצה להפחית צריכת דלק ועדיין ליהנות מהמותג.


סיכום

ב.מ.וו X3 החדשה מציעה קפיצה ברורה בטכנולוגיה, בעיצוב ובנוחות – עם פחות חדות מבעבר ויותר מיקוד בלקוח המודרני שמחפש איכות, אבזור ויוקרה במעטפת מתוחכמת ומרווחת.
היא לא הכי ספורטיבית – אבל כן מהמתקדמות והשלמות בקטגוריה.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “ב.מ.וו X3”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

הדור הרביעי של ב.מ.וו X3 מציג עיצוב מוחצן יותר, מערכות הנעה מתקדמות, תא נוסעים עתידני ומיקוד ברור בנוחות וחדשנות. אבל האם הוא שומר על ה-DNA הספורטיבי של ב.מ.וו?


רקע ודגם חדש לגמרי

ה-X3 החדש, שמסומן כ-G45, הוצג בשנת 2024 ומשווק כמודל 2025. הוא מבוסס על פלטפורמה מעודכנת, ארוך יותר מהדור היוצא, נמוך יותר, ועם בסיס גלגלים משופר – מה שמבטיח מרווח פנימי טוב יותר, נוחות נסיעה גבוהה יותר, והתנהגות כביש מדויקת יותר.

בשלב זה מוצעות רק גרסאות עם מנועי בנזין בטכנולוגיית מיילד-היבריד, פלאג-אין היברידיות, וגרסת ביצועים M50. גרסה חשמלית מלאה (iX3) לא כלולה בדור החדש ונשארת כמודל נפרד.


עיצוב חיצוני: יותר נוכחות, פחות עידון

החזית של ה-X3 החדש נראית בוגרת ומוחצנת יותר: הגריל קדמי מוגדל, הפנסים הפכו דקיקים ומתוחים לאחור, והפרופורציות הכלליות מקבלות מראה שרירי ובוטח יותר.
העיצוב מזכיר את ה-X5, אך עם פרשנות קומפקטית. יש כאן שפה עיצובית ברורה – שמרגישה מודרנית מצד אחד, אבל פחות עדינה מבעבר.

מאחור נרשמו שינויים משמעותיים עם פנסים אופקיים ומעוצבים, פגוש חדש וקווי עיצוב שמקנים תחושת רוחב ועוצמה.


תא נוסעים: עתידני, איכותי – אבל פחות "חם"

ה-X3 החדש מקבל את ממשק המשתמש העדכני של ב.מ.וו עם מערכת iDrive 9 הכוללת:

  • מסך דיגיטלי קעור בגודל 14.9 אינץ' למולטימדיה

  • לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ'

  • תפעול קולני, מגעי ומעדכונים באוויר (OTA)

  • אינטגרציה מלאה לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו (אלחוטיים)

סביבת הנהג מרשימה למראה, אבל נרשמו ביקורות על כך שב.מ.וו נטשה את התחושה הקלאסית של כפתורים פיזיים – ובמקומם השאירה כמעט את כל הפקדים על המסך. זה עלול להקשות בתפעול בזמן נהיגה.

מבחינת חומרים – יש שיפור לעומת הדור הקודם מבחינת רמת הגימור, אך פחות שימוש בעור אמיתי ובחומרים "חמים", לטובת אווירה מינימליסטית, קרירה ומודרנית.


מרווח ותא מטען

ה-X3 החדש שומר על מימדים שימושיים מאוד:

  • מרווח נדיב ליושבים מאחור

  • תא מטען של כ-560 ליטר

  • קיפול מושבים 40:20:40 עם הגדלה לנפח של מעל 1,600 ליטר

זוהי אחת מהנקודות החזקות של הרכב, שהופכות אותו לא רק ל-SUV פרימיום – אלא גם לרכב משפחתי פרקטי.


מנועים וביצועים

נכון להיום מוצעות שלוש גרסאות עיקריות:

X3 xDrive30

  • מנוע 2.0 ליטר טורבו

  • 255 כ"ס עם מערכת מיילד-היבריד 48V

  • תאוצה 0–100 קמ"ש: כ-6.5 שניות

  • תיבה אוטומטית 8 הילוכים (ZF)

X3 xDrive30e (פלאג-אין היבריד)

  • שילוב מנוע בנזין וחשמלי

  • 295 כ"ס

  • טווח חשמלי רשמי: כ-90 ק"מ

  • טעינה מהירה AC עד 11 קילוואט (אין טעינה DC)

X3 M50 xDrive

  • מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים

  • 393 כ"ס

  • תאוצה: 4.6 שניות ל-100

  • הנעה כפולה ומערכת מתלים ספורטיבית אדפטיבית

כל הגרסאות מציעות חוויית נהיגה מדויקת, אך גרסת M50 בלבד מספקת את התחושה הספורטיבית המוכרת של ב.מ.וו. שאר הגרסאות נוחות, שקטות ומכוונות יותר ליום-יום ולנסיעה עסקית.


נוחות נסיעה והתנהגות

ניכר כי הדגש בדור החדש עבר מנוקשות ספורטיבית לנוחות מתקדמת.
המתלים סופגים מצוין, בידוד הרעשים שופר מאוד, והשלדה מרגישה בטוחה גם בפניות.
בגרסאות הרגילות ההתנהגות מרוסנת ומעודנת, בעוד שגרסת ה-M50 מתחדדת ומציעה אחיזה מצוינת ותאוצה מיידית.


אבזור ובטיחות

כל הגרסאות מגיעות עם סט מלא של מערכות בטיחות מקוריות, כולל:

  • בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל

  • בקרת סטייה מנתיב עם תיקון

  • ניטור שטחים מתים

  • בקרת שיוט אדפטיבית

  • מצלמות היקפיות (ברמות אבזור גבוהות)

  • חניה אוטונומית חלקית

  • תצוגה עילית במפרטים הגבוהים

יש גם שליטה קולית חכמה, חיישני חניה מכל הצדדים, תאורת LED אדפטיבית, ומערכת שמע איכותית – תלוי ברמת הגימור.


מחיר והתאמה לישראל

מחירים צפויים (טרם שיווק רשמי מלא):

  • X3 xDrive30 – סביב 350,000 ש"ח

  • X3 xDrive30e (פלאג-אין) – סביב 380,000 ש"ח

  • X3 M50 – צפוי סביב 480,000 ש"ח

מדובר בתמחור שממקם את ה-X3 ישירות מול מרצדס GLC, אאודי Q5, וולוו XC60, ולטווח מסוים גם מול רכבים חשמליים כמו טסלה מודל Y פרפורמנס.


למי זה מתאים?

למי שמחפש רכב יוקרתי, מאובזר, מרווח ונוח – שלא בהכרח צריך להיות ספורטיבי, אבל כן לשדר סטטוס.
גרסת ה-M50 פונה לחובבי נהיגה אמיתיים, בעוד גרסת הפלאג-אין מציעה פשרה חכמה למי שרוצה להפחית צריכת דלק ועדיין ליהנות מהמותג.


סיכום

ב.מ.וו X3 החדשה מציעה קפיצה ברורה בטכנולוגיה, בעיצוב ובנוחות – עם פחות חדות מבעבר ויותר מיקוד בלקוח המודרני שמחפש איכות, אבזור ויוקרה במעטפת מתוחכמת ומרווחת.
היא לא הכי ספורטיבית – אבל כן מהמתקדמות והשלמות בקטגוריה.

© כל הזכויות שמורות למגזין טיים-קאר 2025 | נבנה ומנוהל על ידי KOTEV