תיאור
לקסוס ידועה בעיקר בסדאנים ובקרוסאוברים, אבל בשנת 2019 היא הציגה לראשונה את ה־LM – רכב יוקרה מבוסס מיניוואן, שיועד בעיקר לשוק הסיני והאסייתי. המטרה הייתה ברורה: להציע חוויית נסיעה של מחלקה ראשונה במטוס, אבל על כביש.
הביקוש התברר כעצום, וב־2023 הוצג הדור השני – הפעם כמודל בינלאומי, שמיועד לא רק לשווקים באסיה אלא גם לאירופה, ובחלק מהמדינות אף לישראל.
ה־LM, ראשי תיבות של Luxury Mover, הפך מהר מאוד לסמל סטטוס – רכב שמיועד למנכ"לים, דיפלומטים ובכירים שמעדיפים להיות מונעים עם נהג, ולא לנהוג בעצמם.
עיצוב חיצוני
מהצד, ה־LM הוא עדיין מיניוואן: מרכב גבוה, דלתות צד נפתחות חשמלית, פרופורציות של "שאטל". אבל מקדימה ומאחור – אי אפשר לטעות שמדובר בלקסוס. הגריל הענקי, הפנסים החדים והקוים הזורמים מעניקים לו נוכחות כמעט מוגזמת.
יש מי שיטען שזה רכב גדול מדי או בולט מדי, אבל זה בדיוק העניין: לקסוס LM לא מנסה להיטמע בנוף, אלא להפוך ל"חללית יוקרה" שמיועדת למי שמוכן לשלם כדי לקבל הצהרה.
תא נוסעים – טרקלין פרטי
כאן נמצא הקסם האמיתי. ה־LM נבנה סביב המושבים האחוריים, לא סביב הנהג.
-
בגרסת 4 מושבים – תקבל שני כורסאות קפטן עצומות עם עיסוי, חימום, קירור, תמיכה לכל הגוף ומנגנון הטיה כמעט למצב שכיבה. בין המושבים נמצא קונסול מרכזי עם מקרר, שולחנות עבודה נשלפים, ומסך ענק של 48 אינץ’ שמשמש גם לקולנוע ביתי וגם למצגות עסקיות.
-
בגרסת 6 או 7 מושבים – עדיין יש תחושת יוקרה, אך כאן הפוקוס הוא על שימוש משפחתי או הסעות VIP.
חומרי הפנים כוללים עור נאפה, עץ מלוטש ותאורת אווירה מתכווננת. מערכת השמע של Mark Levinson מספקת חוויה קולנועית, ויש בידוד רעשים אקטיבי – כדי שהנסיעה תרגיש כמו בתוך טרקלין סגור.
יחידות הנעה וביצועים
ה־LM חולק את הפלטפורמה וההנעה עם טויוטה אלפאד/וולפייר החדשים, אבל עם כיוונון יוקרתי יותר:
-
LM350h – מנוע 2.5 ליטר היברידי עם מנוע חשמלי, בהספק כולל של כ־250 כ"ס.
-
LM500h – מערכת היברידית חדשה עם מנוע 2.4 ליטר טורבו ומנוע חשמלי, בהספק כולל של כ־350 כ"ס.
כל הגרסאות מגיעות עם תיבה אוטומטית e-CVT או Direct4 (בגרסאות החזקות), והנעה קדמית או כפולה בהתאם לדגם.
הביצועים לא נועדו לרגש – זה לא רכב לסיבובים חדים. התאוצה ל־100 קמ"ש נעה סביב 8–9 שניות. הפוקוס כאן הוא על שקט, נוחות ובידוד מוחלט מהכביש.
נוחות והתנהגות כביש
לקסוס השקיעה מאמצים עצומים כדי שה־LM יהיה לא פחות מטרקלין על גלגלים.
-
מתלים אדפטיביים עם בולמי זעזועים חדשים (Swivel Valve Shock Absorbers) מעניקים רכות יוצאת דופן.
-
בידוד רעשים אקטיבי יוצר אווירה שקטה להפליא – עד כדי כך שאפשר לנהל שיחת טלפון בלחישה בזמן נסיעה.
-
המושבים האחוריים תוכננו כך שהרעידות כמעט לא יגיעו לנוסעים, גם על כבישים משובשים.
בפועל, מדובר באחת החוויות הנוחות ביותר שאפשר לקבל ברכב סדרתי כיום.
בטיחות וטכנולוגיה
כצפוי מלקסוס, ה־LM מגיע עם Lexus Safety System+: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, מצלמות 360 מעלות, התרעת תנועה חוצה, ניטור שטחים מתים ועוד.
בנוסף, יש מערכת תקשורת חכמה עם הנהג: מחיצה חשמלית אטומה עם אפשרות אינטרקום בין תא הנהג לתא הנוסעים – בדיוק כמו בלימוזינה.
יתרונות
-
חוויית נסיעה של מחלקה ראשונה אמיתית לנוסעים.
-
בידוד רעשים ונוחות שלא קיימים ברכבים אחרים.
-
אבזור מפנק, טכנולוגיות מתקדמות ומערכת שמע מהטובות בעולם.
-
אמינות ושקט נפשי של לקסוס.
-
מתאים גם לשימוש עסקי/ייצוגי וגם ללקוחות פרטיים עם טעם ייחודי.
חסרונות
-
גודל ענק – לא מתאים לכל חניה או נהג.
-
ביצועים צנועים ביחס למחיר ולנוכחות.
-
המחיר בישראל צפוי להיות גבוה מאוד (מעל מיליון ₪ לגרסאות המאובזרות).
-
עיצוב חיצוני שמחלק דעות – אהבה או שנאה.
השוואה למתחרים
אין ל־LM ממש מתחרים ישירים. זהו לא מיניוואן "רגיל" כמו מרצדס V-Class – אלא רכב יוקרה ברמה אחרת. מול מרצדס S קלאס או ב.מ.וו סדרה 7, הוא מציע הרבה יותר מרחב ואפשרות לנוסעים אחוריים – אבל פחות סטייל סדאן קלאסי. מול רולס רויס קאלינן או בנטלי בנטאייגה, הוא הרבה יותר "פרקטי" אבל פחות יוקרתי תדמיתית.
סיכום
לקסוס LM הוא רכב שאין שני לו – מין שילוב בין לימוזינה פרטית לטרקלין עסקים על גלגלים. הוא לא נועד להתרגש מנהיגה, אלא להפוך את הנסיעה עצמה לחוויה ברמה הגבוהה ביותר.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.