קיה EV9

קיה
קיה EV9

רכב פנאי-שטח חשמלי מרווח עם שבעה מקומות ישיבה, טווח נסיעה של עד 435 ק"מ, טעינה מהירה במיוחד ועיצוב מודרני

החל מ-

 429,000

שתפו:

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

קטגוריה

מידע נוסף

סוג מנוע

חשמלי

תיבת הילוכים

תמסורת ישירה

הספק כוח

204 כ"ס

צריכת דלק / טווח נסיעה

563 ק"מ (WLTP)

רמת אבזור בטיחותי

7 מתוך 8

דרגת זיהום אוויר

0 מתוך 15

שוק הרכב החשמלי בישראל ממשיך לגדול, וכך גם הדרישות של הקהל. יותר ויותר משפחות מחפשות רכב חשמלי שלא רק יספק טווח סביר או גימור נאה, אלא יהיה גם פרקטי ביומיום, נעים לנהיגה ויעיל כלכלית לאורך זמן. קיה EV9, רכב הפנאי החשמלי החדש של היצרן הקוריאני, בא עם הצהרה ברורה: להציע רכב חשמלי משפחתי שבאמת יכול להחליף SUV בנזין גדול – רק עם שקע טעינה במקום פקק דלק.

אבל האם הוא עומד בהבטחה?


גודל ועיצוב: יש נוכחות – ולפעמים גם חוסר פרופורציה

ה-EV9 הוא רכב גדול מאוד – כמעט 5.01 מטרים לאורך, 1.98 לרוחב ו-1.78 מטרים לגובה. זה הופך אותו לאחד הרכבים הגדולים בקטגוריה, בטח כשמדובר בדגם שבעה מושבים חשמלי. המראה חזק, מודרני ומרשים, עם נגיעות עתידניות בחרטום ובתאורת ה-LED. הוא בהחלט מושך מבטים – בעיקר כי הוא לא דומה לשום קיה שראינו עד עכשיו.

הבעיה? בישראל, עם חניות צפופות ורחובות עמוסים, הממדים האלה יכולים להיות יותר מטרד מפרקטיקה. גם שדה הראייה האחורי מוגבל – ומצלמות ה-360 מעלות עוזרות, אבל לא תמיד מפצות על כך לגמרי.


מרווח פנימי ונוחות: בול למשפחות, כמעט

בתוך הרכב תמצאו שפע של מרחב – במיוחד בשורות הראשונה והשנייה. השורה השלישית סבירה יחסית לקטגוריה, אבל לא אידיאלית למבוגרים לנסיעות ארוכות. הבאגאז’ עם כל המושבים בשימוש מציע 333 ליטר בלבד – וזה מעט למשפחה שטסה לאילת עם שבעה נוסעים. כשהשורה השלישית מקופלת, מתקבלים מעל 800 ליטר – וזה כבר סיפור אחר.

המושבים נוחים, איכות החומרים בתא הנוסעים מרשימה, והמערכת המולטימדיה (עם שני מסכים בגודל 12.3 אינץ’ כל אחד) נראית טוב ופשוטה לשימוש. יש גם מערכת הפעלה בעברית, אבל תפריטים מסוימים עדיין מרגישים מעט מסורבלים, ודורשים הסתגלות.


ביצועים וטווח: סוללה יש, אבל צריך לזכור את המשקל

ה-EV9 מגיע בשתי גרסאות עיקריות: הנעה אחורית (RWD) עם מנוע אחד והנעה כפולה (AWD) עם שני מנועים. לגרסה הבסיסית יש 204 כ"ס וטווח מוצהר של עד 563 ק"מ (WLTP), והגרסה הכפולה מציעה 385 כ"ס וטווח של כ-500 ק"מ. בפועל? צפו לטווח ריאלי של 400–450 ק"מ תלוי בנהיגה, מזג אוויר וטעינת אבזור.

הביצועים לא רעים בכלל – התאוצה חדה, במיוחד בגרסה הכפולה, אבל המשקל (כמעט 2.6 טון!) מורגש. לא מדובר ברכב שמרגיש קליל או ספורטיבי, אלא יותר כמו קרוזר חשמלי – שקט, חלק, אבל לא "מהנה לנהיגה" במובן הדינמי.


טכנולוגיה ובטיחות: מוכן לעתיד, כמעט

קיה מציעה כאן חבילת בטיחות מרשימה: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, ואפילו מערכת נהיגה חצי-אוטונומית. זה מרגיש כמו רכב שמוכן לעשור הבא.

מה שחסר – וחבל – זו תמיכה מלאה בעברית במערכת ההפעלה (לא רק תפריטים, אלא גם זיהוי קולי), ואפליקציה שנראית מתקדמת אבל לפעמים מגיבה באיחור. גם איכות הבנייה הכללית טובה, אבל לא אחידה – למשל, כיסויי הדלתות האחוריות מרגישים פחות מוצקים מהחזיתיים.


טווח מחירים: יוקרתית, אבל לא פרימיום

נכון לאפריל 2025, מחירה של קיה EV9 מתחיל בסביבות 370,000 ש"ח לגרסה הבסיסית, ומגיע עד כ-440,000 ש"ח לגרסת ה-AWD הבכירה עם שבעה מושבים. זה הרבה כסף, אבל כשמשווים למתחרות החשמליות בגודל דומה – מרצדס EQB, וולוו EX90 או ב.מ.וו iX – המחיר עדיין נחשב "נגיש" יחסית.

האם הוא שווה את זה? אם אתם באמת צריכים שבעה מושבים, טווח חשמלי מכובד, ויכולים להסתדר עם הממדים – זו אחת האופציות המובילות. אם אתם מסתפקים בחמישה מקומות, יש דגמים זולים וקומפקטיים יותר שיעשו את העבודה טוב יותר בעיר ובחנייה.


בשורה התחתונה:

קיה EV9 הוא רכב משפחתי חשמלי מרשים מאוד, גם מבחינת אבזור וגם מבחינת נוחות וטכנולוגיה. הוא גדול, חזק, מרווח – אבל לא מושלם. המשקל הגבוה, המחיר הלא נמוך והמידות המוגזמות קצת מקשים עליו להיות הבחירה הטבעית לכל משפחה ישראלית.

למי זה כן מתאים? משפחות גדולות עם תקציב נדיב, שגרות בפרברים, נטענות בבית ורוצות SUV חשמלי שייראה טוב גם מול רכבי יוקרה – ימצאו בו תמורה טובה.

עוד מאותו מותג

© כל הזכויות שמורות למגזין טיים-קאר 2025 | נבנה ומנוהל על ידי KOTEV