תיאור
ה־RX הוא לא עוד דגם בליין־אפ של לקסוס – זה הדגם שהפך את המותג למה שהוא היום. הוא הוצג לראשונה בשנת 1998, והיה אחד הקרוסאוברים היוקרתיים הראשונים בעולם. בזמן שהמתחרים עוד התעקשו על רכבי שטח גדולים וכבדים, לקסוס הציעה רכב פנאי יוקרתי שמבוסס על פלטפורמה של מכונית נוסעים, עם נוחות, שקט ותחושת פרימיום – אבל בגוף מוגבה.
מאז ועד היום נמכרו מיליוני יחידות RX בכל העולם, והדור החמישי, שהוצג ב־2022, ממשיך את הקונספט אך עם טכנולוגיה מודרנית והנעה היברידית/פלאג-אין בלבד.
בישראל, ה־RX תמיד היה אחד הדגמים המזוהים עם לקסוס. הוא נתפס כרכב יוקרה אמין, נוח וחסכוני יותר מהמתחרים הגרמניים, וככזה הצליח למשוך לא מעט לקוחות שלא רצו להסתבך עם מנועי טורבו או תיבות כפולות מצמד.
עיצוב חיצוני
הדור החמישי של RX מתהדר בעיצוב חד, עתידני ובולט. הגריל הענק אומנם עדיין כאן, אבל הוא משתלב טוב יותר בגוף לעומת העבר. יחידות התאורה הקדמיות והאחוריות דקות ומודרניות, והפרופורציות שמורות: אורך של כ־4.89 מ’, רוחב נדיב ועמידה יציבה שמצליחה להקרין יוקרה וביטחון.
זה לא רכב שנטמע בנוף – מי שנוסע ב־RX רוצה שיראו אותו.
תא נוסעים ואבזור
בפנים, RX מראה שלקסוס כבר לא מפגרת אחרי המתחרות בתחום הטכנולוגיה. לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה ענק (14 אינץ’ בגרסאות המאובזרות), תמיכה ב־Apple CarPlay ו־Android Auto, וחבילת אבזור שמרגישה פרימיום אמיתי.
חומרי הדיפון מצוינים, ההרכבה יפנית קלאסית, ותשומת הלב לפרטים ניכרת – תפרים מדויקים, כפתורים עם תחושה איכותית ורמת בידוד אקוסטי גבוהה.
המרחב הפנימי טוב, אבל לא יוצא דופן יחסית לקטגוריה. שני נוסעים מאחור ייהנו ממרווח רגליים נדיב, אך שלישי כבר ירגיש מעט צפוף. תא המטען גדול ומספק משפחות, אם כי מתחרים מסוימים כמו ב.מ.וו X5 מציעים נפח עדיף.
יחידות הנעה וביצועים
בישראל מוצעות שתי גרסאות עיקריות של RX:
-
RX350h – מערכת היברידית "רגילה" עם מנוע 2.5 ליטר ומנוע חשמלי, בהספק כולל של כ־250 כ"ס. תאוצה ל־100 קמ"ש בכ־8 שניות וצריכת דלק סביב 14–15 ק"מ לליטר – נתון מרשים לרכב בגודל כזה.
-
RX450h+ – פלאג-אין היברידי עם 306 כ"ס וסוללה שמספקת טווח חשמלי של כ־65 ק"מ (WLTP). התאוצה כאן מהירה יותר – סביב 6.5 שניות ל־100 קמ"ש – וגם האפשרות לנסוע יומיומית על חשמל בלבד היא יתרון גדול ללקוחות עירוניים.
בנהיגה, RX שומר על המסורת: נוחות קודמת לכל. ההיגוי מדויק, התחושה יציבה, אבל זה לא רכב שנבנה לסיבובים מהירים או "כיף נהיגה". המתלים רכים, המערכת ההיברידית פועלת בצורה חלקה, ורק תחת עומס כבד שומעים את המנוע מגרד.
נוחות והתנהגות כביש
ה־RX מצטיין במה שלקסוס עושה הכי טוב: שקט, בידוד רעשים ונוחות כללית. זה רכב שאתה נכנס אליו אחרי יום עבודה ארוך ופשוט נרגע. מושבי העור נוחים, יש גם אופציה לעיסוי בגרסאות המאובזרות, והנסיעה בעיר או בכביש מהיר – כמעט מנותקת מהעולם החיצון.
מצד שני, מי שמחפש רכב עם אופי דינמי, כמו ב.מ.וו X5 או פורשה קאיין, לא ימצא כאן את מבוקשו. ה־RX הרבה יותר קרוב בגישה לוולוו XC90 – רגוע, נינוח ומבוסס על איכות חיים מאשר על חוויית נהיגה.
בטיחות
כל גרסאות ה־RX מגיעות עם Lexus Safety System+ החדשה, שכוללת:
-
בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים.
-
בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת.
-
תיקון סטייה מנתיב והיגוי אקטיבי.
-
ניטור שטחים מתים והתרעת תנועה חוצה מאחור.
-
מצלמות היקפיות ותצוגת "360 מעלות".
במבחני ריסוק הוא זכה בציונים גבוהים, ואין ספק שהוא אחד מרכבי הפנאי הבטוחים בקטגוריה.
יתרונות
-
נוחות נסיעה ושקט ברמה הגבוהה ביותר.
-
יחידות הנעה היברידיות ופלאג-אין חסכוניות וחזקות.
-
איכות חומרים ובנייה מצטיינת.
-
מערכות בטיחות מתקדמות ואחריות ארוכה.
-
שמירת ערך טובה ואמינות מוכחת של לקסוס.
חסרונות
-
ביצועים טובים, אבל לא ברמה של מתחרים גרמניים חזקים.
-
מרחב אחורי ותא מטען לא מהגדולים בקטגוריה.
-
עיצוב נועז מדי לחלק מהלקוחות.
-
תג מחיר גבוה, במיוחד בגרסת הפלאג-אין.
השוואה למתחרים
מול ב.מ.וו X5 ו־מרצדס GLE, RX מציע פחות כוח ופחות דינמיות, אבל הרבה יותר אמינות וחיסכון. מול וולוו XC90, הוא דומה בגישה, אך מעניק חוויה מעט יותר יוקרתית בתא הנוסעים. מול אאודי Q7, RX פחות מרווח אך חסכוני בהרבה.
סיכום
לקסוס RX הוא רכב שממשיך לשמור על מה שהפך אותו לאייקון: נוחות, שקט, חסכון ואמינות – עם עיצוב בולט וטכנולוגיה עדכנית. הוא לא מנסה להיות הרכב הכי מהיר או הכי ספורטיבי, אלא להציע ללקוח חוויית פרימיום אחרת – רגועה, נקייה מלחצים ועמידה במבחן הזמן.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.