מרצדס EQB

מרצדס לוגו
מרצדס EQB

החשמלית המשפחתית לאנשים שרוצים יוקרה עם שבעה מושבים – גם אם זה בא עם תג מחיר גבוה וטווח מוגבל.

החל מ-

 459,900


כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

בשנים האחרונות מרצדס מרחיבה את קו החשמליות שלה תחת המותג EQ. אחרי שהציגה את ה־EQA הקומפקטית, היה ברור שהשלב הבא יהיה גרסה חשמלית למשפחתית הפופולרית GLA/GLB. כאן נכנסת ה־EQB – קרוסאובר חשמלי שנבנה על בסיס ה־GLB, עם אותו מבנה קופסתי שמאפשר לשלב שורת מושבים שלישית, אבל עם יחידת הנעה חשמלית מלאה. בכך היא פונה אל נישה לא גדולה אבל מאוד חשובה: משפחות שרוצות רכב יוקרתי, חשמלי, עם אופציה לשבעה מושבים – משהו שעד היום כמעט ולא היה קיים בשוק.

עיצוב חיצוני – בין משפחתי ליוקרתי

ה־EQB שומרת על צורתו המלבנית של ה־GLB, וזה יתרון: זה רכב שנראה פרקטי, כמעט מיניוואן במסווה של SUV. החזית קיבלה את שפת העיצוב של EQ, עם גריל שחור סגור, פס תאורה רציף בין הפנסים הקדמיים ואלמנטים אווירודינמיים עדינים. מאחור אותו פס תאורה אופייני ממשיך לייצר מראה מודרני. מי שמעדיף את הקווים הספורטיביים של ה־EQA ימצא את ה־EQB מעט פחות זוהרת, אבל הרבה יותר שימושית.

תא נוסעים – פרקטיות נדירה בסגמנט

היתרון הגדול של ה־EQB הוא החלל הפנימי. שורת מושבים שלישית הופכת אותו לאחד מהחשמליים היחידים בקטגוריה שמציעים עד שבעה מקומות ישיבה. חשוב להדגיש: המושבים האחוריים מתאימים בעיקר לילדים או למבוגרים לנסיעות קצרות, אבל עצם הקיום שלהם נותן מענה למשפחות עם שלושה־ארבעה ילדים. איכות החומרים טובה, לא ברמה של ה־EQS כמובן, אבל בהחלט מרצדסית: מסכים גדולים, מערכת MBUX מתקדמת ותאורת אווירה שמעניקה תחושת פרימיום.

יחידות הנעה וביצועים

בישראל משווקת גרסת EQB 300 4MATIC עם שני מנועים והנעה כפולה. ההספק עומד על 228 כוחות סוס, התאוצה ל־100 קמ״ש אורכת 8 שניות, והטווח הרשמי הוא סביב 419 קילומטרים. אלו נתונים צנועים יחסית למכונית שעולה מעל חצי מיליון שקלים, אבל צריך לזכור שזה רכב כבד עם שבעה מושבים. הביצועים מספיקים לנסיעה משפחתית יומיומית, אך לא מספקים ריגוש או תחושת ספורטיביות. מי שמחפש רכב חשמלי עוצמתי יותר, יצטרך לפנות ל־EQE או ל־EQS.

טעינה ותפעול

קיבולת הסוללה היא כ־66.5 קוט״ש נטו. הטעינה המהירה מגיעה עד 100–120 קילוואט, מה שאומר שבמצב אופטימלי אפשר להוסיף 10%–80% סוללה בכ־30–35 דקות. טעינה ביתית מלאה אורכת כ־7–8 שעות בעמדת 11kW. זה לא מהיר כמו חלק מהמתחרות (יונדאי איוניק 7 או טסלה מודל Y), אבל בהחלט מספיק לשימוש יומיומי של משפחה ממוצעת, במיוחד אם יש עמדת טעינה פרטית.

נוחות והתנהגות כביש

כמו ה־GLB שעליו היא מבוססת, ה־EQB מציעה נוחות נסיעה טובה בעיר, מתלים רכים יחסית והתנהגות כביש צפויה. לא מדובר ברכב שידביק אותך לכביש בפניות, אלא כזה שמעדיף פשטות וביטחון. בידוד הרעשים טוב, אם כי בנסיעה מהירה אפשר לשמוע יותר רעשי רוח מאשר ב־EQE הסדאנית. המשקל הגבוה של הסוללה מורגש בסיבובים חדים, אבל הנעה כפולה נותנת תחושת יציבות גם בכבישים רטובים.

בטיחות

מרצדס מציידת את ה־EQB בכל מערכות הבטיחות המתקדמות: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, ניטור שטחים מתים וזיהוי תנועה חוצה מאחור. שש כריות אוויר מוצעות כסטנדרט, וגם נקודות איזופיקס לילדים. מבחני ריסוק ספציפיים לדגם הזה עוד לא פורסמו רשמית ב־Euro NCAP, אבל ה־GLB זכה לציון גבוה, ועם תוספת של מערכות מתקדמות אפשר לצפות לרמת בטיחות דומה.

אבזור ורמות גימור

האבזור בישראל כולל מסך מולטימדיה 10.25 אינץ’, לוח מחוונים דיגיטלי, מושבים חשמליים עם חימום, מצלמות היקפיות ותאורת אווירה מתכווננת. כבר ברמת הכניסה מרגישים שזה רכב יוקרתי, אבל מי שירצה יוכל להוסיף חבילות אבזור עם ריפודי עור משודרגים, מערכות שמע מתקדמות וגג פנורמי. השורה השלישית מגיעה לרוב כאופציה בתוספת תשלום, ולכן כדאי לבדוק מול היבואן אם היא כלולה במחיר.

מחיר בישראל

מחיר המחירון הרשמי של EQB בישראל מתחיל ב־459,900 שקלים לגרסת 300 4MATIC. זה מציב אותה מעל יונדאי איוניק 5 או קיה EV6 (שמתחילות סביב 220–250 אלף שקלים), אבל מתחת ל־EQE ול־EQS. בעצם, זהו הרכב המשפחתי החשמלי היחיד בארץ שמגיע ממותג יוקרה גרמני ומציע שבעה מושבים. מי שמחפש את השילוב הזה, כמעט ואין לו אלטרנטיבה אחרת.

מתחרים והשוואה

  • טסלה מודל Y – זולה יותר, מציעה ביצועים טובים יותר וטווח ארוך יותר, אך ללא אפשרות לשבעה מושבים בישראל.

  • יונדאי איוניק 5 / קיה EV6 – מתקדמות טכנולוגית, נטענות מהר יותר, אך לא מציעות רמת יוקרה או מיתוג כמו מרצדס.

  • וולוו EX90 (בקרוב) – צפויה להציע שבעה מושבים ברמת יוקרה סקנדינבית, אך במחיר גבוה יותר.

  • BMW iX1 – מתחרה ישירה בגודל, אך ללא שורת מושבים שלישית, ולכן פחות מתאימה למשפחות גדולות.

יתרונות וחסרונות

יתרונות:

  • שבעה מושבים – נדיר מאוד בקטגוריה של רכבים חשמליים קומפקטיים־יוקרתיים.

  • איכות בנייה ואבזור שמצדיקים את סמל מרצדס.

  • הנעה כפולה ובטיחות גבוהה.

  • נוחות נסיעה טובה בעיר ובכביש מהיר.

חסרונות:

  • טווח נסיעה בינוני יחסית למחיר.

  • ביצועים צנועים לעומת מתחרות זולות יותר.

  • שורת המושבים השלישית צפופה ולא מתאימה למבוגרים.

  • מחיר גבוה ביחס ליכולות, בעיקר כשיש חלופות חשמליות עממיות חזקות יותר.

מסקנה

מרצדס EQB הוא לא החשמלי הכי מתקדם או הכי משתלם בשוק, אבל הוא כן אחד הבודדים שמציע חבילת יוקרה משפחתית אמיתית עם שבעה מושבים. זהו רכב שמיועד למשפחות שמבקשות לשלב מותג פרימיום, שימושיות יומיומית וכניסה לעולם החשמלי, גם אם זה אומר להתפשר על טווח וביצועים.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “מרצדס EQB”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

תפריט נגישות

לצורך הקמת מערך שירותי ייעוץ אפקטיבי

לזמן מוגבל אנחנו מציעים את שירותי הייעוץ שלנו לגמרי בחינם.

יש לכם הטלבטות לגבי קניית רכב? השאירו פרטים

מבטיחים לא להספים.

מרצדס EQB

קבל הצעת מחיר תוך 24 שעות

אין דרישה בתשלום או התחייבות כלשהי מצדכם בעת ההרשמה. המידע יועבר לצד שלישי שיצור אתכם קשר טלפוני או דרך כתובת המייל.