תיאור
אם הייתם שואלים לפני כמה שנים איך תיראה קיה חשמלית, רוב הסיכויים שלא הייתם מדמיינים את EV6. עיצוב קונספט futurist, ביצועים של מכונית ספורט, תא נוסעים שמתאים לסרטי מדע בדיוני – והכול תחת הלוגו החדש של קיה. מדובר בקפיצת מדרגה אמיתית, לא רק עבור קיה, אלא גם עבור כל מי ששוקל רכב חשמלי שהוא יותר מ"עוד קופסה ירוקה".
עיצוב: חללית לכביש
אי אפשר להישאר אדישים למראה של EV6. מהחזית המחודדת עם תאורת ה-LED הדינאמית, דרך קו הגג המשתפל לאחור ועד לסpoiler האחורי שמשתלב ביחידת תאורה אחורית רציפה – כל פרט מרגיש כאילו נלקח ממחלקת העיצוב של פורשה או לנד רובר.
זה לא רכב שמנסה להיראות כמו רכב רגיל עם תקע. EV6 מצהירה שהיא מהעתיד, והיא גאה בזה.
תא נוסעים: פרימיום עם טוויסט קוריאני
כשפותחים את הדלת, מקבלים חוויה שונה. לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה ענק מחוברים בקימור מרשים, קונסולה מרכזית "מרחפת", מושבים דמויי עור עם תמיכה מצוינת – וכל זה עטוף באווירה עתידנית אבל לא מנוכרת.
שימו לב גם לפרטים הקטנים: שטח אחסון ענק בין המושבים הקדמיים, שליטה מיידית על בקרת האקלים בלחיצה אחת, טעינה אלחוטית מהירה – ותחושת איכות גבוהה, כזו שמרגישה כמו אאודי יותר מאשר קיה.
ביצועים: גרסת GT היא כבר סופר-מכונית
ה-EV6 מגיעה בכמה גרסאות, וכולן מציעות ביצועים מרשימים. הגרסה הבסיסית מצוידת בהנעה אחורית עם 229 כ"ס, ומציעה תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-7.3 שניות – נאה לכל הדעות.
אבל אם אתם רוצים באמת להרגיש מהפכה, תעברו לגרסת GT. כאן מדובר ב-585 כ"ס (!) והנעה כפולה שמאיצה את הרכב מ-0 ל-100 תוך 3.5 שניות – וזה מספר שגורם לטסלה מודל Y להזיע.
טווח, טעינה ויעילות
ה-EV6 מבוססת על פלטפורמת E-GMP של יונדאי-קיה, והיא אחת החשמליות המתקדמות ביותר בשוק. היא תומכת בטעינה מהירה של 800V, שמאפשרת טעינה מ-10% ל-80% בפחות מ-20 דקות (בתנאים אידיאליים), וטווח הנסיעה בגרסאות הארוכות נע סביב 500-510 ק"מ (WLTP).
בנוסף, היא כוללת טכנולוגיה של V2L – כלומר, אפשר להשתמש בסוללה כדי להפעיל מכשירים חשמליים חיצוניים. קפה בשטח? מחשב נייד? אין בעיה.
אבזור ובטיחות: כל הטוב שיש לקיה לתת
קיה לא חסכה כאן. כסטנדרט תקבלו מערכת מולטימדיה עם עדכונים אוטומטיים, מצלמות 360 מעלות, תצוגה עילית, מערכות בטיחות מתקדמות כולל שמירה אקטיבית על הנתיב, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית חכמה ועוד.
בגרסאות הגבוהות תמצאו גם מערכת שמע איכותית מבית Meridian, מושבים מתכווננים חשמלית עם חימום ואוורור, ואפילו ידיות נסתרות נשלפות.
שורה תחתונה – מי צריך אותה?
-
לקוחות שחושבים שטסלה זה קצת "מיינסטרים" מדי.
-
חובבי טכנולוגיה שמחפשים משהו אחר, אבל לא רוצים להתפשר על איכות.
-
נהגים שרוצים רכב משפחתי אבל כזה שגם יזנק כמו רקטה אם צריך.
-
כל מי שרוצה להרגיש את העתיד – כבר עכשיו.
לסיכום: קיה EV6 היא לא סתם קיה
זה רכב חשמלי שלא נולד כדי "להיות ירוק" אלא כדי לשנות את חוקי המשחק. הוא נועז, מהיר, שימושי וחדשני – בלי מיתוג מתנשא, בלי עודף יח"צ ובלי תווית מחיר הזויה. אם זו העתיד של קיה – אנחנו בעדו.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.