תיאור
המיני קאנטרימן הוא הדגם הגדול והמשפחתי ביותר בהיצע של מיני, שמיועד למי שרוצה ליהנות מהעיצוב האייקוני ומהאופי של המותג – אבל זקוק ליותר מקום, שימושיות ומרווח. בדור החדש שהושק לאחרונה, הקאנטרימן עבר מתיחת פנים מלאה: עיצוב מודרני יותר, תא נוסעים דיגיטלי וטכנולוגיה מתקדמת. לצד גרסאות חשמליות, בישראל מוצעות גם גרסאות בנזין, שממשיכות לתת מענה למי שמעדיף את הפתרון הקלאסי של מנוע בעירה פנימית עם טווח בלתי מוגבל ותחושת נהיגה מוכרת.
עיצוב חיצוני
הקאנטרימן החדש שומר על DNA של מיני – פנסים עגולים, גריל מובחן, גג "צף" בצבע קונטרסטי – אבל פרופורציות שונות לגמרי מהמיני הקלאסית. הוא קרוסאובר בגובה מלא, עם נוכחות קשוחה יותר, קווים נקיים יותר וממדים שגדלו משמעותית. החזית נראית מודרנית, במיוחד עם חתימת ה-LED החדשה, ומאחור הפנסים עברו עיצוב מחדש עם אופציה לבחירה בין כמה חתימות תאורה (כולל דגל בריטניה). בסך הכול – עיצוב שמשלב אייקון עם פרקטיות, ופונה לקהל רחב יותר.
תא נוסעים
בפנים ניכרת קפיצה עצומה קדימה. מרכז הדשבורד נשלט על ידי מסך OLED עגול בקוטר 9.4 אינץ’ – אחד האלמנטים המזוהים ביותר עם מיני החדשה. לוח מחוונים דיגיטלי מוקרן מול הנהג, ותפעול בקרות הרכב נעשה דרך שילוב של המסך, חוגות פיזיות וחיווי קולי.
האווירה צעירה, צבעונית ומזמינה – עם חומרים איכותיים (כולל שימוש בבדים ממוחזרים), תאורת אווירה משתנה ואפשרויות התאמה אישית. המושבים הקדמיים נוחים ותומכים, ובשורה האחורית יש סוף סוף מרווח נאה גם למבוגרים – אחד השיפורים הגדולים לעומת הדורות הקודמים. תא המטען מציע נפח של כ־460 ליטר, מה שממקם את הקאנטרימן בין הקרוסאוברים המשפחתיים הסטנדרטיים.
יחידות הנעה – גרסאות בנזין
בישראל משווקות שתי גרסאות עיקריות:
-
Cooper C
-
מנוע 1.5 ליטר טורבו, שלושה צילינדרים
-
הספק: 170 כ"ס
-
מומנט: 280 ניוטון-מטר
-
תיבה: 7 הילוכים כפולת מצמד
-
הנעה: קדמית
-
תאוצה 0–100 קמ"ש: כ־8.3 שניות
-
מהירות מרבית: 212 קמ"ש
-
-
Cooper S ALL4
-
מנוע 2.0 ליטר טורבו, ארבעה צילינדרים
-
הספק: 218 כ"ס
-
מומנט: 360 ניוטון-מטר
-
תיבה: 7 הילוכים כפולת מצמד
-
הנעה: כפולה (ALL4)
-
תאוצה 0–100 קמ"ש: כ־7 שניות
-
מהירות מרבית: 230 קמ"ש
-
ה-Cooper C מתאימה למי שמחפש קרוסאובר עירוני-פרברי חסכוני, בעוד שה-S נותנת יותר כוח, יותר אחיזה בזכות ההנעה הכפולה וביצועים שמתאימים לנהגים חובבי ספורטיביות.
חוויית נהיגה
מיני תמיד מתגאה בתחושת "גו-קארט", וגם בקאנטרימן – למרות הממדים הגדולים – נשמרה חדות יחסית בנהיגה. ההיגוי חד, השלדה מרוסנת, ותחושת השליטה גבוהה. בגרסת ה-S החזקה, הכוח מתפרץ בצורה שמצליחה לגרום לקרוסאובר משפחתי להרגיש מהנה מאוד. מצד שני, המשקל הגבוה נותן את אותותיו, והמתלים מכוילים מעט קשיח – מה שעשוי להיות פחות נוח בכבישים משובשים.
צריכת דלק
-
Cooper C: סביב 6–7 ליטר ל־100 ק"מ (בנסיעה משולבת).
-
Cooper S ALL4: סביב 7–8 ליטר ל־100 ק"מ.
אלו נתונים טובים יחסית לקרוסאובר עם ביצועים מכובדים, במיוחד בגרסת ה-S בעלת ההנעה הכפולה.
טכנולוגיה ובטיחות
הקאנטרימן החדש מגיע עם מערך מלא של מערכות בטיחות מתקדמות: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים והתראה על תנועה חוצה מאחור. מערכת המולטימדיה כוללת חיבור אלחוטי ל־Apple CarPlay ו־Android Auto, ויש אופציה למערכת שמע פרימיום Harman Kardon.
יתרונות
-
עיצוב אייקוני עם פרופורציות משפחתיות.
-
תא נוסעים מודרני, צבעוני ומרווח יותר מהעבר.
-
חוויית נהיגה מהנה יחסית לקטגוריה.
-
בחירה בין גרסה חסכונית ליותר ספורטיבית.
-
מערכות בטיחות וטכנולוגיה מתקדמות.
חסרונות
-
מתלים קשיחים יחסית – פחות נוחות בעיר.
-
מחיר גבוה ביחס לקרוסאוברים משפחתיים סטנדרטיים.
-
שימושיות טובה, אך עדיין קטנה ביחס למתחרות בגודל מלא כמו טויוטה ראב4 או סקודה קודיאק.
מתחרים
בישראל, הקאנטרימן בנזין מתחרה מול רכבים כמו אודי Q3, ב.מ.וו X1, מרצדס GLA וגם מול קרוסאוברים "עממיים" גדולים יותר. היתרון של מיני הוא עיצוב ייחודי, אופי מותגי וחוויית נהיגה ספורטיבית – דברים שקשה למצוא אצל המתחרות.
סיכום
מיני קאנטרימן בנזין הוא קרוסאובר משפחתי קומפקטי עם הרבה סטייל, טכנולוגיה עדכנית ותחושת נהיגה שמצליחה להיות מהנה גם ברכב שימושי. גרסת ה-Cooper C מתאימה למי שמחפש כניסה לעולם מיני במחיר נמוך יחסית, בעוד שה-Cooper S ALL4 מציעה יותר כוח, יותר אחיזה ואופי דינמי אמיתי. החסרונות – מחיר גבוה ונוחות בינונית בכבישים לא מושלמים – אבל בסך הכול, מי שמחפש קרוסאובר משפחתי קטן עם נשמה ואופי ייחודי, ימצא בקאנטרימן את מה שחסר אצל אחרים.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.