ב.מ.וו סדרה 2

ב.מ.וו
ב.מ.וו סדרה 2

מציעה עיצוב יוקרתי, טכנולוגיה מתקדמת ונוחות עירונית טובה, אך מאבדת מה־DNA הספורטיבי של המותג בשל הנעה קדמית וביצועים סולידיים.

החל מ-

 294,900

שתפו:

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

היא נראית כמו קופה, משווקת כמו סדאן קומפקטית, ומבוססת על פלטפורמה של הנעה קדמית. אז האם הגראן קופה של ב.מ.וו באמת שווה את תג המחיר?


מראה של ב.מ.וו, נשמה קצת אחרת

ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה היא לא ממש ממשיכת דרכה של סדרה 2 המקורית – אלא ניסיון של ב.מ.וו להיכנס לזירת הפרימיום הקומפקטית, מול מתחרות כמו מרצדס CLA, אאודי A3 סדאן ואפילו גרסאות משודרגות של משפחתיות רגילות.
העיצוב החיצוני מנסה לשדר קופה: גג משתפל, קו חלונות דינמי וזנב קצר. בפועל, זו מכונית 4 דלתות עם מראה מעוצב – לא מכונית ספורט.

החזית מציגה את הגריל הכליות המוכר של ב.מ.וו, עם יחידות תאורה דינמיות, ופנסים אחוריים עם חתימה עיצובית נאה. אין ספק – מדובר ברכב שמצטלם טוב ומבליט את הסמל. וזה לא דבר של מה בכך, בעיקר בשוק שבו נראות שווה כמעט כמו נתונים.


מבפנים: חומרים טובים, מרווח סביר, סגנון עירוני

תא הנוסעים של הגראן קופה מיישר קו עם דגמי ב.מ.וו הגדולים יותר – מסכים רחבים, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת iDrive חדשה עם תמיכה מלאה ב־Apple CarPlay ו־Android Auto, ותאורת אווירה נעימה.
איכות ההרכבה והחומרים גבוהה מאוד. אפילו בדגם הבסיסי תרגישו שהגעתם לרכב פרימיום – כל עוד אתם יושבים מקדימה.

במושב האחורי, העניינים פחות מרשימים. מרווח הברכיים והראש סבירים, אך הגג המשתפל פוגע בנוחות לנוסעים גבוהים. תא המטען דווקא מפתיע לטובה – עם כ־430 ליטר נפח, ושימושיות לא רעה בכלל, כולל פתח רחב ודלת חמישית (כמו האצ'בק).


מנועים: ביצועים טובים, לא ספורטיביים

הגרסה הפופולרית ביותר בישראל צפויה להיות 218i גראן קופה – עם מנוע טורבו־בנזין בנפח 1.5 ליטר, 3 צילינדרים, הספק של 136 כ"ס ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד.
הביצועים טובים לשימוש יום־יומי (0 ל־100 קמ"ש ב־8.7 שניות), וצריכת הדלק בפועל עומדת על כ־15–17 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת.

למי שמחפש קצת יותר עוצמה, מוצעת גם גרסת 220i עם 170 כ"ס, ואפילו גרסת M235i xDrive עם הנעה כפולה ו־306 כ"ס – אך זו כבר נעה סביב ה־350,000 ש"ח ולמעשה מהווה דגם אחר באופי ובמחיר.


נוחות והתנהגות: זה לא מה שחשבתם כששמעתם "ב.מ.וו"

כאן מגיע החלק הקריטי: סדרה 2 גראן קופה מבוססת על פלטפורמה של הנעה קדמית, אותה אחת שמשרתת גם את מיני קופר ואת סדרה 1.
וזה אומר – פחות הנאה מנהיגה, פחות תחושת "גרמניה טהורה", יותר רכב עירוני שקט ונעים.

הנוחות הכללית טובה, בידוד הרעשים מרשים ביחס לגודל, והתחושה מאחורי ההגה מדויקת. אבל אם אתם מגיעים עם ציפייה לרכב ספורטיבי – זו לא הכתובת.
כמכונית פרימיום יום־יומית, לעומת זאת, היא מספקת מאוד.


מערכות בטיחות ואבזור: יש הכול, אבל בתוספת תשלום

ב.מ.וו מציעה כאן חבילת בטיחות הכוללת בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וחיישני חניה קדמיים ואחוריים – אבל לא תמיד זה מגיע בסטנדרט.
מערכת חניה אוטומטית, מצלמות היקפיות וניטור שטחים מתים זמינים בגרסאות הבכירות בלבד או כתוספות בתשלום.

רמת האבזור הבסיסית סבירה – מזגן דיגיטלי, מושבים בריפוד איכותי, מסך מגע גדול, חישוקי סגסוגת ומערכת שמע תקנית. אבל כמו תמיד אצל היצרן – מי שרוצה את כל הפינוקים יצטרך לפתוח את הארנק.


שוק מקומי: האם היא משתלמת בישראל?

מחירה של ב.מ.וו 218i גראן קופה צפוי לנוע סביב 215,000–225,000 ש"ח – תלוי ברמת האבזור. זה שם אותה מעט מעל מרצדס A קלאס סדאן, ואאודי A3, אך קרוב מאוד מבחינת קהל היעד.
לעומת משפחתיות משודרגות (כמו יונדאי אלנטרה או מאזדה 3), הפער במחיר משמעותי – אבל גם הפער ברמת המותג, התחושה והתפירה הכללית של המוצר.


לסיכום: פרימיום קומפקטי למי שמעריך את הלוגו

ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה היא לא רכב שנהנים איתו בכבישים מפותלים – אבל כן כרטיס כניסה לעולם היוקרה בגרסה אלגנטית, מעוצבת ונוחה.
היא מתאימה למי שמחפש מכונית עירונית איכותית עם נראות של קופה ונוכחות של מותג יוקרה.
אבל אם אתם מחפשים חוויית נהיגה טהורה של ב.מ.וו – אולי עדיף שתעיפו מבט דווקא בגרסת הקופה או בסדרה 3.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “ב.מ.וו סדרה 2”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

היא נראית כמו קופה, משווקת כמו סדאן קומפקטית, ומבוססת על פלטפורמה של הנעה קדמית. אז האם הגראן קופה של ב.מ.וו באמת שווה את תג המחיר?


מראה של ב.מ.וו, נשמה קצת אחרת

ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה היא לא ממש ממשיכת דרכה של סדרה 2 המקורית – אלא ניסיון של ב.מ.וו להיכנס לזירת הפרימיום הקומפקטית, מול מתחרות כמו מרצדס CLA, אאודי A3 סדאן ואפילו גרסאות משודרגות של משפחתיות רגילות.
העיצוב החיצוני מנסה לשדר קופה: גג משתפל, קו חלונות דינמי וזנב קצר. בפועל, זו מכונית 4 דלתות עם מראה מעוצב – לא מכונית ספורט.

החזית מציגה את הגריל הכליות המוכר של ב.מ.וו, עם יחידות תאורה דינמיות, ופנסים אחוריים עם חתימה עיצובית נאה. אין ספק – מדובר ברכב שמצטלם טוב ומבליט את הסמל. וזה לא דבר של מה בכך, בעיקר בשוק שבו נראות שווה כמעט כמו נתונים.


מבפנים: חומרים טובים, מרווח סביר, סגנון עירוני

תא הנוסעים של הגראן קופה מיישר קו עם דגמי ב.מ.וו הגדולים יותר – מסכים רחבים, לוח מחוונים דיגיטלי, מערכת iDrive חדשה עם תמיכה מלאה ב־Apple CarPlay ו־Android Auto, ותאורת אווירה נעימה.
איכות ההרכבה והחומרים גבוהה מאוד. אפילו בדגם הבסיסי תרגישו שהגעתם לרכב פרימיום – כל עוד אתם יושבים מקדימה.

במושב האחורי, העניינים פחות מרשימים. מרווח הברכיים והראש סבירים, אך הגג המשתפל פוגע בנוחות לנוסעים גבוהים. תא המטען דווקא מפתיע לטובה – עם כ־430 ליטר נפח, ושימושיות לא רעה בכלל, כולל פתח רחב ודלת חמישית (כמו האצ'בק).


מנועים: ביצועים טובים, לא ספורטיביים

הגרסה הפופולרית ביותר בישראל צפויה להיות 218i גראן קופה – עם מנוע טורבו־בנזין בנפח 1.5 ליטר, 3 צילינדרים, הספק של 136 כ"ס ותיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד.
הביצועים טובים לשימוש יום־יומי (0 ל־100 קמ"ש ב־8.7 שניות), וצריכת הדלק בפועל עומדת על כ־15–17 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת.

למי שמחפש קצת יותר עוצמה, מוצעת גם גרסת 220i עם 170 כ"ס, ואפילו גרסת M235i xDrive עם הנעה כפולה ו־306 כ"ס – אך זו כבר נעה סביב ה־350,000 ש"ח ולמעשה מהווה דגם אחר באופי ובמחיר.


נוחות והתנהגות: זה לא מה שחשבתם כששמעתם "ב.מ.וו"

כאן מגיע החלק הקריטי: סדרה 2 גראן קופה מבוססת על פלטפורמה של הנעה קדמית, אותה אחת שמשרתת גם את מיני קופר ואת סדרה 1.
וזה אומר – פחות הנאה מנהיגה, פחות תחושת "גרמניה טהורה", יותר רכב עירוני שקט ונעים.

הנוחות הכללית טובה, בידוד הרעשים מרשים ביחס לגודל, והתחושה מאחורי ההגה מדויקת. אבל אם אתם מגיעים עם ציפייה לרכב ספורטיבי – זו לא הכתובת.
כמכונית פרימיום יום־יומית, לעומת זאת, היא מספקת מאוד.


מערכות בטיחות ואבזור: יש הכול, אבל בתוספת תשלום

ב.מ.וו מציעה כאן חבילת בטיחות הכוללת בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וחיישני חניה קדמיים ואחוריים – אבל לא תמיד זה מגיע בסטנדרט.
מערכת חניה אוטומטית, מצלמות היקפיות וניטור שטחים מתים זמינים בגרסאות הבכירות בלבד או כתוספות בתשלום.

רמת האבזור הבסיסית סבירה – מזגן דיגיטלי, מושבים בריפוד איכותי, מסך מגע גדול, חישוקי סגסוגת ומערכת שמע תקנית. אבל כמו תמיד אצל היצרן – מי שרוצה את כל הפינוקים יצטרך לפתוח את הארנק.


שוק מקומי: האם היא משתלמת בישראל?

מחירה של ב.מ.וו 218i גראן קופה צפוי לנוע סביב 215,000–225,000 ש"ח – תלוי ברמת האבזור. זה שם אותה מעט מעל מרצדס A קלאס סדאן, ואאודי A3, אך קרוב מאוד מבחינת קהל היעד.
לעומת משפחתיות משודרגות (כמו יונדאי אלנטרה או מאזדה 3), הפער במחיר משמעותי – אבל גם הפער ברמת המותג, התחושה והתפירה הכללית של המוצר.


לסיכום: פרימיום קומפקטי למי שמעריך את הלוגו

ב.מ.וו סדרה 2 גראן קופה היא לא רכב שנהנים איתו בכבישים מפותלים – אבל כן כרטיס כניסה לעולם היוקרה בגרסה אלגנטית, מעוצבת ונוחה.
היא מתאימה למי שמחפש מכונית עירונית איכותית עם נראות של קופה ונוכחות של מותג יוקרה.
אבל אם אתם מחפשים חוויית נהיגה טהורה של ב.מ.וו – אולי עדיף שתעיפו מבט דווקא בגרסת הקופה או בסדרה 3.

© כל הזכויות שמורות למגזין טיים-קאר 2025 | נבנה ומנוהל על ידי KOTEV

תפריט נגישות