מזראטי MC20

מזראטי לוגו
מזראטי MC20

סופרקאר איטלקית טהורה, עם מנוע חדשני וביצועים מסחררים, שמחזירה את מזראטי לקדמת הבמה בעולם מכוניות העל.

החל מ-

 2,000,000


כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

מזראטי לא השיקה סופרקאר אמיתי כבר שנים רבות. ה־MC20, שהוצג לאחרונה וכבר משווק בישראל, הוא לא עוד דגם יוקרה – אלא חזרה אמיתית לעולם של מכוניות העל. מדובר ברכב שמסמן עידן חדש למותג: עיצוב מודרני, טכנולוגיה מתקדמת ומנוע עוצמתי פרי פיתוח עצמי, הכל עטוף באיטלקיות יוקרתית.


עיצוב חיצוני – מינימליזם אגרסיבי

במבט ראשון, ה־MC20 נראה כמו מכונית תצוגה שיצאה מהסטודיו ישר לכביש. הקווים חלקים, נקיים, כמעט מינימליסטיים ביחס לסופרקארים אחרים. הדגש כאן הוא על פרופורציות נכונות ואווירודינמיקה מתקדמת יותר מאשר על קישוטים.

הדלתות נפתחות כלפי מעלה בסגנון "פרפר", פריט חובה בעולם הסופרקארים. מלפנים – פנסים צרים, גריל תחתון רחב וסמל קלשון ענק. מאחור, יחידות תאורה שטוחות ופשוטות, מפלט כפול ענק וכנף אינטגרלית. הכול משדר עוצמה, אבל מבלי להיראות מוגזם כמו אצל חלק מהמתחרות.


תא נוסעים – פונקציונליות ספורטיבית

ה־MC20 היא קודם כל מכונית נהג. תא הנוסעים אמנם עטוף בעור ואלקנטרה, אבל כל מה שלא חיוני – הושמט. לוח מחוונים דיגיטלי 10 אינץ’, מסך מולטימדיה צנוע באותו גודל, קונסולה מרכזית מינימליסטית וחוגת מצבי נהיגה. הכל מתוכנן סביב הנהג, בלי הסחות דעת.

הישיבה נמוכה מאוד, תנוחת הנהיגה קרובה לרצפה ותחושת הקרבה לכביש ברורה כבר מהרגע הראשון. הכניסה והיציאה דרך הדלתות המתרוממות לא נוחה במיוחד, אבל זו חלק מהחוויה.


מנוע וביצועים

בלב ה־MC20 נמצא מנוע V6 כפול־טורבו בנפח 3.0 ליטר, פרי פיתוח עצמי של מזראטי (Nettuno). זהו מנוע ייחודי עם טכנולוגיה שאובה מעולם הפורמולה 1: מערכת בעירה כפולה עם ניצוץ כפול, שמבטיחה תגובת מנוע חדה במיוחד.

  • הספק: 630 כ"ס

  • מומנט: 73.4 קג"מ

  • תאוצה 0–100 קמ"ש: כ־2.9 שניות

  • מהירות מרבית: מעל 325 קמ"ש

תיבת 8 הילוכים כפולת מצמד והנעה אחורית הופכות את ה־MC20 לחוויה טהורה – סופרקאר קלאסי עם כוח עצום ודיוק הנדסי.


שלדה והתנהגות כביש

ה־MC20 נבנתה על שלדה קרבון ייחודית שמיוצרת באיטליה, מה שמבטיח קשיחות גבוהה ומשקל עצמי נמוך (פחות מ־1,500 ק"ג). השילוב של משקל נמוך, מנוע חזק והנעה אחורית מעניק לה תחושת זריזות נדירה גם במהירויות גבוהות.

המתלים כוילו כדי לשלב בין ביצועים למסלול לבין שימוש יומיומי – וביחס לסופרקאר, היא אפילו מפתיעה בנוחותה בעיר. במצב "GT" היא רגועה יחסית, ובמצב "Corsa" היא הופכת לחיה על ארבע גלגלים.


טכנולוגיה ובטיחות

כיאה לרכב יוקרה מודרני, ה־MC20 מצוידת במערכות סיוע לנהג, אך לא במידה שתפגע בטוהר הנהיגה. יש מצלמות חניה, בקרת יציבות מתקדמת ומערכות בטיחות בסיסיות, אבל לא מדובר ברכב שמעמיס מערכות אוטונומיות כמו SUV משפחתי.

הדגש כאן הוא על טכנולוגיה שמשרתת את הנהג: מסך מגע עם Apple CarPlay ו־Android Auto, מערכת שמע של Sonus Faber, ותצוגה עילית בגרסאות מסוימות.


גרסאות נוספות

בישראל משווקת כרגע גרסת ה־Coupé. בעתיד הקרוב אמורה להגיע גם גרסת MC20 Cielo – ספיידר עם גג קשיח נפתח חשמלית. בנוסף, צפויה גרסת Folgore חשמלית לחלוטין, שתציב את מזראטי מול מתחרות כמו לוטוס Eletre ופוסרה חשמליות אחרות.


מתחרים

ה־MC20 מתמודדת בשוק קשה מאוד, מול שמות כמו:

  • פרארי 296 GTB – עם מנוע V6 היברידי בהספק גבוה יותר.

  • מקלארן Artura – קלה מאוד עם טכנולוגיה מתקדמת.

  • למבורגיני הוראקן – עם מנוע V10 קלאסי שעדיין מייצר חוויית סאונד שאין לה תחליף.

מול כולן, היתרון של מזראטי הוא השילוב בין ביצועים אמיתיים, עיצוב אלגנטי יחסית ותדמית ייחודית.


חסרונות

  • מחיר גבוה במיוחד (בישראל סביב 1.7–1.9 מיליון ש"ח, תלוי ברמת האבזור).

  • אמינות שעדיין לא נבחנה לאורך שנים, בניגוד לפרארי ומקלארן.

  • חוסר בידול מובהק מול מתחרות שמציעות לעיתים טכנולוגיה היברידית או חוויית מנוע ייחודית יותר.


סיכום

המזראטי MC20 היא ההוכחה שהמותג האיטלקי עדיין יודע לייצר סופרקארים אמיתיים. עיצוב נקי, מנוע V6 חדשני עם ביצועים אדירים, שלדה קלה ומדויקת ותא נהג שמתמקד בטוהר הנהיגה – כל אלה הופכים אותה לחלופה ראויה מול פרארי, מקלארן ולמבורגיני. היא אולי לא הכי נוצצת או הכי מתקדמת, אבל היא שונה, וזו בדיוק הסיבה לקנות אותה.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “מזראטי MC20”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

רכבים באותה קטגוריה

ליפמוטור T03

ליפמוטור T03

 89,900

קיה פיקנטו

קיה פיקנטו

המחיר המקורי היה: ₪ 109,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 99,900.

דונגפנג בוקס

דונגפנג בוקס

 113,000

תפריט נגישות

השפיעו על תרבות הרכב.

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב, לדרג ולהשפיע על גולשים אחרים ברכישת הרכב הבא שלהם.

יש לכם מה להגיד? הרשמו לאתר!

אין דרישה בתשלום או התחייבות כלשהי מצדכם בעת ההרשמה. המידע יועבר לצד שלישי שיצור אתכם קשר טלפוני או דרך כתובת המייל.