תיאור
אם עד עכשיו רכבי הפנאי החשמליים של אאודי נראו כמו גרסאות ממותגות של פלטפורמות קיימות, ה-Q6 E-Tron משנה את כללי המשחק. זו המכונית הראשונה של אאודי שנבנית על פלטפורמת ה-PPE החדשה, שפותחה יחד עם פורשה (ומשמשת גם את מקאן החשמלית הבאה). מבחינת אאודי, מדובר בצעד חשוב: לא עוד תרגום של רכב קיים לחשמל – אלא חשמל מלידה. עם עיצוב מודרני, ביצועים חזקים, טכנולוגיה מהדור הבא ותא נוסעים חדש לגמרי, ה-Q6 מנסה למצב את אאודי כמתחרה אמיתית בקטגוריית הפרימיום החשמלית מול BMW iX, מרצדס EQE SUV ואפילו טסלה מודל X.
עיצוב: תערובת של חדשנות ודיוק גרמני
העיצוב החיצוני של Q6 E-Tron ממשיך את קו החשמליות של אאודי, אבל מוסיף לו נוכחות: הגריל האטום מלפנים גדול אך מעוצב בקווים רכים, יחידות התאורה הדקות משלבות טכנולוגיית OLED מתקדמת, והפרופיל הכללי משדר משהו בין Q5 ל-Q8. זה רכב מאסיבי – עם אורך של 4.77 מטר, רוחב של 1.94 מטר ובסיס גלגלים נדיב של 2.9 מטר – פרופורציות שמבטיחות גם מרחב פנימי וגם נוכחות בכביש. החלק האחורי כולל פס תאורה רציף, כנהוג ברוב הדגמים החדשים, והקונספט הכללי הוא "טכנולוגי, אבל לא קר".
תא נוסעים: ניתוק מהעבר, חיבור לעתיד
ברגע שנכנסים פנימה מבינים שמדובר בדור חדש. אאודי נפרדה מהמראה השמרני של הדגמים הקודמים, והלכה על קונספט חדש לחלוטין – עם שלושה מסכים: לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 11.9 אינץ', מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 14.5 אינץ', ואפילו מסך ייעודי לנוסע שליד הנהג בגודל 10.9 אינץ'. בנוסף יש תצוגה עילית עם מציאות רבודה, מערכת הפעלה חדשה לגמרי בשם E³ 1.2, ותפעול קולי מתקדם. הממשק מהיר, נקי, ומבוסס על ממשק משתמש שנראה כמו סמארטפון – אבל כזה שנבנה באמת לרכב.
האיכות מרשימה: דיפונים רכים בכל מקום, גימורים אלומיניום או עץ, ותאורת אווירה מתקדמת שמגיבה גם למצבי הנהיגה. המושבים נוחים מאוד, גם בנסיעות ארוכות, ויש אפשרות לחימום, אוורור ועיסוי. כל תחושת הישיבה פה מזכירה שה-Q6 הוא אאודי – אבל כזו שבאמת מכוונת לפרימיום הגבוה.
מרחב פנימי ותא מטען
כיאה לרכב שמבוסס על פלטפורמה חשמלית, הרצפה שטוחה לחלוטין והמרווח מאחור מצוין. שלושה מבוגרים יכולים לשבת בנוחות בספסל האחורי, והמושב האמצעי אינו עונש. תא המטען מציע 526 ליטר, ויש גם תא אחסון קדמי (frunk) בנפח 65 ליטר – לא ענק, אבל שימושי מאוד לכבלים וציוד קל.
יחידות ההנעה: חזק, חלק, אבל לא פראי
אאודי מציעה את Q6 E-Tron תחילה בגרסאות כפולות הנעה. גרסת Q6 55 מצוידת בשני מנועים – אחד קדמי ואחד אחורי – שמפיקים יחד 387 כ"ס ו-60.2 קג"מ. התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש אורכת 5.9 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 210 קמ"ש. בהמשך תגיע גם גרסת SQ6 עם 517 כ"ס ונתון תאוצה של כ-4.3 שניות – נתונים שקרובים מאוד לקטגוריית ה-Performance, אבל בלי לעשות מזה עניין. ההנעה הכפולה חכמה וכוללת חלוקת מומנט דינמית בין הסרנים, לטובת אחיזה וביטחון.
התחושה על הכביש חלקה מאוד. זו לא מכונית עם אופי ספורטיבי בולט, אלא כזו שממוקדת בנוחות, שקט, ותחושת יציבות מוחלטת בכל מהירות. ההיגוי מדויק, המתלים – בעיקר עם הבולמים האדפטיביים – סופגים כמעט כל שיבוש, והשלדה מרגישה כמו משהו שפותח על ידי פורשה, כי… היא באמת פותחה יחד איתם.
טווח וטעינה: PPE עושה את ההבדל
הסוללה היא בקיבול של 100 קוט"ש נטו, עם טווח רשמי של עד 625 ק"מ לפי תקן WLTP. בפועל, בתנאים אמיתיים בישראל, אפשר לצפות לטווח ריאלי של 480 עד 520 ק"מ – נתון מצוין. מערכת הטעינה היא אחת המתקדמות בשוק: טעינה אולטרה-מהירה של עד 270 קילוואט תאפשר הוספת כ-250 ק"מ תוך פחות מ-10 דקות. יש גם מערכת ניהול תרמי חכמה, שמכינה את הסוללה לטעינה מהירה על בסיס הניווט, בדומה לטסלה.
אבזור ובטיחות: כל מה שצריך – ועוד קצת
Q6 E-Tron לא מתקמצנת על אבזור. כבר בגרסאות ההשקה תמצאו מושבים חשמליים עם חימום ואוורור, בקרת אקלים תלת-אזורית, תאורת מטריקס LED, חיישני חניה מכל כיוון, מצלמות 360 מעלות, מערכת שמע של Sonos עם 22 רמקולים, דלת תא מטען חשמלית עם חיישן רגל, תצוגה עילית, מפתח דיגיטלי, וכניסה עם זיהוי טביעת אצבע.
בצד הבטיחות יש כמובן בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית עם עצירה מלאה, מערכת שמירה על נתיב אקטיבית, זיהוי תמרורים, ניטור שטחים מתים, והכנה לנהיגה אוטונומית שלב 2+. הרכב צפוי לקבל חמישה כוכבים במבחן הריסוק של Euro NCAP, כמו שאר דגמי אאודי.
למי זה מתאים, ולמי לא?
Q6 E-Tron לא מיועדת למי שמחפש "הרבה אוטו במחיר משתלם". מדובר ברכב פרימיום מובהק, שאמור לפתות לקוחות של BMW iX, מרצדס EQE SUV ואפילו לקוחות שמחפשים אלטרנטיבה טכנולוגית לטסלה. הוא מציע נוחות מצוינת, בידוד רעשים מושלם, טווח מרשים, חוויית שימוש מתקדמת, ואיכות חומרים ברמה שמעטות מציעות. מצד שני, הוא לא מרגש לנהיגה כמו טייקאן או אפילו iX עם מתלים אקטיביים. גם המחיר – שצפוי לעמוד בישראל על כ-470–530 אלף שקלים – מציב אותו בקטגוריה מצומצמת של לקוחות.
סיכום: צעד גדול עבור אאודי
Q6 E-Tron הוא לא רק עוד רכב חשמלי – הוא מייצג את הדור הבא של אאודי. סוף סוף מדובר ברכב שבנוי מחשמל כלפי מעלה, ולא רק גרסה חשמלית של פלטפורמה קיימת. עם עיצוב מוקפד, איכות גרמנית אמיתית, טכנולוגיה מתקדמת וטווח שימושי מאוד – הוא מצליח להחזיר לאאודי את המקום שמגיע לה בשוק החשמלי. הוא אולי לא הספורטיבי ביותר, ולא הזול ביותר, אבל הוא בין המשלימים ביותר. ולפעמים – זה בדיוק מה שאתה מחפש.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.