לקסוס NX

לקסוס לוגו
לקסוס NX

הקרוסאובר ההיברידי שמציע יוקרה שקטה וחיסכון אמיתי, גם אם זה בא על חשבון דינמיות ומרחב פנימי.

החל מ-

 329,990


כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

לקסוס NX נולד ב־2014 כקרוסאובר יוקרה קומפקטי, כזה שממוקם מתחת ל־RX אבל אמור לתת מענה ללקוחות שרצו רכב פרימיום יפני בגודל ובמחיר קרובים ל־BMW X3 או אאודי Q5. הדור השני, שהוצג ב־2021, הוא כבר רכב שונה לחלוטין: פלטפורמה חדשה, טכנולוגיה עדכנית ובעיקר מערכות היברידיות ופלאג-אין, בהתאם לדרישות השוק האירופי והאמריקאי. בישראל נמכרות בעיקר גרסאות ההיבריד והפלאג-אין, מה שהפך את ה־NX לאחד הדגמים הפופולריים ביותר של לקסוס כאן.


עיצוב חיצוני

מבחוץ, ה־NX נראה כמו לקסוס קלאסי – גריל עצום מלפנים, פנסים חדים וקווים מתוחים לכל אורך הגוף. הוא לא מנסה להיות מתון או אלגנטי מדי כמו חלק מהגרמנים, אלא משדר נוכחות וביטחון. מי שמחפש SUV שלא הולך לאיבוד בחניה של הקניון, יקבל כאן בדיוק את מה שהוא רוצה.


תא נוסעים ואבזור

הדור החדש שדרג לחלוטין את תא הנוסעים: מסך מולטימדיה ענק של עד 14 אינץ’, לוח מחוונים דיגיטלי מלא, ותפעול הרבה יותר ידידותי מבעבר. איכות החומרים מרשימה, עם דגש על גימור מוקפד וחוויית "פרימיום שקטה". מושבים נוחים, מערכת שמע Mark Levinson בדגמים המאובזרים, ותאורת אווירה שיוצרת אווירה אחרת לגמרי לעומת הדור הקודם.

עם זאת, מרחב הפנים לא גדול במיוחד ביחס לקטגוריה. המושב האחורי מספיק לשני מבוגרים בנוחות, אבל השלישי יסבול. תא המטען גם הוא לא מהנדיבים, במיוחד בגרסת הפלאג-אין שמאבדת נפח בגלל הסוללה.


יחידות הנעה וביצועים

בישראל נמכרות שתי גרסאות עיקריות:

  • NX350h – היברידי "רגיל" עם מנוע 2.5 ליטר ומנוע חשמלי, בהספק כולל של כ־239 כ"ס. הוא מציע תאוצה ל־100 קמ"ש בסביבות 7.7 שניות וצריכת דלק מצוינת של כ־15–16 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

  • NX450h+ – פלאג-אין היברידי עם 302 כ"ס וסוללה שמספיקה לנסיעה חשמלית של כ־60 ק"מ (WLTP). כאן מקבלים ביצועים הרבה יותר חדים – סביב 6 שניות ל־100 קמ"ש – וגם יכולת שימוש יומיומית על חשמל בלבד.

בנהיגה, ה־NX מכוון יותר לנוחות ושקט מאשר לספורטיביות. ההיגוי קל, המתלים רכים יחסית, והבידוד אקוסטי מצוין. מי שמחפש SUV דינמי כמו BMW X3 ירגיש שה־NX פחות חד, אבל מי שמחפש רוגע – ירגיש בבית.


בטיחות

כל דגמי ה־NX מגיעים עם Lexus Safety System+ בגרסה החדשה: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית מלאה, תיקון סטייה מנתיב, התרעת תנועה חוצה מאחור ועוד. במבחני ריסוק הוא קיבל ציונים גבוהים, ובשילוב האמינות של לקסוס מדובר באחד הדגמים הבטוחים והאמינים בקטגוריה.


יתרונות

  • עיצוב מרשים ונוכחות יוקרתית.

  • איכות חומרים ותפעול מודרני בתא הנוסעים.

  • מערכות היברידיות ופלאג-אין חסכוניות וחזקות.

  • רמת בטיחות גבוהה ושירות לקוחות מוכר של לקסוס.

חסרונות

  • מרחב אחורי ותא מטען קטנים יחסית לקטגוריה.

  • פחות דינמי מהמתחרים הגרמניים.

  • תג מחיר גבוה, במיוחד בגרסאות המאובזרות.


השוואה למתחרים

מול BMW X3 ו־אאודי Q5, ה־NX מציע פחות דינמיקה ומרחב, אבל הרבה יותר חיסכון בדלק ואמינות מוכחת. מול וולוו XC60, הוא דומה בגישה – נוחות ושקט – אבל נותן תחושה יוקרתית יותר בתא הנוסעים. מי שרוצה רכב משפחתי מרווח במיוחד ימצא אלטרנטיבות טובות יותר, אבל מי שמחפש יוקרה שקטה ותחזוקה נטולת כאבי ראש – יתחבר מאוד ל־NX.


סיכום

לקסוס NX הוא רכב פרימיום מודרני שמתאים לנהגים שרוצים איכות, טכנולוגיה וחיסכון – מבלי לרדוף אחרי חוויית נהיגה ספורטיבית. הוא לא הכי גדול, לא הכי מהיר ולא הכי זול, אבל הוא כן אחד הדגמים הכי מאוזנים ואמינים בקטגוריה.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “לקסוס NX”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

יצרן קטגוריה ,

תפריט נגישות

לצורך הקמת מערך שירותי ייעוץ אפקטיבי

לזמן מוגבל אנחנו מציעים את שירותי הייעוץ שלנו לגמרי בחינם.

יש לכם הטלבטות לגבי קניית רכב? השאירו פרטים

מבטיחים לא להספים.

לקסוס NX

קבל הצעת מחיר תוך 24 שעות

אין דרישה בתשלום או התחייבות כלשהי מצדכם בעת ההרשמה. המידע יועבר לצד שלישי שיצור אתכם קשר טלפוני או דרך כתובת המייל.