רנו קליאו החדשה זאת הסופרמיני היפה ביותר – ולא אכפת לי מה תגידו

רנו קליאו החדשה היא הסופרמיני היפה ביותר בקטגוריה עם עיצוב מדהים שבולט לטובה, אבל הבעיות עם תדמית המותג שמוביל לירידת ערך חדה ומנועים בעייתיים הופכים אותה לרכישה שחייבת להיות מונעת מהרגש ולא מהראש.

רנו חשפה לאחרונה את רנו קליאו החדשה, סופר מיני, שלפי דעתי היפה ביותר בקטגוריה ואפילו מחוצה לה. החשיפה הרשמית של הדגם החמישי של קליאו מסמנת נקודת מפנה חשובה עבור רנו, שמנסה להחיות קטגוריה שלמה של רכבים קטנים בעידן שבו כולם רוצים קרוסאובר.

הקליאו החדשה מגיעה עם שינויים דרסטיים בעיצוב החיצוני והפנימי, תוך שהיא מנסה לשמר את הזהות הייחודית שהפכה אותה לאחד הדגמים המוכרים והאהובים של המותג הצרפתי. זהו הדור החמישי של הדגם שנחשב לאחד מהמכוניות הקטנות הפופולאריות באירופה.

רנו-קליאו-2026-JPG

מלחמת הדעות ברשת

אחרי השקת הקליאו החדשה, התגובות ברשת לא איחרו לבוא כאשר הן חצויות מאוד לכאן ולכאן. חלק אהבו את העיצוב וחלק אמרו שזה מכוער ומנסה להתחקות אחרי דגמים ישנים של סיאט איביזה או קיה פרו סיד. הוויכוח ברשתות החברתיות ובפורומי הרכבים התלהט במיוחד סביב הפנסים הקדמיים החדשים וקווי הצד המחודדים יותר.

המבקרים טוענים שרנו איבדה את הקסם הצרפתי הייחודי ונכנעה למגמות עיצוב גלובליות, בעוד התומכים רואים בעיצוב החדש התבגרות נדרשת של הדגם. הביקורות נעות בין קיצונים – מ"יצירת מופת" ועד "אכזבה מוחלטת".

רנו-קליאו-2026-JPG

למה רנו קלעה בול עם העיצוב החדש

אם תשאלו אותי, וכדאי לשאול אותי כי אני מאוד מעריך ואוהב להיכנס לעומקים כשמדובר בעיצוב של רכב חדש, רנו קלעה בול עם הקליאו החדשה. בזמן שהלקוחות החליטו להכתיר את רכבי הקרוסאובר הקומפקטיים לפופולאריים יותר ולקבור כמעט לגמרי את קטגוריית הסופר מיני, רנו רוצים לשמר את הקליאו עם עיצוב שאי אפשר לפספס גם ממרחק של 50 מטר בחניון הטווח הארוך בנתב"ג.

היא אולי באמת יכולה להזכיר דגמי עבר, אבל היא לקחה את הטוב מכל העולמות של אותם דגמים ונראה שכל פרט מעוצב בקפידה. אין עצלנות של מינימליזם כפי שרכבים רבים היום מאמצים והעיצוב בהחלט בולט לטובה. הקווים החדים והמודרניים משתלבים בהרמוניה עם אלמנטים רטרו, ויוצרים שילוב ייחודי שמזכיר את הדגמים הקלאסיים של רנו מהשנים הקודמות.

רנו-קליאו-2026-JPG

המעצבים של רנו הצליחו ליצור זהות חזותית חדה וברורה, עם פנסים קדמיים אגרסיביים יותר, גריל מעוצב מחדש וקווי גוף דינמיים שמעניקים לרכב נוכחות חזקה על הכביש. הפרופורציות החדשות יוצרות איזון מושלם בין ספורטיביות לאלגנטיות.

הבעיה עם המותג רנו

אם לא היה לקליאו החדשה את לוגו רנו בחזית ומנוע אחר מתחת למכסה, אולי הייתי קונה אותה בעצמי. הבעיה עם הלוגו של רנו היא התדמית שמובילה לירידת ערך חדה ביחס לדגמים אחרים בקטגוריה. רנו סובלת מתדמית בעייתית כשמדובר בשוק הרכבים המשומשים.

רנו-קליאו-2026-JPG

המותג הצרפתי נאבק כבר שנים עם תפיסה של אמינות נמוכה יחסית לעומת מתחרות כמו טויוטה, הונדה או אפילו פולקסווגן. הנתונים הסטטיסטיים מראים כי רכבי רנו מאבדים מערכם המסחרי מהר יותר, דבר שמשפיע על החלטת הרכישה של לקוחות פוטנציאליים רבים. זה מצב מתסכל במיוחד כשהעיצוב והטכנולוגיה משתפרים באופן משמעותי.

בעיות בהיצע המנועים

רנו-קליאו-2026-JPG

הבעיה השנייה בהיצע המנועים, מתחילה ממנוע ה-1.2 ליטר של תאגיד סטלנטיס, שכבר מצא את עצמו בכל דגמי המותג כמעט ולמרות שהתאגיד שם את כל הקופה עליו, ממש בימים האחרונים התקבל ריקול רביעי עבורו.

מפרט מנועים זמינים:

• מנוע 1.2 ליטר טורבו (100-130 כוח סוס)

• מנוע היברידי 1.8 ליטר (160 כוח סוס)

• תיבות הילוכים: ידנית 6 הילוכים או CVT אוטומטית

רנו-קליאו-2026-JPG

האופציה השניה היא מנוע היברידי שאפשר לבחור במקום מנוע ה-1.2 ליטר טורבו. המנוע ההיברידי מורכב ממנוע חשמלי ומנוע בנזין בנפח של 1.8 ליטר. ההספק שמתקבל הוא 160 כוח סוס והחיסכון בדלק משמעותי. מצד שני, מנוע היברידי כזה, ברכב שאמור להיות אלטרנטיבה זולה לרכבים המשפחתיים, לא כל כך משפר את העלות שלו.

ריקולים חוזרים ונשנים פוגעים באמון הצרכנים, במיוחד כשמדובר במנוע שאמור להיות הבסיס לכל היצע הדגמים הקטנים של התאגיד. זה מעלה סימני שאלה לגבי בדיקות האיכות וההמשכיות הטכנית של הפיתוח.

רנו-קליאו-2026-JPG

השוואת מחירים ותמורה

כנראה כשרנו קליאו החדשה בגרסה ההיברידית תגיע לישראל, היא תתומחר באזור של טויוטה יאריס קרוס ההיברידית. ואז נשאלת השאלה, מה עדיף? קרוסאובר אופנתי, ששומר על הערך שלו ומבטיח אמינות בלתי מתפשרת, לעומת רכב יפהפה, מודרני יותר אבל שהרכישה שלו חייבת להיות מונעת מהרגש ולא מהראש ויחד עם האמרה "יהיה בסדר"?

המחיר הצפוי של הקליאו החדשה בישראל יעמוד על כ-120,000-140,000 שקל לגרסה הבסיסית, ועד 160,000 שקל לגרסה ההיברידית המלאה. במחירים אלו, היא תתחרה ישירות עם דגמים מבוססים יותר בקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים.

השאלה המרכזית היא האם הלקוח הישראלי מוכן לשלם מחיר פרמיום עבור עיצוב מדהים ותחושת נהיגה ייחודית, תוך קבלת הסיכון של ירידת ערך מהירה יותר ואמינות לא מוכחת. זאת דילמה שמאפיינת רכבים צרפתיים רבים – יפים לעין, מעניינים לנהיגה, אבל מסוכנים לכיס.

רנו-קליאו-2026-JPG

המסקנה

למרות כל הביקורות והסתייגויות, אני עדיין סבור שהקליאו החדשה היא הסופרמיני היפה ביותר בשוק כיום. העיצוב הנועז, תשומת הלב לפרטים והנוכחות החזקה על הכביש עושים אותה למיוחדת באמת. השאלה היא האם זה מספיק כדי להצדיק את הסיכונים הכלכליים.

עבור אוהבי עיצוב וחוויית נהיגה ייחודית, הקליאו החדשה מציעה חבילה מפתה. עבור קונים רציונליים שמחפשים תמורה כלכלית מיטבית, כנראה שעדיף להמשיך לחפש במקומות אחרים. ואם היית בוחר לעצמי? אני עדיין אוהב אותה, גם אם זה לא הגיוני כלכלית.

שתפו:

מאמרים נוספים

רוצים להתייעץ איתנו?

נשמח לשמוע ממכם. אתם יכולים לשתף איתנו על התלבטות שיש לכם בין רכבים, שאלות בנושא קנייה/מכירה או אפילו לבקש לפרסם כתבה בנושא חשוב. כתבו לנו הודעה ואנחנו נחזור אליכם בהקדם.

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תפריט נגישות

לצורך הקמת מערך שירותי ייעוץ אפקטיבי

לזמן מוגבל אנחנו מציעים את שירותי הייעוץ שלנו לגמרי בחינם.

יש לכם הטלבטות לגבי קניית רכב? השאירו פרטים

מבטיחים לא להספים.