לנדרובר ריינג' רובר

לנדרובר לוגו
לנדרובר ריינג' רובר

הוא לא רק רכב – הוא הצהרה, שמחברת בין פאר בריטי עתיק לבין טכנולוגיה מודרנית ויכולת שטח אמיתית.

החל מ-

 1,244,400


כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

מעט מאוד רכבים בעולם זכו למעמד אייקוני כמו הריינג' רובר. מאז שהוצג לראשונה בתחילת שנות ה־70, הוא הפך לשם נרדף ליוקרה בריטית אמיתית – כזו שלא מתביישת גם ללכלך גלגלים בבוץ. הדור החמישי, שהוצג ב־2021 ומגיע לישראל בגרסאות פלאג-אין ובנזין, מבקש לשלב בין המסורת המפוארת לבין עולם חדש של טכנולוגיה, נוחות וחיסכון יחסי בדלק.

עיצוב וממדים

על פניו, הריינג' רובר החדש נראה מאוד דומה לקודמו – אבל מבט מעמיק מגלה עיצוב מינימליסטי הרבה יותר, עם ידיות נסתרות, יחידות תאורה דקיקות ויחס זכוכית-מתכת מאוזן. זה רכב שמצליח לשדר גם יוקרה וגם נוכחות עוצמתית.

בממדים הוא מרשים: 5.05 מטר אורך (או 5.25 בבסיס הגלגלים הארוך), רוחב של יותר משני מטרים וגובה של כמעט 1.9 מטר. בסיס גלגלים של עד 3.20 מטר מבטיח מרחב פנימי עצום. בישראל נמכרות גם גרסאות שבעה מושבים – פתרון יוקרתי למשפחות גדולות.

יחידות הנעה וביצועים

היצע המנועים רחב, אבל אצלנו עיקר העניין מתמקד בשתי גרסאות:

  • P440e פלאג-אין הייבריד: מנוע טורבו-בנזין 3.0 ליטר בשילוב מנוע חשמלי וסוללה בקיבולת 38 קוט"ש. ההספק הכולל 440 כ"ס והטווח החשמלי עומד על עד 100 ק"מ (WLTP) – נתון מצוין לרכב בסדר גודל כזה.

  • P530 בנזין V8: מנוע 4.4 ליטר טווין-טורבו (מקור BMW) עם 530 כ"ס, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-4.6 שניות בלבד.

בכל הגרסאות יש תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה. נוחות הנסיעה נשענת על מתלי אוויר מתקדמים והיגוי אחורי, שמאפשרים לרכב בגודל ענק להרגיש קליל יחסית בעיר.

תא נוסעים ואבזור

כאן הריינג' רובר מציב סטנדרט גבוה במיוחד. לוח מחוונים דיגיטלי 13.7 אינץ', מסך מולטימדיה מרכזי 13.1 אינץ' עם מערכת Pivi Pro, ותמיכה מלאה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto. איכות החומרים גבוהה: עור נאפה, עץ אלון או מתכת מלוטשת – הכל תלוי ברמת הגימור.

המושבים האחוריים בגרסאות הארוכות מציעים אפשרות לכוונון חשמלי, חימום, אוורור ואפילו עיסוי. ברמות גימור גבוהות תמצאו מערכת שמע Meridian עם עד 35 רמקולים ומערכת ביטול רעשים אקטיבית, שגורמת לתא הנוסעים להרגיש כמו סלון מבודד מהעולם החיצון.

בטיחות ויכולות שטח

הריינג' רובר קיבל חמישה כוכבים במבחני Euro NCAP ומגיע עם מערכות מתקדמות: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת, שמירה אקטיבית על נתיב ועוד.

אבל בניגוד למתחרים גרמניים, כאן מקבלים גם יכולת שטח אמיתית: מערכת Terrain Response 2 עם מצבי נהיגה לשטח, מתלים מתכווננים עם מרווח גחון משתנה, ונעילות דיפרנציאל חכמות. זה לא רכב שמיועד לטרקים, אבל מי שירצה – יגלה שהוא מסוגל לעבור מקומות שה-X7 או ה-GLS יישארו בהם תקועים.

נוחות ושימושיות

ביום-יום זה אחד הרכבים הנוחים ביותר לנסיעה. המתלים האקטיביים מיישרים כל מהמורה, בידוד הרעשים מצוין, ותנוחת הנהיגה גבוהה ומרשימה. המשקל הגבוה (מעל 2.5 טון) עדיין מורגש בסיבובים חדים, אבל זה לא רכב שנועד להיגוי ספורטיבי אלא לשיוט נינוח.

תא המטען מציע בין 450 ל-650 ליטר, תלוי בתצורת המושבים. הפיצ’ר הקלאסי של דלת אחורית מפוצלת נשמר – שימושי מאוד לפיקניק או פשוט לשבת עליו וליהנות מהנוף.

עלות ותמורה

בישראל מחירי הריינג' רובר מתחילים בכ-1.1 מיליון ₪ לגרסאות פלאג-אין, ויכולים לטפס עד 1.6–1.7 מיליון ₪ לגרסאות ה-V8 המאובזרות. זה המון כסף, אבל גם המתחרים הישירים – מרצדס GLS, ב.מ.וו X7 ואודי Q8 – לא זולים יותר. היתרון של הריינג' רובר הוא שילוב של יוקרה ויכולות שטח אמיתיות, מה שאין כמעט לאף מתחרה גרמני.

יתרונות

  • נוחות נסיעה יוצאת דופן.

  • עיצוב אייקוני שמשדר יוקרה ושקט.

  • מגוון יחידות הנעה – כולל פלאג-אין עם טווח חשמלי שימושי.

  • אבזור וטכנולוגיה ברמה גבוהה מאוד.

  • יכולות שטח ייחודיות בקבוצת היוקרה.

חסרונות

  • מחיר גבוה מאוד.

  • משקל כבד – פוגע בחוויית נהיגה דינמית.

  • שמירת ערך לא יציבה, במיוחד בגרסאות הבנזין.

  • עלויות אחזקה ותיקונים יקרות.


סיכום

הריינג' רובר החדש ממשיך לשלב בין עולמות שנראים מנוגדים: מצד אחד רכב יוקרה עם נוחות וטכנולוגיה מהטובות שיש, מצד שני מכונה קשוחה שמסוגלת לרדת לשטח אמיתי. הוא לא חף מחסרונות – בעיקר מחיר ורמת יוקרה שדורשת תחזוקה יקרה – אבל למי שיכול להרשות לעצמו, זו אחת המכוניות המרשימות ביותר שנמכרות בישראל כיום.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “לנדרובר ריינג' רובר”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

רכבים בהנחה

ב.מ.וו iX

ב.מ.וו IX

המחיר המקורי היה: ₪ 604,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 499,000.

אלפא רומיאו ג'וניור

אלפא רומיאו ג'וניור

המחיר המקורי היה: ₪ 189,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 174,900.

קיה סלטוס

קיה סלטוס

המחיר המקורי היה: ₪ 164,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 153,900.

תפריט נגישות

השפיעו על תרבות הרכב.

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב, לדרג ולהשפיע על גולשים אחרים ברכישת הרכב הבא שלהם.

יש לכם מה להגיד? הרשמו לאתר!

אין דרישה בתשלום או התחייבות כלשהי מצדכם בעת ההרשמה. המידע יועבר לצד שלישי שיצור אתכם קשר טלפוני או דרך כתובת המייל.