תיאור
מרצדס S-Class תמיד סימלה את פסגת היוקרה, מקום שבו טכנולוגיות חדשות נבחנות לפני שהן מחלחלות לשאר הדגמים. בעידן החשמל, מרצדס לא יכלה להסתפק בהנעה חשמלית ל־S-Class קיימת, אלא נדרשה לדגם חדש לגמרי. כך נולדה ה־EQS: ספינת דגל חשמלית שתוכננה מהיסוד סביב פלטפורמה חשמלית, עם דגש על טווח נסיעה ארוך, בידוד רעשים יוצא דופן, ותא נוסעים שמבקש להגדיר מחדש את המושג "פרימיום".
עיצוב חיצוני – אווירודינמיקה לפני הכול
ה־EQS נראית שונה לחלוטין מה־S-Class: חזית סגורה עם גריל "פאנל שחור", פנסים מחוברים ופס תאורה דק, גוף זורם עם גג משתפל וקווים מינימליסטיים שמקנים לה מקדם גרר מהנמוכים בעולם הרכב (0.20). זה אולי פחות אלגנטי מהיוקרה הקלאסית של מרצדס, אבל משדר מודרניות ושקט טכנולוגי.
תא נוסעים – אולם תצוגה על גלגלים
בפנים, ה־EQS מציגה סביבה עתירת טכנולוגיה: מסכי מולטימדיה ענקיים, ובגרסאות המאובזרות – ה־Hyperscreen שמשתרע לכל רוחב הדשבורד. איכות החומרים גבוהה ביותר: עור נאפה, עץ, מתכת ותאורת אווירה מתקדמת עם עשרות צבעים. המושבים הקדמיים כוללים חימום, קירור ועיסוי, ובמושב האחורי מרווח עצום לרגליים – אם כי גובה הראש מוגבל מעט בגלל קו הגג המשתפל. תא המטען נדיב, אך לא ברמה של SUV.
יחידות הנעה וביצועים
בישראל הוצעו בעיקר גרסאות EQS 450+ עם הנעה אחורית ו־333–355 כ"ס, ו־EQS 580 4MATIC עם הנעה כפולה ו־523 כ"ס. הביצועים מרשימים: 6.2 שניות ל־100 קמ"ש בגרסת הבסיס ועד פחות מ־4.5 שניות ב־580. למי שמחפש ריגוש אמיתי קיימת גרסת AMG EQS 53, שמגיעה ליותר מ־760 כ"ס ומאיצה ל־100 בפחות מ־3.5 שניות. למרות המשקל העצום (מעל 2.5 טון), התאוצה חלקה ושקטה, מתאימה לאופי המפנק של הרכב.
טווח וטעינה
בגרסת 450+ מצהירה מרצדס על טווח של עד 770 קילומטרים ב־WLTP. בפועל בישראל ניתן לצפות ל־550–650 ק"מ, תלוי בנהיגה ובשימוש במיזוג. סוללה בקיבולת כ־108 קוט"ש נטו מאפשרת טעינה מהירה של עד 200 קילוואט – 10% עד 80% בכחצי שעה. טעינה ביתית (11 קילוואט) אורכת לילה שלם.
נוחות והתנהגות
כמו כל S-Class, גם כאן הנוחות בראש סדר העדיפויות. מתלי אוויר אדפטיביים מגיעים כסטנדרט, בידוד רעשים מצוין, והיגוי אחורי מקטין משמעותית את רדיוס הסיבוב בעיר. התחושה היא של "שטיח מעופף" – רכב שמיועד לשקט ולשלווה, לא להתקפות פניות. פורשה טייקאן או BMW i7 יספקו יותר חדות, אבל לא את אותה שלווה.
בטיחות
ה־EQS קיבלה ציון חמישה כוכבים במבחני Euro NCAP ואף נבחרה לרכב החשמלי הבטיחותי ביותר בקטגוריה שלה בשנת 2021. היא כוללת את כל מערכות הסיוע המתקדמות: בלימת חירום, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על נתיב, ניטור שטחים מתים, התרעת עייפות וזיהוי תמרורים.
אבזור ורמות גימור
כבר ברמת הכניסה מקבלים מושבים חשמליים עם חימום, מערכת שמע איכותית, תאורת אווירה, גג פנורמי וממשק MBUX מתקדם. בגרסאות הגבוהות ניתן למצוא מושבי עיסוי, מערכת שמע Burmester עוצמתית ומסך Hyperscreen מרהיב.
מחיר בישראל
מחירה של EQS בישראל מתחיל כיום ב־990,000 ש"ח לגרסת 450+. גרסאות 580 ו־AMG חוצות את רף המיליון, כשה־AMG EQS 53 יכולה להגיע ל־1.3 מיליון ש"ח ואף יותר. זה מציב אותה מול מתחרות ישירות כמו BMW i7, פורשה טייקאן וטסלה מודל S פלאד – כל אחת מציעה גישה שונה, אבל אף אחת לא מתמקדת ברוגע וביוקרה כמו מרצדס.
מתחרות והשוואה
-
BMW i7 – יריבה ישירה שמציעה טכנולוגיה דיגיטלית ראוותנית וחוויית בידור לנוסעים האחוריים.
-
פורשה טייקאן – חדה ומהנה בהרבה לנהיגה, אך פחות מרווחת ונוחה.
-
טסלה מודל S פלאד – זולה משמעותית ובעלת ביצועים קיצוניים, אבל תא נוסעים פשוט בהרבה.
-
אודי A8 חשמלית (עתידית) – צפויה להיכנס לשוק כחלופה יוקרתית עם דגש על עיצוב נקי.
יתרונות וחסרונות
יתרונות:
-
נוחות יוצאת דופן ובידוד רעשים מהטובים בשוק.
-
טווח ארוך במיוחד וטעינה מהירה.
-
מערכות בטיחות מתקדמות ודירוג NCAP גבוה.
-
תא נוסעים עתיר טכנולוגיה, כולל Hyperscreen.
חסרונות:
-
מחיר גבוה מאוד, נגיש למעטים.
-
עיצוב שנוי במחלוקת לעומת האלגנטיות של S-Class.
-
תחושת נהיגה פחות חדה לעומת חלק מהמתחרות.
-
זמינות מוגבלת יותר בישראל לעומת גרסאות SUV.
מסקנה
מרצדס EQS היא הסדאן החשמלית הכי יוקרתית שהמותג ייצר עד היום – שילוב של טווח, טכנולוגיה ונוחות עילאית. היא לא מיועדת לכל אחד, אלא ללקוחות שמבקשים חוויית פרימיום ברמה הגבוהה ביותר, גם אם זה אומר לשלם כמעט מיליון שקלים.




חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.