תיאור
מאזדה תמיד נחשבה ליצרן ששומר על חווית נהיגה גם בדגמים עממיים. בשנים האחרונות היא מנסה לשדרג את עצמה למותג פרימיום נגיש, וה-CX-90 הוא הצעד הכי גדול בכיוון הזה. מדובר בקרוסאובר ענק שמחליף את ה-CX-9, ומציע לראשונה שילוב של מנועים חדשים, תא נוסעים יוקרתי ושבעה מקומות ישיבה בסטנדרט.
עיצוב וממדים
ה-CX-90 ממשיך את שפת העיצוב "קודו" של מאזדה, אבל בממדים גדולים יותר. החזית מאסיבית עם גריל בולט, הפרופורציות ארוכות ומודגשות, והמראה הכללי מרשים ומכובד. אורכו מעל 5.1 מטר, רוחבו כשני מטר ובסיס הגלגלים 3.1 מטר – נתונים שממקמים אותו מול רכבי פרימיום כמו וולוו XC90 או ב.מ.וו X7.
שבעה מקומות ישיבה
זה אולי היתרון הכי ברור שלו: ה-CX-90 מגיע עם 7 מקומות ישיבה כסטנדרט, בתצורה של 2+3+2. בשורה השנייה אפשר לבחור בין ספסל לשלושה נוסעים או שני מושבי קפטן נפרדים, מה שמקטין את מספר המושבים ל-6 אך מוסיף נוחות וגישה קלה יותר לשורה השלישית.
המרווח בשורה השלישית טוב יחסית לקטגוריה, אך עדיין יתאים בעיקר לילדים או מתבגרים. המשפחות שצריכות שימוש קבוע ל-7 מבוגרים יעדיפו SUV גדול עוד יותר, אבל עבור רוב הקונים בישראל מדובר בפתרון פרקטי מאוד.
תא נוסעים ואיכות חיים
בפנים, ה-CX-90 מעלה את הרף של מאזדה. איכות החומרים גבוהה, עם שימוש בעור נאפה, עיטורי עץ וגימורים ברמה של מותגי פרימיום. מערכת המולטימדיה חדשה עם מסך רחב, חיבור אלחוטי מלא וממשק נוח יותר מהדור הקודם. השורה השנייה (במיוחד עם מושבי הקפטן) מעניקה תחושה של מחלקת עסקים לרכב משפחתי.
יחידות הנעה וביצועים
בישראל מוצעות שתי יחידות הנעה:
-
3.3 ליטר טורבו בנזין – שישה צילינדרים בטור, 345 כ"ס ו-51 קג"מ, מנוע חדש לגמרי שנותן ביצועים חזקים מאוד.
-
2.5 ליטר פלאג-אין הייבריד – עם הספק משולב של 323 כ"ס וטווח חשמלי של כ-40 ק"מ ליום-יום.
שני המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית חדשה והנעה כפולה, מה שמעניק תחושה מוצקה, חלקה ויוקרתית על הכביש.
חווית נהיגה
כיאה למאזדה, גם ה-CX-90 מפתיע לטובה. למרות גודלו, ההיגוי חד ומדויק יחסית, התחושה בכביש יציבה והבידוד האקוסטי משופר מאוד. הוא לא SUV ספורטיבי, אבל בהחלט מהנה יותר לנהיגה מהמתחרים היפנים והקוריאנים הישירים.
אבזור ובטיחות
ה-CX-90 מגיע עם כל מערכות הבטיחות המתקדמות: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב וניטור שטחים מתים. בנוסף תמצאו מושבים מחוממים ומאווררים, בקרת אקלים ל-3 אזורים, מצלמות 360 מעלות ומערכת שמע פרימיום – אבזור שממקם אותו ממש בקצה העליון של הקטגוריה.
יתרונות
-
7 מקומות ישיבה כסטנדרט, עם אפשרות ל-6 מושבים מפנקים.
-
עיצוב מרשים ואיכות בנייה גבוהה.
-
מנועים חדשים וחזקים במיוחד.
-
חווית נהיגה עדיפה ביחס לקטגוריה.
-
אבזור עשיר ובטיחות מתקדמת.
חסרונות
-
מחיר גבוה ביחס למותג מאזדה המסורתי.
-
גודל מסיבי שמקשה בתנועה עירונית ובחניה.
-
השורה השלישית מתאימה יותר לילדים מאשר למבוגרים.
השוואה למתחרות
מול רכבים עממיים כמו טויוטה היילנדר או קיה סורנטו, ה-CX-90 מציע רמה גבוהה בהרבה של איכות ויוקרה. מול וולוו XC90 וב.מ.וו X7 – הוא אולי לא לגמרי שם במיתוג, אבל בהחלט סוגר את הפער בחומרים, עיצוב ונוחות, ובמחיר לרוב נמוך יותר.
סיכום
מאזדה CX-90 מראה שמאזדה כבר לא מסתפקת בקרוסאוברים "עממיים". הוא יוקרתי, חזק, מרווח ומתאים למשפחות גדולות שרוצות גם סטייל וגם חווית נהיגה.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.