קיה פיקנטו

קיה
קיה פיקנטו

מכונית מיני חכמה ושימושית שמציעה עיצוב צעיר, אבזור מפתיע לגודל ומחיר נגיש – אבל עם ביצועים וצפיפות שמתאימים בעיקר לעיר ולא הרבה מעבר

החל מ-

 109,900

שתפו:

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

בין כל הקרוסאוברים, החשמליות והג'יפונים שממלאים את הכביש – קיה פיקנטו ממשיכה לעשות את מה שהיא יודעת הכי טוב: להיות רכב עירוני קטן, יעיל ושימושי, בלי לעשות מזה סיפור גדול. הדור האחרון שלה לא מנסה להמציא את עצמו מחדש – וטוב שכך. כי כשהמתכון עובד, לא תמיד צריך להתחכם.

מראה חיצוני: שקט עם עוקץ

מבחוץ, פיקנטו נראית קצת כמו תיכוניסטית חצופה – קטנה, נמרצת, עם פרצוף קשוח יחסית למה שמצופה ממנה. הפנסים הקדמיים זוויתיים, הגריל הקדמי מדגיש את הלוגו החדש של קיה, ויש גם צבעים נועזים למי שאוהב קצת דרמה. אבל האמת? לא צריך יותר מזה. היא לא מנסה להיראות כמו רכב שלא קשור לגודלו, והיא לא מתביישת להיות מה שהיא – וזה דווקא מרענן.

תא נוסעים: מינימליסטית עם שכל

אל תצפו לתא נוסעים מפואר או לחומרים ברמה של מרצדס. מצד שני, בפיקנטו תמצאו בדיוק את מה שצריך – מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ', קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שליטה נוחה מההגה, ולפעמים אפילו בקרת אקלים דיגיטלית בגרסאות הבכירות. היא לא תכבוש אתכם במגע רך, אבל כן בעובדה שהכול מונח איפה שצריך, בלי יותר מדי פילוסופיה עיצובית.

מנוע וביצועים: לא מהירה – אבל חדה

פיקנטו משווקת עם שני מנועים עיקריים: האחד בנפח 1.0 ליטר, והשני 1.2 ליטר. אף אחד מהם לא יפיל אתכם מהכיסא, אבל בגרסה הידנית עם המנוע הקטן אפשר אפילו ליהנות מנהיגה עירונית זריזה. הגרסה האוטומטית, שמשווקת עם תיבת הילוכים רובוטית חד-מצמדית, קצת פחות מלוטשת – במיוחד בעליות או בזינוק. מצד שני, היא חסכונית, קלה לתמרון, והכי חשוב – היא לא מרגישה כמו צעצוע למרות המידות הצנועות שלה.

שימושיות: קטנה מבחוץ, מפתיעה מבפנים

למרות שהיא אחת מהמכוניות הכי קטנות על הכביש, פיקנטו יודעת לנצל כל סנטימטר. מרווח הראש והברכיים מאחור סביר לשני נוסעים (שלושה זה כבר אתגר), ותא המטען מפתיע לטובה – בעיקר בעיר, כשקניות מהסופרצריכות להיכנס בלי משחקי טטריס.

בטיחות: השתפרה, אבל לא פורצת דרך

פיקנטו מציעה מערכות בטיחות אקטיביות בדגמים המאובזרים – בלימה אוטונומית, התראה על סטייה מנתיב ועוד. יש לה 6 כריות אוויר ונקודות ISOFIX בגב המושב האחורי. זה לא רכב שמכוון למשפחות שמבלות באיילון כל יום, אבל כתחליף שני לרכב בבית – היא מספיק בטוחה, בעיקר במהירויות עירוניות.

לסיכום: קטנה, הגיונית, עם אופי

קיה פיקנטו לא תכבוש כותרות בעיתונות הרכב ולא תרגש חובבי נהיגה. אבל היא כן תגרום לרבים להרים גבה כשהם יבינו כמה רכב קטן יכול להיות חכם, חסכוני ושימושי. ובעולם שבו "קטן" זה לעיתים שם קוד ל"חסר", פיקנטו מוכיחה שאפשר גם אחרת. בייחוד בעיר, זה כל מה שצריך – ולא יותר.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “קיה פיקנטו”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

בין כל הקרוסאוברים, החשמליות והג'יפונים שממלאים את הכביש – קיה פיקנטו ממשיכה לעשות את מה שהיא יודעת הכי טוב: להיות רכב עירוני קטן, יעיל ושימושי, בלי לעשות מזה סיפור גדול. הדור האחרון שלה לא מנסה להמציא את עצמו מחדש – וטוב שכך. כי כשהמתכון עובד, לא תמיד צריך להתחכם.

מראה חיצוני: שקט עם עוקץ

מבחוץ, פיקנטו נראית קצת כמו תיכוניסטית חצופה – קטנה, נמרצת, עם פרצוף קשוח יחסית למה שמצופה ממנה. הפנסים הקדמיים זוויתיים, הגריל הקדמי מדגיש את הלוגו החדש של קיה, ויש גם צבעים נועזים למי שאוהב קצת דרמה. אבל האמת? לא צריך יותר מזה. היא לא מנסה להיראות כמו רכב שלא קשור לגודלו, והיא לא מתביישת להיות מה שהיא – וזה דווקא מרענן.

תא נוסעים: מינימליסטית עם שכל

אל תצפו לתא נוסעים מפואר או לחומרים ברמה של מרצדס. מצד שני, בפיקנטו תמצאו בדיוק את מה שצריך – מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ', קישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שליטה נוחה מההגה, ולפעמים אפילו בקרת אקלים דיגיטלית בגרסאות הבכירות. היא לא תכבוש אתכם במגע רך, אבל כן בעובדה שהכול מונח איפה שצריך, בלי יותר מדי פילוסופיה עיצובית.

מנוע וביצועים: לא מהירה – אבל חדה

פיקנטו משווקת עם שני מנועים עיקריים: האחד בנפח 1.0 ליטר, והשני 1.2 ליטר. אף אחד מהם לא יפיל אתכם מהכיסא, אבל בגרסה הידנית עם המנוע הקטן אפשר אפילו ליהנות מנהיגה עירונית זריזה. הגרסה האוטומטית, שמשווקת עם תיבת הילוכים רובוטית חד-מצמדית, קצת פחות מלוטשת – במיוחד בעליות או בזינוק. מצד שני, היא חסכונית, קלה לתמרון, והכי חשוב – היא לא מרגישה כמו צעצוע למרות המידות הצנועות שלה.

שימושיות: קטנה מבחוץ, מפתיעה מבפנים

למרות שהיא אחת מהמכוניות הכי קטנות על הכביש, פיקנטו יודעת לנצל כל סנטימטר. מרווח הראש והברכיים מאחור סביר לשני נוסעים (שלושה זה כבר אתגר), ותא המטען מפתיע לטובה – בעיקר בעיר, כשקניות מהסופרצריכות להיכנס בלי משחקי טטריס.

בטיחות: השתפרה, אבל לא פורצת דרך

פיקנטו מציעה מערכות בטיחות אקטיביות בדגמים המאובזרים – בלימה אוטונומית, התראה על סטייה מנתיב ועוד. יש לה 6 כריות אוויר ונקודות ISOFIX בגב המושב האחורי. זה לא רכב שמכוון למשפחות שמבלות באיילון כל יום, אבל כתחליף שני לרכב בבית – היא מספיק בטוחה, בעיקר במהירויות עירוניות.

לסיכום: קטנה, הגיונית, עם אופי

קיה פיקנטו לא תכבוש כותרות בעיתונות הרכב ולא תרגש חובבי נהיגה. אבל היא כן תגרום לרבים להרים גבה כשהם יבינו כמה רכב קטן יכול להיות חכם, חסכוני ושימושי. ובעולם שבו "קטן" זה לעיתים שם קוד ל"חסר", פיקנטו מוכיחה שאפשר גם אחרת. בייחוד בעיר, זה כל מה שצריך – ולא יותר.

© כל הזכויות שמורות למגזין טיים-קאר 2025 | נבנה ומנוהל על ידי KOTEV