מזראטי גראן טוריסמו

מזראטי לוגו
מזראטי גראן טוריסמו

קופה יוקרתית עם עיצוב איטלקי בלתי נשכח, ביצועים חדים וטכנולוגיה מתקדמת – חוויה אקזוטית לנהגים שמחפשים רכב ייחודי ולא מתפשרים על סטייל.

החל מ-

 1,550,000


כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

מזראטי היא מותג שנמצא תמיד על הקו שבין יוקרה לאקזוטיקה. לאורך שנים, היא סיפקה לעולם רכבים ספורטיביים עם עיצוב עוצר נשימה, אבל גם עם אמירה ייחודית – לא עוד מכונית יוקרה גרמנית קרה ומחושבת, אלא יצירה איטלקית מלאה באופי. הגרן טוריסמו הוא אולי הביטוי המובהק ביותר לזהות של מזראטי. אחרי יותר מעשור של דור ראשון מצליח, שהפך לאייקון עיצובי, מגיע סוף סוף הדור החדש – והוא כבר כאן בישראל, חדש מהניילון מהסוכנות.

השאלה היא האם הגרן טוריסמו החדש מצליח לשמר את הקסם של הדגם הקודם, ולהתמודד מול מתחרות כמו פורשה 911, אסטון מרטין Vantage וב.מ.וו סדרה 8.


עיצוב חיצוני – המשכיות עם נגיעה מודרנית

הגרן טוריסמו תמיד נחשבה לאחת המכוניות היפות על הכביש, והדור החדש לא מאכזב. העיצוב החיצוני שומר על פרופורציות הקלאסיות: מכסה מנוע ארוך במיוחד, קבינה יחסית אחורית ופרופיל קופה נקי. בחזית, גריל ענק עם סמל הקלשון האייקוני, לצד פנסים צרים וחדים שמזכירים את ה־MC20.

בפרופיל צד ניכר שימוש בקווים מתוחים ונקיים, בלי התחכמויות מיותרות. החישוקים הגדולים – 20 או 21 אינץ’, תלוי בגרסה – ממלאים היטב את בתי הגלגלים ומוסיפים מראה שרירי. מאחור, יחידות תאורה חדשות בצורת בומרנג מעניקות חתימה ייחודית שמבחינה את הרכב גם בלילה.

במבט ראשון, אולי נדמה שהעיצוב שמרני מדי ביחס למותג אקזוטי. אבל בפועל זה חלק מהאסטרטגיה: זו מכונית יוקרתית לשימוש יומיומי, לא סופרקאר מוחצנת. והיא נראית בדיוק כך – קלאסית, מרשימה, אבל לא צועקת.


תא נוסעים – מהפכה מודרנית

מי שנכנס לגרן טוריסמו החדשה מיד מבין שמדובר בעידן חדש. תא הנוסעים עבר מהפך מלא: לוח מחוונים דיגיטלי 12.3 אינץ’, מסך מולטימדיה מרכזי באותו גודל, ומסך נוסף של 8.8 אינץ’ המוקדש לבקרת האקלים והפונקציות המשניות. אפילו השעון העגול המסורתי של מזראטי הפך למסך דיגיטלי עם אפשרות להחליף תצוגות – שעון קלאסי, מצפן או אפילו מד תאוצה.

האווירה יוקרתית: מושבי עור נאפה עם תפרים קונטרסטיים, גימורי אלומיניום מוברש או עץ פתוח נקבוביות, ובגרסאות הגבוהות גם סיבי פחמן. איכות ההרכבה מרשימה מאוד ביחס למזראטי, עם תחושה שהמותג למד מטעויות העבר.

גם מבחינת שימושיות, הגרן טוריסמו אינה רק צעצוע של סוף שבוע. המושבים האחוריים אמנם לא מרווחים כמו רכב משפחתי, אבל בהחלט אפשריים לשני מבוגרים לנסיעות בינוניות. תא המטען, בנפח כ־270 ליטר, מספיק לסט מזוודות בינוני או ציוד לנסיעה רומנטית – וזה בדיוק מה שמכונית GT אמורה להציע.


יחידות הנעה – V6 עוצמתי וחשמל טהור

בישראל מוצעות כרגע שתי גרסאות עיקריות של הגרן טוריסמו:

  • Modena – מנוע V6 כפול־טורבו בנפח 3.0 ליטר (Nettuno), עם 490 כ”ס ו־61 קג"מ. התאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש אורכת 3.9 שניות, והמהירות המרבית עומדת על 302 קמ"ש.

  • Trofeo – אותה יחידה בסיסית, משודכת להספק של 550 כ”ס ו־66 קג"מ. כאן המספרים כבר הופכים דרמטיים יותר: 0–100 קמ"ש ב־3.5 שניות ומהירות מרבית של כ־320 קמ"ש.

שתיהן מגיעות עם הנעה כפולה, תיבת 8 הילוכים אוטומטית של ZF, מתלים אדפטיביים ומערכות דיפרנציאל חכמות שמבטיחות אחיזה בכל מצב.

לצדן נמצאת גם גרסת Folgore החשמלית, שאמורה להגיע לשוק הישראלי במהלך השנה הקרובה. היא מצוידת בשלושה מנועים חשמליים עם הספק כולל של 761 כ”ס, ומסוגלת לקטוף 0–100 קמ"ש ב־2.7 שניות בלבד – נתון שממקם אותה בשורה הראשונה מול כל רכב יוקרה חשמלי קיים. הטווח הרשמי עומד על כ־450 ק"מ (WLTP), והטעינה המהירה מאפשרת מילוי מ־20 ל־80 אחוז בכ־18 דקות.


טכנולוגיה ובטיחות

הגרן טוריסמו החדשה מצוידת במערך מלא של מערכות סיוע לנהג: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז נתיב, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים והתראה על תנועה חוצה מאחור. אלו מערכות שמציבות אותה בקו אחד עם המתחרות הגרמניות.

מערכת המולטימדיה תומכת ב־Apple CarPlay ו־Android Auto באופן אלחוטי, ויש גם חיבור 5G לעדכוני תוכנה מרחוק. מערכת שמע של Sonus Faber מציעה חוויית האזנה ברמה של אולם קונצרטים – תזכורת לכך שמזראטי לא ויתרה על הנגיעה האיטלקית גם בפרטים הקטנים.


חוויית נהיגה

כאן נמצאת הנקודה הקריטית: איך היא מרגישה על הכביש?

בגרסת Modena מתקבלת חוויית נהיגה יוקרתית וספורטיבית גם יחד. המנוע גמיש, מגיב במהירות, והשלדה מרוסנת היטב. זוהי הגרסה שמתאימה יותר לשימוש יומיומי – עדיין חזקה, אבל פחות קיצונית.

ב־Trofeo ההבדל ברור: מדובר במכונה שמכוונת לנהג שנהנה לאתגר את עצמו. היא חדה יותר, רועשת יותר, ומביאה את מזראטי קרוב מאוד לעולם הסופרקארים. עם זאת, הנסיעה במצב Comfort עדיין מאפשרת נוחות יחסית – בניגוד למכוניות מסלול קשוחות.

גרסת Folgore צפויה להיות עולם אחר: שקטה לחלוטין, מהירה בצורה שקשה לדמיין, אך גם כבדה יותר. חובבי הצליל האיטלקי הקלאסי אולי יתגעגעו לרעם מנוע ה־V6, אבל מי שרוצה ליהנות מביצועים מיידיים ומהשקט של הנעה חשמלית יקבל כאן חבילה מסקרנת.


מתחרים ושוק מקומי

בישראל, טווח המחירים של הגרן טוריסמו נע סביב 1.3 מיליון ש"ח לגרסת Modena ויכול להגיע לכ־1.7 מיליון ש"ח לגרסת Trofeo (לפני תוספות מיוחדות). גרסת Folgore צפויה להתומחר אף גבוה יותר.

זהו תחום תחרותי מאוד: פורשה 911 מציעה אולי את חוויית הנהיגה הטובה ביותר, ב.מ.וו סדרה 8 מביאה נוחות גרמנית קלאסית במחיר נמוך יותר, ואסטון מרטין Vantage מציעה עיצוב יוקרתי לא פחות. היתרון של מזראטי טמון בייחודיות – זו לא מכונית שתראו בכל פינה, והיא משדרת אמירה אחרת.


חסרונות

כמו תמיד עם מזראטי, יש גם צד פחות זוהר:

  • תג מחיר גבוה מאוד ביחס לתמורה, במיוחד כשמעמידים אותה מול מתחרות גרמניות אמינות יותר.

  • בגרסה החשמלית – משקל כבד שמקלקל מעט את התחושה הדינמית.

  • המותג עדיין צריך להוכיח שיפורי אמינות לאורך זמן, כדי להתקרב לרמת השקט הנפשי שהגרמנים מספקים ללקוחותיהם.


סיכום

הגרן טוריסמו החדשה היא התגלמות ה־GT האיטלקי: מכונית קופה אלגנטית עם עיצוב קלאסי, מנועי ביצועים עוצמתיים, תא נוסעים מודרני ומערכות טכנולוגיה מתקדמות. היא לא מושלמת – היא יקרה, לעיתים פחות פרקטית, ובגרסתה החשמלית פחות מבריקה בכבישים משובשים. אבל היא מציעה משהו שאף גרמניה לא מסוגלת לספק: נשמה איטלקית אמיתית, כזו שהופכת כל נסיעה לאירוע.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “מזראטי גראן טוריסמו”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

רכבים באותה קטגוריה

ליפמוטור T03

ליפמוטור T03

 89,900

קיה פיקנטו

קיה פיקנטו

המחיר המקורי היה: ₪ 109,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 99,900.

דונגפנג בוקס

דונגפנג בוקס

 113,000

תפריט נגישות

השפיעו על תרבות הרכב.

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב, לדרג ולהשפיע על גולשים אחרים ברכישת הרכב הבא שלהם.

יש לכם מה להגיד? הרשמו לאתר!

אין דרישה בתשלום או התחייבות כלשהי מצדכם בעת ההרשמה. המידע יועבר לצד שלישי שיצור אתכם קשר טלפוני או דרך כתובת המייל.