תיאור
KGM טורס (KGM Torres) הוא הדגם הראשון שמגיע לישראל תחת השם החדש של מותג KGM, לשעבר סאנגיונג הקוריאנית. למרות ש-KGM מתמקמת מחדש כמותג רכב חזק, יעיל ובמחיר נגיש, ה-Torres שואף יותר גבוה – להציע אלטרנטיבה לרכבי פנאי-שטח בינוניים בעיצוב מחוספס, אבזור מודרני, ותמחור שנשמע כמעט טוב מדי.
הוא מתחרה ישירות מול דגמים כמו מיצובישי אאוטלנדר, סקודה קודיאק, טויוטה ראב 4 וניסאן אקס-טרייל – אבל מנסה להביא משהו אחר: עיצוב מחוספס, מחיר נגיש, ואופי ייחודי שקצת נעלם מקטגוריית ה-SUV העממית.
עיצוב חיצוני: ג'יפ קוריאני בתחפושת
אם הייתם אומרים שהוא יובא ממותג כמו Jeep או Ford – זה היה מתקבל על הדעת. Torres נראה הרבה יותר קשוח מרוב המתחרים שלו. חזית זקופה, גריל אנכי בסגנון ג'יפ, בתי גלגלים מודגשים, קווים ישרים ומראה שטח אמיתי. מאחור, דלת תא המטען נפתחת הצידה – עם אלמנט עיצוב שמרמז על גלגל רזרבי (למרות שאין כזה בפועל).
המידות ממקמות אותו בדיוק באמצע הקטגוריה: 4.7 מטרים אורך, 1.89 מטר רוחב, ובסיס גלגלים של 2.68 מטרים. כלומר – קצת יותר גדול ממיצובישי אאוטלנדר, אך מעט קטן מסקודה קודיאק.
תא נוסעים: מודרני, שימושי – אבל לא יוקרתי
פנים הרכב מציג שדרוג גדול ביחס לדגמי סאנגיונג הישנים. עיצוב הקונסולה מינימליסטי ונקי, עם שלושה מסכים – לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ', מסך מגע מרכזי בגודל 9 אינץ', וצג שלישי לשליטה על בקרת האקלים. אין כמעט כפתורים פיזיים, מה שירגש חובבי טכנולוגיה – אבל עלול לעצבן את מי שאוהב שליטה פשוטה ומהירה.
המרווח בתא הנוסעים מצוין – במיוחד לשני נוסעים קדמיים, וגם מאחור יש שפע מקום לשני מבוגרים. תא המטען נדיב מאוד: 703 ליטר במצב רגיל – מהגדולים בקטגוריה.
יחידת הנעה: טורבו בנזין שמפתיע
ה-Torres מגיע לישראל עם מנוע טורבו־בנזין בנפח 1.5 ליטר, שמפיק 163 כ"ס ו־28.5 קג"מ, בשידוך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית של AISIN. ההנעה היא קדמית בלבד – אין גרסה עם AWD כרגע בישראל, למרות שהרכב בנוי במקור גם לגרסאות 4×4.
הביצועים לא מסעירים – תאוצה ל־100 קמ"ש בכ-10.8 שניות – אבל זה יותר ממספיק לנהיגה יום־יומית, ותחושת הכוח טובה. תצרוכת הדלק הרשמית נעה סביב 13.5 ק"מ לליטר, בפועל תראו 9–10 ק"מ לליטר בנהיגה משולבת.
נוחות והתנהגות: נוסע כמו ג'יפון, מרגיש כמו משפחתית
למרות המראה הקשוח, ה-Torres לא מיועד לשטח רציני – אבל על כביש הוא מרגיש יציב, נעים ובטוח. כיול המתלים שומר על איזון בין נוחות לריסון, וההיגוי קל ומדויק. זה לא רכב "כיף לנהיגה", אבל כן כזה שתרצו לקחת לנסיעות ארוכות. בידוד הרעשים טוב יחסית, והמושבים תומכים ומרווחים.
אבזור ובטיחות: הרבה תמורת המחיר
כסטנדרט, טורס כולל את כל מערכות הבטיחות המתקדמות: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון, ניטור שטחים מתים, זיהוי תנועה חוצה מאחור ועוד. בנוסף תמצאו גם מצלמת רוורס, חיישני חניה, חישוקי 18 אינץ', תאורת LED מלאה, בקרת אקלים מפוצלת, חימום למושבים הקדמיים ועוד.
מחיר ואחריות בישראל
KGM מציעה את הטורס עם אחריות של 5 שנים או 150,000 ק"מ. המחיר בישראל מתחיל מ־159,900 ש"ח לגרסה המאובזרת – הרבה פחות מדגמים מקבילים מיפן, אירופה וקוריאה, ולעיתים אפילו פחות מקרוסאוברים קומפקטיים דוגמת טויוטה יאריס קרוס או סקודה קאמיק.
יתרונות
-
עיצוב חיצוני מרשים ובולט
-
מרווח פנימי ותא מטען עצום
-
אבזור עשיר ובטיחות מתקדמת
-
מחיר מצוין מול המתחרים
-
מנוע טורבו חזק ומוכח
חסרונות
-
אין הנעה כפולה, למרות המראה השטחי
-
איכות החומרים בתא הנוסעים בסיסית בחלק מהמקומות
-
צריכת דלק ממוצעת בלבד
-
מותג פחות מוכר – עלול להשפיע על ערך היד השנייה
-
תיבה אוטומטית בת 6 הילוכים בלבד – כשחלק מהמתחרים כבר עברו ל־8
מתחרים עיקריים
-
סקודה קודיאק – יוקרתי ומרווח, אך יקר בכ-50–70 אלף ש"ח
-
מיצובישי אאוטלנדר – מרשים, עם 7 מושבים והנעה כפולה, אבל יקר משמעותית
-
ניסאן X-Trail – מאובזר מאוד, כולל היברידי, אך פחות משתלם
-
צ'רי טיגו 8 פרו – סיני עם אבזור מרשים, אבל רכב גדול יותר ויקר יותר
-
יונדאי טוסון – פופולרי, אבל יקר יותר ופחות מרווח
סיכום
KGM טורס החדש הוא תזכורת לכך שאפשר לקבל רכב פנאי בגודל מלא, עם עיצוב בולט, מפרט עשיר, ומחיר נגיש – גם בלי לשלם פרמיה על סמל. הוא לא מושלם, אבל הוא בדיוק מה שישראלים רבים מחפשים: הרבה רכב, מעט כסף, ולוק של SUV אמיתי.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.