מותג IM של MG – קיצור של Intelligence in Motion – נולד במטרה להעניק ללקוחות חוויית נהיגה ושהייה ברכב ברמה גבוהה, עם שילוב של טכנולוגיה מתקדמת, אבזור עשיר ועיצוב יוקרתי. במסגרת פסטיבל המהירות של גודווד 2025, הציגה MG שני דגמים חדשים תחת המותג: הסדאן הבכירה IM5 וה-SUV הגדול IM6. מאחר והשוק המקומי בישראל צמא לדגמי פנאי חשמליים, בחרנו להתמקד ב-IM6, שככל הנראה יגיע אלינו בזמן הקרוב.

עיצוב – בין פריז לשנגחאי
במבט ראשון, ה-IM6 מצליח לשדר שפה עיצובית שונה מהדגמים הקיימים של MG. יש כאן קווים שמזכירים שיק צרפתי בסגנון סיטרואן ו-DS – דגש על נוחות, קהל יעד בוגר ועיצוב נקי – לצד פרטים חיצוניים דרמטיים. החלק האחורי מזכיר במידת מה את האסטון מרטין DBX, משולב עם נגיעות של אלפא רומיאו סטלביו, בעוד שיתר הרכב נושא גוון "סיני-פרימיום-טק": שילוב של קווים אלגנטיים עם עומס ויזואלי מסוים, תלוי בעיני המתבונן.
אחד הדברים הבולטים הוא הוויתור על כיסויי הפלסטיק השחורים סביב בתי הגלגלים – בחירה שנותנת לרכב מראה נקי ומסודר יותר. למרות ממדי SUV, פרופיל הצד ותקרת הקופה מעלים שאלה אם מדובר בקרוסאובר מלא או למעשה בסדאן מוגבהת.

תא נוסעים – מרחב טכנולוגי ושקט
בפנים, ה-IM6 מציג קו עיצוב פשוט יותר וקל לעיכול. הדשבורד נשלט על ידי מסך אינפוטיינמנט רחב במיוחד בגודל 26.3 אינץ', הנתמך במסך מגע משני בגודל 10.5 אינץ' בקונסולה המרכזית. איכות החומרים גבוהה: הרבה עור כהה, תפרים מוקפדים וריפוד מושבים שמזכיר מאוד את זה שפגשנו בסיטרואן C4X – מה שעשוי לרמוז על תחרות ישירה אם המחירים יתקרבו.
האבזור מרשים: גג פנורמי, מערכת שמע ייחודית עם 20 רמקולים כולל ארבעה ברצפת הגג ("Sky Speakers"), חלונות עם זכוכית כפולה למניעת רעשים, ומערכות נהיגה חכמות שמקלות על חיי היומיום – כמו מצב לילה גשום לשיפור הראות, ותפקוד One Touch Park Assist בארבעה מצבים, המבצע חניה אוטונומית מלאה תוך שימוש במצלמות היקפיות ובמערכת נהיגה חצי-אוטונומית שפותחה בשיתוף Momenta.

ביצועים והנדסה
ה-IM6 יגיע עם סוללות 100 קוט"ש בשתי תצורות:
- Long Range – הנעה אחורית עם טווח נסיעה משוער של מעל 600 ק"מ (נתוני יצרן).
- Performance – הנעה כפולה (Dual Motor) עם תאוצה חדה ויכולות דינמיות גבוהות יותר.
בנוסף, הדגם נהנה מטכנולוגיית Rear-Wheel Steering דו-כיוונית שמקטינה את רדיוס הסיבוב ומקלה על תמרון בעיר, תכונה נדירה בקטגוריה הזו.

שוק ותחרות – לאן היא שייכת?
בישראל, סיטרואן מתקשה למכור רכבי נוסעים פרטיים, עם תדמית בינונית ומספרים שנתיים נמוכים – בעוד דגמי המסחרית שלה שולטים בשוק. אם ה-IM6 יתומחר באזור ה-C4X או קצת מעליו, ייתכן והוא ימצא את עצמו נלחם על אותו פלח שוק. מצד שני, אם MG תמתג את ה-IM6 כרכב פרימיום אמיתי, הוא עשוי להתחרות ישירות בטסלה מודל Y, XPeng G6 או אפילו BYD Tang – כולם רכבים חשמליים עם טווח גדול, אבזור עשיר ושאיפה לכבוש את הקהל המחפש SUV חשמלי יוקרתי.

מחירים באירופה – רמז לישראל
בבריטניה, ה-IM6 Long Range מתחיל ב-£47,995, גרסת Performance עולה £50,995, וגרסת Launch Edition היוקרתית ביותר מגיעה ל-£52,995. בהמרה לשקלים – עוד לפני מיסוי מקומי – מדובר על 230–255 אלף ש"ח, מה שממקם אותו גבוה מקטגוריית ה"מיינסטרים" אך מתחת לחלק מהמתחרים האירופאים הישירים.
סיכום
ה-MG IM6 הוא צעד ברור של המותג לעבר עולם רכבי היוקרה החשמליים, עם דגש על טכנולוגיה, אבזור ומראה ייחודי. הוא לא בהכרח ימצא חן בעיני כולם – העיצוב שנוי במחלוקת, וההצלחה בשוק הישראלי תלויה בתמחור ובמיתוג. אם יגיע עם תג מחיר אטרקטיבי ביחס למה שהוא מציע, הוא עשוי להיות אחת ההפתעות של 2025 בשוק ה-SUV החשמלי.