ניו ET5

ניו לוגו
ניו ET5

סדאן חשמלית מהירה, מאובזרת ומתקדמת – אלטרנטיבה יוקרתית לטסלה מודל 3, במחיר גבוה שמציב אותה בעולם של מותגי פרימיום.

החל מ-

 344,000


כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

בעשור האחרון הפכה NIO לאחת מיצרניות הרכב הסיניות המעניינות ביותר. החברה התחילה כסטארט־אפ יוקרתי עם רכבים גדולים כמו ה־ES8 וה־EL7, אך במהרה הבינה שהשוק העולמי והאירופי, וגם זה הישראלי, מבקש משהו קומפקטי ונגיש יותר. כאן נכנס לתמונה ה־ET5: סדאן חשמלית בגודל בינוני, שמיועדת להתמודד ראש בראש עם טסלה מודל 3, יונדאי איוניק 6 ו־BYD Han. אם ה־EL7 הוא SUV גדול ויוקרתי, הרי שה־ET5 הוא כרטיס הכניסה של NIO ללקוחות שרוצים רכב חשמלי יוקרתי, אבל לא ברמה של מיליון שקלים.


עיצוב חיצוני – קווים זורמים ואגרסיביים

מבט ראשון ב־ET5 מגלה מכונית עם קו גג משתפל בסגנון fastback, דלתות ללא מסגרת, ידיות אינטגרליות בגוף ופנסים חדים שמדגישים חזות מודרנית. זה לא רכב שצועק “אני חשמלי” כמו חלק מהמתחרות, אלא מראה סדאן ספורטיבית עם טוויסט עתידני. מבחינה אווירודינמית, הקווים החלקים והמכסה הקצר עוזרים להוריד התנגדות רוח ולשפר את הטווח. התוצאה פחות “שמרנית” ממתחרות גרמניות כמו BMW i4, אבל בהחלט מושכת עין ומעבירה תחושה טכנולוגית.


תא נוסעים – פרימיום דיגיטלי עם הסתייגויות

ה־ET5 מציע תא נוסעים מודרני שמבוסס על שילוב של איכות חומרים טובה וטכנולוגיה מתקדמת. במרכז ניצב מסך AMOLED בגודל 15.6 אינץ’, לוח מחוונים דיגיטלי ותצוגת נהג נקייה. המערכת התפעולית, שנקראת Banyan, מאפשרת שליטה קולית מתקדמת וממשק נוח יחסית.

המרחב מלפנים מצוין, עם מושבים נוחים ותחושה עוטפת. מאחור, לעומת זאת, קו הגג המשתפל מקשה על נוסעים גבוהים, ותחושת המרחב לראש פחות טובה בהשוואה לקרוסאוברים בגודל דומה. תא המטען סביר לסדאן, אך רחוק מהגמישות של SUV – מי שמתכנן להסיע משפחה עם ציוד רב ימצא את עצמו מוגבל.


יחידת הנעה וביצועים

ל־ET5 הנעה כפולה עם שני מנועים חשמליים והספק כולל של כ־490 כוחות סוס. המומנט עומד על 700 ניוטון־מטר, והביצועים בהתאם: תאוצה מ־0 ל־100 אורכת כ־4 שניות – מהירות שממקמת אותו בטריטוריה של רכבי ספורט. המהירות המרבית מוגבלת ל־200 קמ״ש.

הטווח משתנה לפי גרסה:

  • בגרסת 75 קוט״ש הטווח עומד על כ־410 ק״מ.

  • בגרסת 100 קוט״ש הנתון הרשמי מתקרב ל־580 ק״מ (WLTP).

בפועל, כמו בכל רכב חשמלי, הנתונים אופטימיים. בישראל, עם מזגן פועל ונסיעה בין־עירונית, אפשר לצפות ל־450–500 ק״מ בגרסה הגדולה. הטעינה המהירה תומכת בהספק של עד 130 קילוואט, ומאפשרת טעינה של 10–80% בכ־30 דקות. טעינה ביתית מלאה ב־11 קילוואט תיקח לילה שלם.


נוחות והתנהגות

בכביש, ה־ET5 מרגיש מאוזן היטב: הוא לא קרוסאובר גבוה, ולכן מרכז הכובד נמוך ותורם ליציבות. בידוד הרעשים טוב, המתלים מכוילים לנוחות יומיומית, אך הם מעט קשיחים על שיבושים חדים. זה לא רכב שנועד להעניק תחושת “שטיח מעופף” כמו מרצדס EQE, אלא חוויית נהיגה ספורטיבית־מאוזנת. ההגה חד יחסית, אבל לא מספק את התחושה המדויקת של מתחרות גרמניות. בסך הכול, התנהגות הכביש טובה מאוד לסדאן חשמלית בסגמנט הזה.


בטיחות

ה־ET5 עבר מבחני Euro NCAP וזכה בציון חמישה כוכבים מלא, עם דגש על מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. ברכב תמצאו בלימת חירום אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, התרעת תנועה חוצה מאחור ועוד. ניו מקדמת מאוד את תחום הנהיגה האוטונומית, וה־ET5 מצויד בחיישנים מתקדמים שמכינים אותו לעתיד שבו מערכות חצי־אוטונומיות יפעלו גם בשוק הישראלי.


אבזור וטכנולוגיה

רמת האבזור גבוהה מאוד כבר בגרסאות הכניסה: מסכי תצוגה גדולים, מושבים חשמליים, מערכת שמע איכותית, חיבורי USB מרובים, טעינה אלחוטית לסמארטפון ותאורת אווירה מתקדמת. בגרסאות המאובזרות תמצאו גם חבילות עיצוב פנימיות יוקרתיות יותר, ריפודי עור משודרגים ותוספות נוחות כמו מושבים עם עיסוי.


מחיר בישראל

ה־ET5 נמכר בישראל בעיקר בייבוא מקביל, כאשר מחיר הכניסה עומד על כ־344,000 שקלים לגרסה עם סוללה קטנה יותר. גרסאות עם סוללה גדולה ויותר אבזור מטפסות משמעותית, ויכולות להגיע לסביבות 400 אלף שקלים ואף יותר. ביחס לטסלה מודל 3, שמתחילה סביב 200–220 אלף ש״ח, המחיר גבוה בהרבה – אבל NIO מציעה תחושת פרימיום, אבזור מתקדם וביצועים חזקים יותר.


מתחרות והשוואה

  • טסלה מודל 3 – זולה בהרבה, עם טווח דומה וביצועים טובים, אבל תא נוסעים פשוט בהרבה.

  • יונדאי איוניק 6 – מציעה עיצוב ייחודי, טווח מעולה וטעינה מהירה יותר, במחיר נמוך מה־ET5.

  • BYD Han – סדאן סינית יוקרתית עם מחיר קרוב יותר ל־ET5, אך רמת טכנולוגיה פחות מתקדמת.

  • BMW i4 – מתחרה גרמנית ישירה: פחות טווח בגרסאות הבסיס, אבל חוויית נהיגה דינמית יותר ומותג מבוסס.


יתרונות וחסרונות

יתרונות:

  • ביצועים מרשימים מאוד, האצה של 4 שניות ל־100 קמ״ש.

  • טווח מכובד בגרסת הסוללה הגדולה.

  • תא נוסעים טכנולוגי עם מסך AMOLED וממשק מתקדם.

  • אבזור עשיר כבר בגרסאות הכניסה.

  • דירוג בטיחות גבוה ומערכות מתקדמות.

חסרונות:

  • זמינות מוגבלת בישראל (בעיקר ייבוא מקביל).

  • מחיר גבוה ביחס לטסלה מודל 3 ואיוניק 6.

  • מרחב מוגבל לראש מאחור בגלל קו הגג המשתפל.

  • נוחות נסיעה פחות רכה לעומת מתחרות יוקרתיות יותר.


מסקנה

ה־NIO ET5 הוא דגם מפתח עבור ניו – סדאן חשמלית שמציעה שילוב של ביצועים חזקים, טווח מכובד, אבזור מתקדם וחוויית פרימיום סינית. הוא יקר יותר מהמתחרות העממיות, אבל מבקש להציב את ניו כמותג יוקרה נגיש יותר מאשר גרסאות הדגל.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “ניו ET5”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

יצרן קטגוריה ,

תפריט נגישות

לצורך הקמת מערך שירותי ייעוץ אפקטיבי

לזמן מוגבל אנחנו מציעים את שירותי הייעוץ שלנו לגמרי בחינם.

יש לכם הטלבטות לגבי קניית רכב? השאירו פרטים

מבטיחים לא להספים.

ניו ET5

קבל הצעת מחיר תוך 24 שעות

אין דרישה בתשלום או התחייבות כלשהי מצדכם בעת ההרשמה. המידע יועבר לצד שלישי שיצור אתכם קשר טלפוני או דרך כתובת המייל.