תיאור
המעבר של מיני לעולם החשמלי נכנס להילוך גבוה עם האייסמן – קרוסאובר קומפקטי חדש לגמרי, שממוקם בין הקופר הקטנה לקאנטרימן הגדולה. מדובר במכונית חמישה מושבים עם מרכב עירוני גבוה יותר, תא נוסעים חדש לחלוטין ושתי גרסאות חשמליות: E הבסיסית ו-SE החזקה יותר. ביחד הן מציבות את מיני מול מתחרות כמו פולקסווגן ID.3, פיג'ו e-2008 ו-MG4, אבל עם טוויסט: עיצוב אייקוני, חוויית נהיגה כיפית ותחושת פרימיום מובהקת.
עיצוב חיצוני
שתי הגרסאות חולקות עיצוב זהה: פרצוף מיני קלאסי עם פנסים עגולים, גריל סגור כמעט לגמרי ויחידות תאורה אחוריות בצורת דגל בריטניה. הפרופורציות הן של קרוסאובר קטן – קצר יחסית, אבל גבוה ושימושי. החישוקים בעיצוב אווירודינמי, ידיות דלתות שטוחות וחתימות צבע ייחודיות בצהוב או בכחול מעניקות לו נוכחות מודרנית.
תא נוסעים ושימושיות
האייסמן מביא את תא הנוסעים החדש של מיני: מסך OLED עגול במרכז הדשבורד שמרכז את כל הפונקציות – ניווט, מולטימדיה ובקרת אקלים – יחד עם לוח מחוונים דיגיטלי קטן מול הנהג. העיצוב צבעוני, צעיר ופרימיום, עם חומרים איכותיים וחלקם ממוחזרים.
המושבים הקדמיים נוחים ותומכים היטב. מאחור – מרווח מספיק לשני מבוגרים או שלושה ילדים, ותא המטען מציע כ-300 ליטר (עד יותר מ-1,000 ליטר בקיפול המושבים). זה לא הקרוסאובר הכי מרווח בקטגוריה, אבל בהחלט שימושי יותר מהמיני קופר.
יחידות הנעה – E מול SE
-
אייסמן E
-
מנוע קדמי יחיד
-
הספק: 184 כ"ס
-
מומנט: 290 ניוטון-מטר
-
תאוצה 0–100 קמ"ש: 7.9 שניות
-
מהירות מרבית: 160 קמ"ש
-
-
אייסמן SE
-
שני מנועים, הנעה כפולה
-
הספק משולב: 218 כ"ס
-
מומנט: 330 ניוטון-מטר
-
תאוצה 0–100 קמ"ש: 7.1 שניות
-
מהירות מרבית: 170 קמ"ש
-
ההבדל ברור: ה-E מתאימה יותר לשימוש יומיומי רגוע בעיר ובפרברים, בעוד שה-SE מציעה ביצועים עדיפים ואחיזה בטוחה הודות להנעה כפולה.
סוללה, טווח וטעינה
שתי הגרסאות חולקות סוללה דומה – בקיבולת של כ-42.5 קוט"ש (נטו 38.5).
-
טווח WLTP רשמי: עד 310 ק"מ ב-E, ועד 285 ק"מ ב-SE (בגלל שני המנועים שצורכים יותר).
-
טווח אמיתי משולב: סביב 260–270 ק"מ ב-E, ו-240–250 ק"מ ב-SE.
-
טעינה ביתית (AC): עד 11 קילוואט – טעינה מלאה בכ-4–5 שעות.
-
טעינה מהירה (DC): עד 95 קילוואט – טעינת 10–80% בכ-30 דקות.
זהו טווח שמתאים בעיקר לנסיעות עירוניות ופרבריות יומיות, פחות לנסיעות ארוכות בין-עירוניות תכופות.
חוויית נהיגה
האייסמן שומר על התחושה שכולנו מצפים ממיני – זריזות והיגוי חד. הסוללה שממוקמת ברצפה מורידה את מרכז הכובד ומוסיפה יציבות.
-
בגרסת E, התחושה קלילה יותר – מספיק כוח לעיר, האצה נמרצת, ותחושת שליטה מצוינת בכבישים צפופים.
-
בגרסת SE, עם שני מנועים, מתקבלת אחיזה עדיפה והתנהגות דינמית יותר. התאוצה מהירה יותר, ובעיקר מתקבלת תחושת ביטחון גבוהה בכבישים רטובים או בפניות חדות.
שתי הגרסאות אינן מכוונות להיות מכוניות ביצועים, אבל כקרוסאובר עירוני חשמלי – מדובר באחת החוויות הנהיגה הכי מהנות בסגמנט.
טכנולוגיה ובטיחות
האייסמן מצויד במערך בטיחות מקיף: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, ניטור שטחים מתים, חיישני חניה ומצלמות. מערכת המולטימדיה תומכת ב-Apple CarPlay ו-Android Auto אלחוטיים, יש שליטה קולית חכמה ואפשרות להתאמה אישית של "מצבי חוויה" – שמשנים את תאורת הפנים, הצלילים ותצוגות המסך.
יתרונות
-
עיצוב ייחודי שמבדיל אותו מכל מתחרה.
-
תא נוסעים מודרני עם טכנולוגיה מתקדמת.
-
חוויית נהיגה "גו-קארטית" גם בגרסה החשמלית.
-
בחירה בין גרסת E חסכונית ל-SE חזקה ובטוחה יותר.
חסרונות
-
טווח נסיעה בינוני יחסית – מוגבל לנסיעות יומיות.
-
שימושיות טובה אך לא ברמה של קרוסאוברים גדולים יותר.
-
מחיר גבוה ביחס למתחרים סיניים וצרפתיים שמציעים יותר טווח.
סיכום
מיני אייסמן הוא דגם חדש שמביא משב רוח רענן לעולם החשמלי – קרוסאובר קטן עם אופי מובהק, טכנולוגיה עדכנית והרבה סטייל. גרסת E מתאימה למי שמחפש רכב עירוני חשמלי יוקרתי ושונה, וגרסת SE מעניקה תוספת ביצועים ובטיחות בהנעה כפולה. זהו לא הרכב הכי משתלם בשוק מבחינת טווח או מחיר, אבל הוא אחד הבודדים שמצליח לשלב בין פרקטיות יומיומית לבין אופי איקוני שונה מכל מה שמסתובב על הכביש.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.