תיאור
סיטרואן ברלינגו הוא אחד הדגמים הוותיקים והמזוהים ביותר של המותג הצרפתי. מאז שהושק לראשונה באמצע שנות ה־90, הוא הפך לשם נרדף ל־רכב רב־שימושי – כזה שיכול לשמש כרכב משפחתי רחב ידיים, וגם כרכב עבודה פרקטי לעסקים קטנים. הדור הנוכחי, שמיוצר משנת 2018, שומר על המתכון הבסיסי – מרכב גבוה ומרובע, דלתות צד נפתחות בהזזה ונפח מטען נדיב – אבל מוסיף עיצוב מודרני יותר, אבזור מתקדם וגרסאות הנעה חדשות כולל חשמל מלא.
עיצוב חיצוני
ברלינגו לא מתבייש להיות "קופסה על גלגלים", וזה חלק מהקסם שלו. הקווים ישרים ופשוטים כדי לשרת פונקציונליות, אבל סיטרואן דאגה להוסיף טאץ’ עיצובי עם יחידות תאורה מודרניות, גריל מעוגל וקישוטי Airbumps בצידי המרכב. הפרופורציות גבוהות ומודגשות – כך שמתקבל רכב נעים לעין אך קודם כל שימושי.
דלתות הצד בהזזה הן יתרון גדול, במיוחד במגרשי חניה צפופים, ומאחור ממתינה דלת אחורית רחבה עם גישה נוחה למטען. מי שמחפש רכב עם נוכחות מיוחדת לא ימצא כאן עיצוב מוחצן – הברלינגו נבנה סביב רעיון של פרקטיות לפני הכול.
תא נוסעים ואבזור
כאן בולט היתרון הגדול ביותר של הברלינגו – מרווח פנימי ושימושיות.
-
השורה השנייה כוללת שלושה מושבים נפרדים, שניתן לקפל ולהזיז בנפרד – יתרון ענק למשפחות עם שלושה ילדים במושבי בטיחות.
-
תא המטען מציע נפח גדול במיוחד: למעלה מ־700 ליטר בגרסת הנוסעים הרגילה, וכמעט 3,000 ליטר בקיפול מושבים.
-
יש אינספור תאי אחסון קטנים – בתקרה, בדלתות, בקונסולה – פתרונות שהופכים אותו לרכב משפחתי או עסקי אמיתי.
מבחינת אבזור, הדגם מגיע עם מערכת מולטימדיה מודרנית (מסך מגע 8 אינץ’), תמיכה ב־Apple CarPlay ו־Android Auto, מצלמת רוורס וחיישני חניה. בגרסאות המאובזרות יותר מתווספות מערכות בטיחות מתקדמות, בקרת אקלים מפוצלת ותצוגת לוח דיגיטלי.
יחידות הנעה וביצועים
בישראל שווק הברלינגו בשנים האחרונות עם מנועי בנזין ודיזל קטנים וחסכוניים:
-
1.2 טורבו בנזין בהספק של 110–130 כ"ס, עם תיבה אוטומטית 8 הילוכים.
-
1.5 טורבו דיזל בהספק סביב 130 כ"ס, מיועד למי שנוסע הרבה קילומטרים ומחפש חיסכון בדלק.
-
בחו"ל קיימת גם גרסה חשמלית מלאה (ë-Berlingo) עם מנוע של 136 כ"ס וסוללה 50 קוט"ש, המספקת טווח מוצהר של כ־280–300 ק"מ.
הביצועים לא נועדו לרגש – התאוצה ל־100 קמ"ש אורכת מעל 11 שניות – אבל המנועים חזקים מספיק בשביל נסיעה משפחתית יומיומית ועומסי מטען.
התנהגות כביש ובטיחות
הברלינגו מתנהג כמו רכב שמבוסס על פלטפורמת מסחרית – כלומר נוחות טובה בעיר ובמהירויות בינוניות, אבל פחות חד בפניות מהירות. הוא מצטיין בראות טובה הודות למבנה גבוה, והכניסה והיציאה ממנו קלות במיוחד.
בתחום הבטיחות, סיטרואן ציידה אותו במערכות מתקדמות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וזיהוי תמרורים. בנוסף, הדגם נבחן במבחני Euro NCAP וזכה לציונים טובים בזכות מבנה מרכב קשיח והגנה טובה לנוסעים.
מתחרות עיקריות
הברלינגו מתמודד מול דגמים כמו רנו קנגו, פיג’ו Rifter ואופל קומבו – שלכולם אותה פלטפורמה בסיסית. היתרון של סיטרואן הוא באבזור נדיב, מושבים נוחים במיוחד ועיצוב צעיר יותר. מצד שני, ביצועים צנועים והיגוי לא חד נשארים חסרון משותף לכל הקטגוריה.
חוות דעת מסכמת
סיטרואן ברלינגו הוא אחד הרכבים הפרקטיים ביותר שאפשר למצוא – גם למשפחות גדולות וגם לעסקים קטנים. הוא אולי לא מבריק בביצועים או בהתנהגות דינמית, אבל מציע מרווח פנימי אדיר, שימושיות שאין לה תחרות ונוחות גבוהה.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.