תיאור
ה-Q4 E-Tron שומר על שפת העיצוב של אאודי עם גריל אטום למחצה, יחידות תאורה מלוטשות וחזית אגרסיבית במידה. הוא נראה יוקרתי גם כשעומדים לידו, עם פרופורציות קלאסיות של SUV עירוני-בינוני, וגובה נכון שנותן לו נוכחות בלי להתיימר. המידות ממקמות אותו בדיוק בין Q3 ל-Q5 – 4.59 מטר באורך, 1.87 ברוחב ו-2.76 מטר בסיס גלגלים. זה מספיק כדי להרגיש שאתה מקבל רכב מכובד, גם אם לא יוצא דופן בנוף. קיימת גם גרסת ספורטבק עם קו גג משתפל, אבל בישראל היא פחות פופולרית נכון לעכשיו.
תא נוסעים שנותן תחושת פרימיום – אבל לא תמיד
ברגע שנכנסים פנימה, התחושה הראשונית היא של רכב איכותי. הדשבורד מעוצב היטב, עם מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 10.1 או 11.6 אינץ', תלוי בגרסה, ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' שמציג מידע בצורה חדה ונוחה. העיצוב הכללי מודרני, אך לא עמוס, והשליטה על מערכת המיזוג נשארה פיזית – וזה מבורך. אבל כשמתחילים לשים לב לפרטים הקטנים, מגלים שאיכות החומרים לא אחידה. האזור העליון מרופד ונעים, אך בתחתית הדלתות ובאזורים מסוימים בקונסולה, תמצאו פלסטיקים שיזכירו לכם שאתם על אותה פלטפורמה של פולקסווגן.
המושבים עצמם נוחים, עם תמיכה טובה לנסיעות ארוכות, ובגרסאות הבכירות תמצאו גם חימום וכוונון חשמלי. מאחור יש שפע של מקום לרגליים וגם תקרה גבוהה יחסית, מה שהופך את ה-Q4 לרכב מתאים גם למשפחות. תא המטען מציע 520 עד 535 ליטר, בהתאם לגרסה – נתון טוב יחסית לרכב חשמלי, ומספק לגמרי לשימוש יום-יומי או סופ"ש בצפון.
ביצועים שמתאימים לשימוש יומיומי – לא לריגושים
ה-Q4 E-Tron משווק בישראל עם שתי גרסאות עיקריות. הגרסה הבסיסית, Q4 40, כוללת מנוע אחורי בהספק של 204 כ"ס, שמביא את הרכב מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 8.5 שניות. זו לא מכונית ספורט, וגם לא מתיימרת להיות. מדובר ברכב עם תאוצה מתונה, שמתאים למי שמחפש נוחות, שקט וביטחון – ולא עוקף כל רכב ברמזור.
הגרסה המתקדמת יותר, Q4 50 Quattro, מגיעה עם שני מנועים והנעה כפולה. ההספק עולה ל-299 כ"ס והתאוצה יורדת ל-6.2 שניות מ-0 ל-100. התחושה על הכביש הרבה יותר דינמית, ההיגוי חד יותר, והשליטה בפניות משתפרת משמעותית – במיוחד כשהכביש מתעקל. זו כבר חוויית נהיגה שמתקרבת למה שאאודי מבטיחה במיתוג שלה, גם אם היא לא ברמה של דגמים ספורטיביים אמיתיים.
טווח סוללה, טעינה ויעילות
שתי הגרסאות מגיעות עם אותה סוללה – 82 קוט"ש ברוטו (נטו כ-77 קוט"ש). בגרסה הבסיסית, הטווח המוצהר לפי תקן WLTP עומד על 520 ק"מ, ובגרסה הבכירה עם ההנעה הכפולה, הוא יורד ל-490 ק"מ. בפועל, בתנאים ישראליים, סביר שתראו טווח של 400 עד 450 ק"מ, תלוי בנהיגה, מזגן, ומצב טעינה.
מערכת הטעינה תומכת בטעינה מהירה בהספק של עד 135 קילוואט DC – לא הכי מהיר בשוק, אבל מספיק טוב כדי להעלות את הסוללה מ-10 ל-80 אחוז תוך קצת יותר מחצי שעה. טעינה ביתית (AC) תארך כ-8 שעות עם עמדת 11 קילוואט.
אבזור נדיב ובטיחות מלאה
רמות האבזור ב-Q4 E-Tron מרשימות יחסית למה שמקבלים במותגים גרמניים אחרים. כבר בגרסה הבסיסית תמצאו מושב נהג מתכוונן חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת, מסכים איכותיים, קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מצלמת רוורס, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, ותאורת LED מלאה. ברמות הגימור הגבוהות יותר תמצאו גם מושבים מחוממים, מערכת שמע של Sonos, תאורת אווירה, פתיחה חשמלית לתא המטען, תצוגה עילית עם מציאות רבודה, וגג פנורמי.
מערכות הבטיחות כוללות את כל מה שצריך – כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית עם עצירה מלאה, התרעה על תנועה חוצה מאחור ומצלמות היקפיות. הרכב קיבל ציון של חמישה כוכבים במבחני הריסוק האירופיים, והתחושה היא שהמהנדסים לא חסכו בנושא הזה.
האם זו באמת אאודי, או רק גרסה מהודרת לפולקסווגן?
כמו כל רכב שמבוסס על פלטפורמה משותפת, גם כאן עולה השאלה: למה לשלם יותר על לוגו של אאודי אם סקודה אניאק מציעה כמעט את אותה חבילה בפחות כסף? והתשובה מורכבת. כי למרות הדמיון בבסיס – התחושה ב-Q4 כן שונה. הבידוד טוב יותר, הנדסת האנוש מלוטשת יותר, ותחושת הנסיעה מעט יותר שקטה ובוגרת. היא לא מרגישה כמו אודי S-Line, אבל גם לא כמו פולקסווגן ID.4 בתחפושת. זו מכונית שבנויה היטב, נוחה מאוד, שקטה מאוד, ובעיקר כזו שמתאימה למי שמחפש חשמלית בלי לרדת לפרטים הטכניים – אלא פשוט רוצה משהו שנראה טוב, נוסע טוב, ומרגיש מותג.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.