מרצדס EQS SUV

מרצדס לוגו
מרצדס EQS SUV

ספינת הדגל של החשמליות – יוקרתית, עצומה ומתקדמת, במחיר שמבהיר בבירור שהיא מיועדת רק למעטים מאוד.

החל מ-

 1,049,900


כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

מרצדס EQS SUV הוצג ב־2022 והוא מגלם את המעבר של מרצדס לחשמל בקנה מידה מלא. אם ה־EQS הסדאנית נועדה להיות מקבילה חשמלית ל־S-Class, אז ה־EQS SUV נועד לתת מענה למי שמחפש SUV ענק, יוקרתי, שקט וחשמלי – עם שבעה מושבים ואבזור מהטובים שיש. זהו רכב שמציב את מרצדס מול טסלה מודל X, BMW iX, וגם מול רכבי יוקרה עתידיים כמו וולוו EX90. בישראל, ה־EQS SUV ממוקם בראש משפחת EQ הן בגודל והן במחיר, ומיועד לקהל אולטרה-פרימיום שמחפש חשמליות ללא פשרות.

עיצוב חיצוני – גדול ומרשים

כמו בשאר דגמי EQ, החזית של ה־EQS SUV חלקה ומודרנית, עם גריל שחור סגור ופנסים מלוכסנים המחוברים ביניהם. פרופיל הצד חושף רכב עצום מימדים – מעל חמישה מטרים אורך – עם קווים זורמים שמנסים לרכך את הגודל. מאחור, פס תאורה רוחבי משלים את המראה העתידני. למרות הניסיון לשמור על אווירודינמיקה, עדיין מדובר ברכב גדול ובולט מאוד על הכביש. מי שמחפש יוקרה מוחצנת ימצא כאן בדיוק את מה שהוא רוצה.

תא נוסעים – אולם קולנוע על גלגלים

בפנים מקבלים את אחד מתאי הנוסעים המרשימים ביותר שיש היום בשוק. מסך ה־Hyperscreen של מרצדס משתרע על כל רוחב הדשבורד, ומשלב שלושה מסכים שונים בזכוכית אחת רציפה. איכות החומרים גבוהה ביותר: עור נאפה, עץ, מתכת ותאורת אווירה מתקדמת. הנוסעים בשורה הראשונה והשנייה נהנים ממרווח עצום, מושבים חשמליים עם חימום, קירור ועיסוי, ומערכת שמע של Burmester שמספקת חוויה קולנועית. השורה השלישית, כמו ברוב ה־SUV הגדולים, מתאימה יותר לילדים או למבוגרים לנסיעות קצרות. תא המטען נדיב גם כאשר כל המושבים בשימוש, וגדול במיוחד במצב של חמשה מושבים.

יחידות הנעה וביצועים

בישראל משווקת גרסת EQS 450 4MATIC SUV, עם שני מנועים חשמליים והנעה כפולה. ההספק עומד על 360 כוחות סוס, והמומנט – מעל 80 קג״מ – מעניקים תאוצה ל־100 קמ״ש בכ־6 שניות. למרות משקל עצום של מעל 2.6 טון, הביצועים בהחלט מרשימים. קיבולת הסוללה היא 108 קוט״ש נטו, והטווח הרשמי עומד על כ־600 קילומטרים בתנאים אידיאליים. בפועל, בישראל, הטווח קרוב יותר ל־500 קילומטרים – תלוי בנהיגה ובשימוש במיזוג. גרסאות חזקות יותר (כמו AMG EQS SUV) קיימות בחו״ל, אך בשלב זה לא מוצעות רשמית בארץ.

טעינה ותפעול

ה־EQS SUV תומך בטעינה מהירה של עד 200 קילוואט, מה שמאפשר טעינה מ־10% ל־80% בפחות מחצי שעה בעמדות DC מתאימות. טעינה ביתית בעמדת 11 או 22 קילוואט לוקחת בין 6 ל־10 שעות. היתרון הגדול של מרצדס כאן הוא תכנון יעיל של מערכת ניהול האנרגיה – גם טעינה חלקית של חצי שעה יכולה לספק טווח יומיומי של יותר מ־200 קילומטרים.

נוחות והתנהגות כביש

זה לא רכב שמיועד לנהיגה ספורטיבית, אלא לרוגע מוחלט. מתלי אוויר אדפטיביים מגיעים כסטנדרט, ומספקים תחושת "שטיח מעופף". למרות גודלו, ה־EQS SUV מתמרן לא רע הודות להיגוי אחורי שמקטין את רדיוס הסיבוב. בידוד הרעשים מושלם כמעט לחלוטין – גם במהירות של 120 קמ״ש מרגישים מנותקים מהעולם החיצון. כמובן, עם משקל כזה ו־SUV גבוה, לא תקבלו את הדיוק של פורשה טייקאן או אפילו של EQE סדאן, אבל זו לא המטרה כאן.

בטיחות

כמצופה ממרצדס, מערכות הבטיחות מקיפות: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת עם שמירה על נתיב, זיהוי תמרורים, ניטור שטחים מתים, התרעת תנועה חוצה מאחור ועוד. בנוסף, יש מצלמות היקפיות ברזולוציה גבוהה, שמקלות מאוד על תמרון ברכב בגודל כזה. כריות אוויר מקיפות, כולל לרוחב השורות האחוריות, משלימות חבילת בטיחות מהשורה הראשונה.

אבזור ורמות גימור

גם ברמת הכניסה בישראל מקבלים רשימה ארוכה: מושבים חשמליים עם חימום, גג פנורמי, מסכי Hyperscreen, מערכת שמע של Burmester ותאורת אווירה מתקדמת. חבילות נוספות מוסיפות חישוקי ענק, עיצוב AMG Line, מערכות עיסוי מתקדמות ועוד. למעשה, כמעט כל מה שתחשבו עליו קיים כאן – זו ספינת דגל אמיתית.

מחיר בישראל

מחיר המחירון הרשמי של EQS SUV 450 4MATIC עומד על כ־1,049,900 שקלים. זהו אחד המחירים הגבוהים ביותר לשוק הרכב בישראל כיום. מדובר ברכב שמיועד לקהל מצומצם מאוד – מי שיכול להרשות לעצמו מעל מיליון שקלים על רכב חשמלי, ומחפש את הטוב ביותר. בהשוואה, טסלה מודל X מתחילה סביב 450–500 אלף ש״ח, ו־BMW iX עולה כ־600–700 אלף ש״ח.

מתחרים והשוואה

  • BMW iX – מציע טווח דומה וביצועים קרובים, במחיר נמוך יותר, אבל ללא רמת היוקרה והמרחב של מרצדס.

  • טסלה מודל X – הרבה יותר זולה, עם ביצועים חזקים יותר, אך תא נוסעים בסיסי יותר ורמת פרימיום נמוכה בהרבה.

  • וולוו EX90 (בקרוב) – שבעה מושבים, בטיחות סקנדינבית, עיצוב מודרני; צפוי להיות מתחרה ישיר, במחיר מעט נמוך יותר.

  • אודי Q8 e-tron – קטן יותר, פחות יוקרתי, אבל במחיר נגיש בהרבה.

יתרונות וחסרונות

יתרונות:

  • נוחות ובידוד רעשים ברמה של S-Class.

  • שבעה מושבים במבנה יוקרתי.

  • טווח מכובד וטעינה מהירה.

  • תא נוסעים מרשים ביותר עם Hyperscreen ואבזור קצה.

חסרונות:

  • תג מחיר אסטרונומי, נגיש למעטים בלבד.

  • גודל עצום שמקשה על שימוש יומיומי בעיר.

  • לא רכב ספורטיבי – למרות שמספרים נאים, התחושה כבדה.

  • שורת המושבים השלישית פחות נוחה למבוגרים.

מסקנה

מרצדס EQS SUV היא ההצהרה הכי גדולה של מרצדס בעידן החשמלי: יוקרה, נוחות, טכנולוגיה ומרחב שאין לאף מתחרה אחר בשוק. היא לא רכב לכולם – גם לא לרוב עשירי ישראל – אבל מי שיכול להרשות לעצמו מקבל כאן את אחת החשמליות המרשימות ביותר שקיימות כיום.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “מרצדס EQS SUV”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

יצרן קטגוריה , ,

תפריט נגישות

לצורך הקמת מערך שירותי ייעוץ אפקטיבי

לזמן מוגבל אנחנו מציעים את שירותי הייעוץ שלנו לגמרי בחינם.

יש לכם הטלבטות לגבי קניית רכב? השאירו פרטים

מבטיחים לא להספים.

מרצדס EQS SUV

קבל הצעת מחיר תוך 24 שעות

אין דרישה בתשלום או התחייבות כלשהי מצדכם בעת ההרשמה. המידע יועבר לצד שלישי שיצור אתכם קשר טלפוני או דרך כתובת המייל.