תיאור
מותג NIO נכנס לישראל ברעש גדול: תחילה דרך יבוא מקביל, ובהמשך עם הסכם רשמי מול דלק מוטורס שהפכה ליבואנית הרשמית. המהלך הזה שינה את כללי המשחק – ממצב שבו NIO היה מותג נישתי ולא מוכר, למותג שמקבל אחריות, שירות ותמיכה מקומיים. בתוך ההיצע הזה, ה־EL6 ממוקם כדגם אסטרטגי: קרוסאובר חשמלי בינוני, כזה שמכוון ללב השוק – משפחות שמחפשות SUV חשמלי מרווח, חזק ויוקרתי, במחיר שנמצא חצי מדרגה מעל מותגים עממיים אך מתחת לפרימיום הגרמני.
עיצוב חיצוני – מודרני אבל לא מצועצע
מבט ראשון ב־EL6 מגלה רכב עם נוכחות: חזית חלקה ועתידנית עם פנסים דקים וגריל סגור, קווים נקיים שלא צועקים אלא משדרים שקט טכנולוגי. מאחור מחבר פס תאורה רציף בין הפנסים, והפרופורציות מאוזנות היטב – אורך של 4.85 מטר ובסיס גלגלים של 2.9 מטר. זה רכב שמרגיש גדול ובוגר, אבל לא מאיים מדי. בהשוואה לטסלה מודל Y הוא נראה יוקרתי יותר, ובהשוואה ליונדאי איוניק 5 הוא פחות “עיצוב קונספטואלי” ויותר מינימליזם מודרני.
תא נוסעים – פרקטי עם טוויסט יוקרתי
בפנים מקבלים חוויית פרימיום־משפחתית: מסך מולטימדיה גדול במרכז, לוח מחוונים דיגיטלי ותצוגת ראש. כרגיל אצל NIO, במרכז הדשבורד יושב NOMI – עוזרת קולית עם ראש רובוטי קטן שמתקשר עם הנהג והנוסעים.
המושבים הקדמיים נוחים מאוד ומציעים כוונון חשמלי מלא, חימום ואוורור בגרסאות הגבוהות. שורת המושבים האחורית נהנית ממרווח רגליים נדיב, הודות לבסיס הגלגלים הארוך, ותא המטען מציע 579 ליטר שימושיים – נתון מצוין למשפחה ישראלית ממוצעת. איכות החומרים גבוהה: עור נאפה, אלומיניום ותאורת אווירה שנותנת תחושה יוקרתית, גם אם עדיין לא ברמת גימור של מרצדס או BMW.
יחידת הנעה וביצועים
ה־EL6 מוצע בישראל עם שני מנועים חשמליים והספק משולב של 489 כוחות סוס. זה מתרגם לתאוצה מ־0 ל־100 קמ״ש ב־4.5 שניות – נתון ששם אותו בליגה של רכבי ספורט, למרות שמדובר ב־SUV משפחתי ששוקל מעל שני טון.
הסוללות מוצעות בשתי קיבולות:
-
75 קוט״ש – טווח רשמי של כ־406 ק״מ (WLTP).
-
100 קוט״ש – טווח רשמי של כ־523 ק״מ.
טעינה מהירה נתמכת בהספק של עד 140–170 קילוואט, וטעינה מ־10% ל־80% לוקחת כחצי שעה בעמדה מתאימה. טעינה ביתית ב־11 קילוואט AC אורכת בין 7 ל־9 שעות. בפועל, בישראל עם מזגן פועל ונסיעה בינעירונית, הטווח האמיתי נע סביב 350–470 ק״מ – תלוי בגרסה ובשימוש.
נוחות והתנהגות כביש
ה־EL6 מכוון לנהגי משפחות ולכן הנוחות בראש סדר העדיפויות. המתלים מכוילים לרכות יחסית, ובגרסאות המאובזרות יש מתלי אוויר אדפטיביים שמספקים תחושה של “שיט חלק”. בידוד הרעשים טוב מאוד עד 120 קמ״ש, ושקט יותר ממכוניות עממיות חשמליות.
בפניות, המשקל הכבד מורגש, אבל ההנעה הכפולה מספקת אחיזה מצוינת. זה לא רכב שמספק ריגוש כמו פורשה מקאן חשמלית, אלא רכב שמעניק ביטחון, יציבות ושקט נפשי. בדיוק מה שמיועד לקהל היעד.
בטיחות – ציוד מתקדם במיוחד
כיאה למותג שרוצה למתג את עצמו כטכנולוגי, ה־EL6 עמוס במערכות בטיחות: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, ניטור שטחים מתים, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעה על פתיחת דלת בסיכון, זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, ואפילו התרעה על השארת ילדים ברכב.
בגרסאות הגבוהות מותקן גם חיישן ליידאר – מה שמכין את ה־EL6 לעולם הנהיגה האוטונומית המתקדמת. אמנם אין עדיין מבחן Euro NCAP רשמי לדגם הזה, אבל בהתבסס על רשימת הציוד – סביר להניח שהוא יעמוד בחמישה כוכבים.
אבזור ורמות גימור
רמות הגימור של ה־EL6 בישראל מתחילות כבר בסטנדרט גבוה יחסית: מושבים חשמליים, מסך מולטימדיה גדול עם עדכוני תוכנה מרחוק, טעינה אלחוטית לסמארטפונים ותאורת אווירה מתקדמת. בגרסאות הבכירות אפשר למצוא מערכת שמע פרימיום של DYNAUDIO, מושבים עם עיסוי, גג פנורמי וריפודי עור נאפה מלאים. במילים אחרות – גם הבסיס מרגיש יוקרתי, והקצה כבר נכנס לאזור “פרימיום אמיתי”.
מחיר בישראל
כיום, בישראל דרך דלק מוטורס, מחירו של NIO EL6 מתחיל מ־299,000 שקלים לגרסת הבסיס עם סוללה קטנה, ומגיע עד 399,000 שקלים לגרסאות המאובזרות עם סוללת 100 קוט״ש. זה מציב אותו כיקר מטסלה מודל Y (220–250 אלף ש״ח) ומיונדאי איוניק 5 (250–270 אלף ש״ח), אבל זול משמעותית מ־BMW iX3 או אודי Q8 e-tron, שמתחילים מעל חצי מיליון.
מתחרות והשוואה
-
טסלה מודל Y – זולה יותר, עם רשת סופרצ’רג’רים עולמית, אך תא נוסעים פשוט בהרבה.
-
יונדאי איוניק 5 – מציעה טעינה מהירה יותר (עד 220 קילוואט) ועיצוב רטרו־מודרני ייחודי.
-
קיה EV6 – דינמית יותר לנהיגה, עם טווח דומה, אך פחות מרווחת.
-
BMW iX3 – קרוסאובר גרמני עם מותג חזק, אך טכנולוגיה חשמלית פחות מתקדמת.
-
אודי Q8 e-tron – רמה גבוהה יותר של יוקרה ובידוד, אך במחיר כפול כמעט.
יתרונות וחסרונות
יתרונות:
-
מוצע רשמית בישראל עם אחריות ושירות יבואן.
-
ביצועים חזקים מאוד (489 כ”ס, 4.5 שניות ל־100).
-
תא נוסעים מרווח, איכותי ומאובזר.
-
חבילת בטיחות עשירה עם טכנולוגיות מתקדמות.
-
מחיר תחרותי מול מותגי פרימיום גרמניים.
חסרונות:
-
יקר יותר מטסלה מודל Y ואיוניק 5.
-
טעינה מהירה בינונית יחסית (140–170 קילוואט בלבד).
-
משקל גבוה שמגביל חדות נהיגה.
-
בידוד ותחושת יוקרה עדיין לא ברמת מרצדס EQE SUV.
מסקנה
ה־NIO EL6 הוא קרוסאובר חשמלי שנועד להיות סוס העבודה של המותג בישראל: רכב שמציע שילוב של יוקרה, טווח, אבזור וביצועים במחיר שפוי יותר מהגרמנים. הוא לא זול כמו המתחרות הקוריאניות והאמריקאיות, אבל נותן תחושה יוקרתית ומשכנעת במחיר סביר יחסית.




חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.