תיאור
תכירו את המכונית שתנסה לעשות לאאודי מה שטסלה כבר עשתה לשוק הפרימיום – להוכיח שאפשר לנסוע בחשמל ולשדר גם קלאסה גרמנית. Audi A6 E-Tron היא הרבה יותר מגרסה חשמלית של A6. זו מכונית שבנויה מאפס כפלטפורמה חשמלית, והיא נועדה לשבת בדיוק באמצע בין A4 E-Tron שתגיע בהמשך, לבין ספינת הדגל Q8 E-Tron. אבל האם יש לה מה שצריך כדי להתמודד עם מרצדס EQE, BMW i5 ו-Polestar 2? בואו נבדוק.
עיצוב: פרופיל של ספורט, גישה של יוקרה
עוד לפני שמדברים על הסוללה, המומנט או מספרי הקוט"ש – בואו נדבר על איך זה נראה. והאמת? מרשים מאוד. החרטום נמוך, הגריל האטום נותן טוויסט עתידני, והפרופורציות מזכירות יותר A7 מאשר A6 רגילה. מדובר ברכב גדול – כמעט חמישה מטרים לאורך – עם בסיס גלגלים של 2.95 מטר, וזה אומר גם נוכחות, גם מרווח פנימי מרשים וגם מראה סאלוני אמיתי. הפנסים הקדמיים דקיקים עם טכנולוגיית Matrix LED, יש גרסת ספורטבק עם גג משתפל ומקדם גרר של 0.24 בלבד. זו אאודי שעושה חשמל באלגנט.
הנעה: כוח על שקט
בהתחלה תשווק כאן גרסת ה-55 Quattro. שני מנועים, הנעה כפולה, 470 כ"ס ו-83.4 קג"מ. נתון התאוצה עומד על 4.6 שניות ל-100 קמ"ש, נתון סולידי למדי במונחים של חשמליות מודרניות – אבל צריך לזכור: זו לא מכונית ספורט אלא סאלון אלגנטי. הסוללה כאן היא בקיבול של 100 קוט"ש, ולטענת אאודי, טווח הנסיעה יעמוד על כ-600 ק"מ לפי תקן WLTP. בפועל? תחזיקו אצבעות ל-480–500 ק"מ בנהיגה רגועה. טעינה DC מהירה עד 270 קילוואט תאפשר הוספת כ-300 ק"מ ב-10 דקות בלבד, וזה אחד היתרונות הבולטים של הפלטפורמה החשמלית החדשה של אודי (PPE – Premium Platform Electric).
תא הנוסעים: הרגשת מטוס מחלקה ראשונה
כמו כל אודי בעשור האחרון, גם כאן אתה מקבל תחושה שאתה במרכז של משהו יקר. הדשבורד מינימליסטי, עם שלושה מסכים – לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה ראשי, ועוד אחד קטן לשליטה במיזוג. ההגה חדש, דו-חישורי, עם עיצוב מעט רטרו. החומרים איכותיים מאוד, המושבים מצוינים, והאווירה מרחפת איפשהו בין עתידני לשמרני. יש תצוגת מציאות רבודה, מפתח דיגיטלי, קישוריות מלאה לאפל וגוגל, מערכות שמע של Bang & Olufsen – וגם מערכת עיסוי ברמות גימור גבוהות. מרווח? קדימה פנטסטי, מאחור טוב מאוד – אבל תשתדלו לא לשבת שלושה ברצינות, כי למרות הרצפה השטוחה, המושב האמצעי עדיין לא אידיאלי.
בטיחות, אחריות ותפעול
מערכות הבטיחות כוללות כל מה שתצפו ממכונית כזו: בלימת חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על נתיב, ניטור שטחים מתים, מצלמות היקפיות, חנייה אוטונומית, התראה על פתיחת דלת כשיש רכב מתקרב – הכל בפנים, בלי תוספות מיותרות. ציון הבטיחות באירופה: 5 כוכבים כמובן.
האחריות הצפויה בישראל (לפי נהוג בדגמים החשמליים של אודי): שנתיים לרכב, שמונה שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה – קצת פחות נדיב ממותגים קוריאניים, אבל בהתאם לקטגוריית היוקרה.
נהיגה: שקט, מהיר, לא מרגש
אם אתם מחפשים רכב שנותן בעיטה בגב התחתון בכל לחיצה – זו לא ה-Audi בשבילכם. הביצועים כאן חלקים, ליניאריים, סופר שקטים, ובעיקר מרגישים כמו גלישה שקטה על כביש. זה לא נועד להרים דופק – אלא להוריד אותו. ההיגוי מדויק אך מנותק, התחושה קצת מרוחקת, וגם המתלים מכוילים לנוחות. כלומר, גם כשהכביש מתעקל – זה נשאר סאלון. אפשר לבחור מצבי נהיגה, יש שליטה על עוצמת הרגנרציה, אבל זה לא עושה שינוי דרמטי באופי הרכב. מי שמחפש את חדוות הנהיגה ימצא אותה אולי ב-BMW i5 או בפולסטאר 2 עם מתלים ספורטיביים יותר.
למה כן ולמה לא
למה לא?
-
תג המחיר צפוי להתחיל מ-460 אלף שקל ולעלות משם – גבוה ביחס לתמורה המיידית.
-
ההתנהגות לא ספורטיבית במיוחד, למרות ההנעה הכפולה.
-
האחריות על הרכב קצרה (יחסית לקוריאנים).
-
הוא מרגיש יותר כמו A7 חשמלית מאשר מהפכה.
למה כן?
-
עיצוב מרשים ומוקפד – בפנים ובחוץ.
-
ביצועים טובים, טעינה מהירה במיוחד, טווח סביר מאוד.
-
אבזור בטיחות מלא, נוחות גבוהה מאוד.
-
הרגשה כללית של רכב פרימיום – מהרגע הראשון.
-
יוקרה גרמנית בשילוב עם שקט חשמלי – זו נוסחה שמדברת להרבה מאוד לקוחות.
סיכום: דור הביניים
האאודי A6 E-Tron לא נועדה לשבור מוסכמות. היא לא הרכב הכי זול, הכי מהיר, או הכי חווייתי שאפשר למצוא בקטגוריה. אבל היא כן אחת החשמליות הכי שלמות, רגועות ונעימות ליום-יום למי שמחפש סטייל, איכות, ושקט נפשי על הכביש.
האם היא שווה את המחיר? אם אתם בקטע של אאודי – זו אולי החשמלית הכי הגיונית של המותג עד עכשיו. והיא מוכיחה שגם עידן חשמלי יכול להרגיש מאוד… גרמני.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.