אאודי E-Tron GT

אאודי
אאודי E-Tron GT

הקוואטרו החשמלית שמוכיחה שאתה לא צריך צליל מנוע כדי להרגיש שאתה נוהג במשהו גדול באמת.

החל מ-

 1,004,965

שתפו:

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

אם A6 E-Tron היא הגרסה השקטה והנינוחה של אאודי לעידן החשמלי, ה-e-tron GT היא בדיוק ההפך: פרויקט הדגל שנועד להוכיח שגם בלי מנוע בנזין, אאודי יכולה לספק ביצועים, נוכחות – ובעיקר ריגוש. היא מבוססת על אותה פלטפורמה של פורשה טייקאן, אבל עם מיתוג קצת יותר "נגיש" וניסיון לשדר את מה שאאודי תמיד ידעה לתת: קוואטרו, פרפקציוניזם – ותחושת עילוי באוטובאן.


עיצוב: גראן טוריסמו מהעתיד

אם הייתם שואלים אותי איך צריכה להיראות מכונית חשמלית ספורטיבית ב-2025, כנראה שהייתי מצביע על ה-e-tron GT. היא נמוכה, רחבה, ומעוצבת כמו קליע עתידני עם דלתות. זה לא רכב שמתאים לכניסה לשכונת מגורים בלי להפנות ראשים.
הגרסה הרגילה נראית כבר מרשימה, אבל גרסת ה-RS נראית כאילו היא מגיעה עם פס מוזיקה משל עצמה. פרופיל קופה 4 דלתות, פגושים אגרסיביים, חישוקי 20 או 21 אינץ', וחתימת תאורה אחורית שפשוט אי אפשר להתעלם ממנה.

מידות? כמעט 5 מטר אורך, בסיס גלגלים של 2.9 מטר, וגובה של פחות מ-1.4 מטר – מכונית GT במובן הכי טהור של המילה.


תא נוסעים: אאודי כמו שפעם – רק הרבה יותר דיגיטלית

ה-e-tron GT היא לא עוד אאודי עם שלושה מסכים. כאן בחרו בגישה קצת יותר "נהגית": מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 10.1 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי מלא (12.3 אינץ'), ותפעול פיזי חלקי למיזוג ופרמטרים חשובים.

התחושה בפנים? כמו ללבוש מעיל עור שנתפר לפי מידה. החומרים איכותיים מאוד, המושבים עמוקים ותומכים, תאורת האווירה מדויקת. המרווח? קדימה יש בשפע, מאחור – תצפו למקום מצומצם לראש ולרגליים, במיוחד לגבוהים. גם שדה הראייה לא מהטובים שיש.

תא מטען? 405 ליטר מאחור, 85 ליטר נוספים מקדימה – מספיק לזוג מזוודות וכמה שקיות שופינג מהקניון של דובאי.


ביצועים: שקט מוחלט, תאוצה אלימה

נתחיל בגרסה הבסיסית – אם אפשר לקרוא לה ככה. e-tron GT Quattro מצוידת בשני מנועים חשמליים, עם 476 כ"ס ו-64.7 קג"מ. בוסט זמני יכול להעלות את ההספק ל-530 כ"ס. 0 ל-100 קמ"ש? 4.1 שניות.

אבל אם אתם באמת רוצים לדעת מה זה ריגוש – לכו על RS e-tron GT. עם 598 כ"ס ו-84.6 קג"מ, ובוסט שמגיע ל-646 כ"ס, היא עושה את ה-0–100 ב-3.3 שניות. וזה שקט. וזה מיידי. וזה כמעט מפחיד בפעם הראשונה.

כל הגרסאות מגיעות עם מערכת הנעה כפולה קבועה, בולמים אדפטיביים, ובגרסאות הבכירות – גם היגוי אחורי ומערכת ייצוב אלקטרונית מתוחכמת.


סוללה, טווח וטעינה

הסוללה בנפח נטו של 83.7 קוט"ש. הטווח הרשמי: כ-488 ק"מ לפי תקן WLTP. בפועל? תלוי בגרסה ובאורך הרגל שלכם, אבל תראו לרוב סביב ה-350–400 ק"מ.

טעינה? e-tron GT תומכת בטעינה מהירה מאוד – עד 270 קילוואט. וזה אומר 5–80% בפחות מ-23 דקות – אם תמצאו עמדת טעינה שמספקת את זה.
טעינה ביתית תדרוש לפחות 9 שעות (AC, 11 קילוואט). בקיצור – פתרונות יש, אבל תצטרכו להיערך.


טכנולוגיה ואבזור

רשימת האבזור מכובדת, כמו שאפשר לצפות:
✔ מתלים אדפטיביים
✔ חישוקי ענק
✔ תאורת Matrix LED
✔ מצלמות היקפיות
✔ מערכת ניווט עם מידע תנועה חי
✔ מושבים ספורטיביים מתכווננים עם חימום ואוורור
✔ מערכת שמע של Bang & Olufsen
✔ גג שמש פנורמי
✔ מערכות בטיחות מלאות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

מה אין? ריגוש מהגה, תקשורת נהג–מכונה אמיתית – כמו פעם. אם אתם בקטע של נהיגה "עם הידיים", תרגישו קצת מנותקים.


למה כן ולמה לא

למה לא?

  • היא כבדה מאוד – כמעט 2.3 טון

  • לא מרווחת כמו שאולי מצפים מרכב בגודל הזה

  • תג המחיר הגבוה (למעלה מ-700 אלף ש"ח לגרסת RS)

  • התנהגות כביש מאוד בטוחה – אבל לא מספיק "חי"

למה כן?

  • עיצוב מטורף

  • ביצועים מהפנטים

  • טעינה סופר-מהירה

  • אבזור עשיר

  • התחושה שאתה נוהג במוצר פרימיום אמיתי – כל רגע


סיכום: לא רכב ספורט. רכב הצגה.

אאודי e-tron GT היא לא מכונית מסלול, אבל היא כן אחת מהמכוניות הכי מרשימות שתוכלו לקנות היום אם אתם רוצים גם חשמל, גם יוקרה וגם הופעה. היא משדרת עוצמה בלי רעש, ומביאה את כל מה שאאודי יודעת לעשות – רק בלי אגזוז.

אם אתם מחפשים את הרכב שיגרום לאנשים לחשוב שאתם עשירים, טכנולוגיים ומעודכנים – הגעתם למקום הנכון.
אם אתם מחפשים את חדוות הנהיגה הקלאסית של פעם – אולי כדאי שתסתכלו על פורשה.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “אאודי E-Tron GT”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

אם A6 E-Tron היא הגרסה השקטה והנינוחה של אאודי לעידן החשמלי, ה-e-tron GT היא בדיוק ההפך: פרויקט הדגל שנועד להוכיח שגם בלי מנוע בנזין, אאודי יכולה לספק ביצועים, נוכחות – ובעיקר ריגוש. היא מבוססת על אותה פלטפורמה של פורשה טייקאן, אבל עם מיתוג קצת יותר "נגיש" וניסיון לשדר את מה שאאודי תמיד ידעה לתת: קוואטרו, פרפקציוניזם – ותחושת עילוי באוטובאן.


עיצוב: גראן טוריסמו מהעתיד

אם הייתם שואלים אותי איך צריכה להיראות מכונית חשמלית ספורטיבית ב-2025, כנראה שהייתי מצביע על ה-e-tron GT. היא נמוכה, רחבה, ומעוצבת כמו קליע עתידני עם דלתות. זה לא רכב שמתאים לכניסה לשכונת מגורים בלי להפנות ראשים.
הגרסה הרגילה נראית כבר מרשימה, אבל גרסת ה-RS נראית כאילו היא מגיעה עם פס מוזיקה משל עצמה. פרופיל קופה 4 דלתות, פגושים אגרסיביים, חישוקי 20 או 21 אינץ', וחתימת תאורה אחורית שפשוט אי אפשר להתעלם ממנה.

מידות? כמעט 5 מטר אורך, בסיס גלגלים של 2.9 מטר, וגובה של פחות מ-1.4 מטר – מכונית GT במובן הכי טהור של המילה.


תא נוסעים: אאודי כמו שפעם – רק הרבה יותר דיגיטלית

ה-e-tron GT היא לא עוד אאודי עם שלושה מסכים. כאן בחרו בגישה קצת יותר "נהגית": מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 10.1 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי מלא (12.3 אינץ'), ותפעול פיזי חלקי למיזוג ופרמטרים חשובים.

התחושה בפנים? כמו ללבוש מעיל עור שנתפר לפי מידה. החומרים איכותיים מאוד, המושבים עמוקים ותומכים, תאורת האווירה מדויקת. המרווח? קדימה יש בשפע, מאחור – תצפו למקום מצומצם לראש ולרגליים, במיוחד לגבוהים. גם שדה הראייה לא מהטובים שיש.

תא מטען? 405 ליטר מאחור, 85 ליטר נוספים מקדימה – מספיק לזוג מזוודות וכמה שקיות שופינג מהקניון של דובאי.


ביצועים: שקט מוחלט, תאוצה אלימה

נתחיל בגרסה הבסיסית – אם אפשר לקרוא לה ככה. e-tron GT Quattro מצוידת בשני מנועים חשמליים, עם 476 כ"ס ו-64.7 קג"מ. בוסט זמני יכול להעלות את ההספק ל-530 כ"ס. 0 ל-100 קמ"ש? 4.1 שניות.

אבל אם אתם באמת רוצים לדעת מה זה ריגוש – לכו על RS e-tron GT. עם 598 כ"ס ו-84.6 קג"מ, ובוסט שמגיע ל-646 כ"ס, היא עושה את ה-0–100 ב-3.3 שניות. וזה שקט. וזה מיידי. וזה כמעט מפחיד בפעם הראשונה.

כל הגרסאות מגיעות עם מערכת הנעה כפולה קבועה, בולמים אדפטיביים, ובגרסאות הבכירות – גם היגוי אחורי ומערכת ייצוב אלקטרונית מתוחכמת.


סוללה, טווח וטעינה

הסוללה בנפח נטו של 83.7 קוט"ש. הטווח הרשמי: כ-488 ק"מ לפי תקן WLTP. בפועל? תלוי בגרסה ובאורך הרגל שלכם, אבל תראו לרוב סביב ה-350–400 ק"מ.

טעינה? e-tron GT תומכת בטעינה מהירה מאוד – עד 270 קילוואט. וזה אומר 5–80% בפחות מ-23 דקות – אם תמצאו עמדת טעינה שמספקת את זה.
טעינה ביתית תדרוש לפחות 9 שעות (AC, 11 קילוואט). בקיצור – פתרונות יש, אבל תצטרכו להיערך.


טכנולוגיה ואבזור

רשימת האבזור מכובדת, כמו שאפשר לצפות:
✔ מתלים אדפטיביים
✔ חישוקי ענק
✔ תאורת Matrix LED
✔ מצלמות היקפיות
✔ מערכת ניווט עם מידע תנועה חי
✔ מושבים ספורטיביים מתכווננים עם חימום ואוורור
✔ מערכת שמע של Bang & Olufsen
✔ גג שמש פנורמי
✔ מערכות בטיחות מלאות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

מה אין? ריגוש מהגה, תקשורת נהג–מכונה אמיתית – כמו פעם. אם אתם בקטע של נהיגה "עם הידיים", תרגישו קצת מנותקים.


למה כן ולמה לא

למה לא?

  • היא כבדה מאוד – כמעט 2.3 טון

  • לא מרווחת כמו שאולי מצפים מרכב בגודל הזה

  • תג המחיר הגבוה (למעלה מ-700 אלף ש"ח לגרסת RS)

  • התנהגות כביש מאוד בטוחה – אבל לא מספיק "חי"

למה כן?

  • עיצוב מטורף

  • ביצועים מהפנטים

  • טעינה סופר-מהירה

  • אבזור עשיר

  • התחושה שאתה נוהג במוצר פרימיום אמיתי – כל רגע


סיכום: לא רכב ספורט. רכב הצגה.

אאודי e-tron GT היא לא מכונית מסלול, אבל היא כן אחת מהמכוניות הכי מרשימות שתוכלו לקנות היום אם אתם רוצים גם חשמל, גם יוקרה וגם הופעה. היא משדרת עוצמה בלי רעש, ומביאה את כל מה שאאודי יודעת לעשות – רק בלי אגזוז.

אם אתם מחפשים את הרכב שיגרום לאנשים לחשוב שאתם עשירים, טכנולוגיים ומעודכנים – הגעתם למקום הנכון.
אם אתם מחפשים את חדוות הנהיגה הקלאסית של פעם – אולי כדאי שתסתכלו על פורשה.

© כל הזכויות שמורות למגזין טיים-קאר 2025 | נבנה ומנוהל על ידי KOTEV