לינק אנד קו 08

לינק אנד קו לוגו
לינק אנד קו 08

אחד הפלאג-אין ההיברידיים המרשימים ביותר בישראל כיום, עם טווח חשמלי של רכב חשמלי מלא, אבזור של רכב יוקרה ומחיר שעדיין שובר את השוק.

החל מ-

 229,900


כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

מותג לינק אנד קו (Lynk & Co) אולי חדש יחסית בישראל, אבל בעולם הוא כבר ביסס לעצמו שם כמותג ביניים חכם בין ג'ילי העממית לוולוו היוקרתית. החיבור בין הטכנולוגיה הסינית והדי-אן-איי הסקנדינבי יוצר רכבים שמצד אחד נגישים יותר במחיר, ומצד שני מעניקים תחושת פרימיום שלא נופלת בהרבה ממותגים ותיקים. הדגם הראשון שהגיע אלינו היה ה־01, קרוסאובר פלאג-אין הייבריד, ועכשיו מצטרף אליו ה־08, דגם חדש וגדול יותר שממוקם מול רכבים כמו וולוו XC60, ב.מ.וו X3 ואודי Q5. בשוק שבו רוב המתחרים החשמליים עדיין יקרים או מוגבלים בטווח, ה־08 מבקש להציע שילוב של טווח חשמלי נדיר לפלאג-אין, ביצועים חזקים ואבזור עשיר.

עיצוב וממדים

מהרגע הראשון אפשר לראות שה־08 אינו עוד קרוסאובר שגרתי. החזית משלבת יחידות תאורה מפוצלות עם חתימת LED דקה, מכסה מנוע ארוך וקווים נקיים. מאחור העיצוב מודרני לא פחות, עם פס תאורה רוחבי וספויילר שמוסיף קצת ספורטיביות. מדובר ברכב גדול: אורכו כמעט 4.83 מטר, רוחבו 1.91 מטר ובסיס הגלגלים 2.85 מטר. אלו מידות שממקמות אותו גבוה בקבוצת הקרוסאוברים הבינוניים, עם נוכחות מרשימה על הכביש.

בתוך תא הנוסעים התחושה יוקרתית ומתקדמת. מסך מולטימדיה בגודל 15.4 אינץ' שולט במרכז, לוח מחוונים דיגיטלי מוקפד, ותאורה היקפית שיוצרת אווירה מודרנית. החומרים איכותיים יחסית, עם שימוש נרחב בדיפונים רכים ובפרטים עיצוביים מעניינים. תא המטען מציע 545 ליטר, נתון טוב לשימוש משפחתי. המרחב לנוסעים מאחור נדיב מאוד, בזכות בסיס הגלגלים הארוך, וה־08 יכול בקלות לשמש כרכב משפחתי עיקרי גם לנסיעות ארוכות.

יחידת הנעה וביצועים

הלב של לינק אנד קו 08 הוא מערכת פלאג-אין הייבריד מתקדמת. מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע טורבו בנזין 1.5 ליטר שמשמש בעיקר כגנרטור, יחד עם מנוע חשמלי חזק ותיבת הילוכים ייחודית בת שלושה יחסים. ההספק המשולב עומד על 350 כ"ס, והמומנט מרשים לא פחות – 59 קג"מ. על הכביש המשמעות היא תאוצה ל־100 קמ"ש בפחות משבע שניות, ביצועים שלא מביישים רכבי יוקרה גרמניים.

הסוללה בנפח 39.6 קוט"ש מעניקה טווח חשמלי של עד 200 ק"מ לפי תקן WLTP – נתון חריג מאוד לרכב פלאג-אין, שבו בדרך כלל הטווח החשמלי נע בין 40 ל־80 ק"מ בלבד. בפועל, נהגים בישראל שיטענו את הרכב בקביעות יכולים לנסוע רוב השבוע על חשמל בלבד, מבלי למלא דלק. בשילוב מיכל בנזין מלא מתקבל טווח נסיעה כולל של מעל 1,100 ק"מ, מה שמעלים לחלוטין את "חרדת הטווח" שאופיינית לחשמליות מלאות. טעינה מהירה במתח DC עד 85 קילוואט מאפשרת לטעון את הסוללה מ־10% ל־80% בכחצי שעה, וטעינה ביתית בהספק 11 קילוואט אורכת כ־4.5 שעות.

בטיחות ואבזור

כיאה לרכב שנמצא בקבוצת הפרימיום, רמת הבטיחות גבוהה מאוד. כבר ברמת הגימור הבסיסית Pro מקבלים מערכות מתקדמות: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, ניטור שטח מת וזיהוי תנועה חוצה מאחור. נוסיף לכך 7 כריות אוויר ומבנה חזק, והתחושה היא של רכב בטוח מאוד.

מבחינת אבזור, גם כאן ה־08 לא מתפשר. גרסת Pro כוללת מסך מולטימדיה גדול עם קישוריות מלאה ל־Apple CarPlay ו־Android Auto, מצלמות היקפיות, טעינה אלחוטית, מושבים חשמליים ותאורת אווירה. גרסת Halo היוקרתית מעלה את הרף עם מערכת שמע של Harman Kardon עם 23 רמקולים, מושבים עם עיסוי וחימום, תאורת מטריקס LED מתקדמת והגה מחומם. זהו אבזור ברמה שקשה למצוא אפילו אצל מתחרים יקרים בהרבה.

נוחות ושימושיות

ה־08 מתוכנן להיות רכב יומיומי למשפחה, ולא רק כלי טכנולוגי. איכות הנסיעה בעיר טובה מאוד, עם ספיגת מהמורות משכנעת. על כבישים בינעירוניים במהירות גבוהה עדיין מורגשת קשיחות מסוימת, בעיקר בגלל המשקל הגבוה – כמעט שני טון. בידוד הרעשים מרשים, ורק תחת מאמץ כבד שומעים את מנוע הבנזין נכנס לפעולה.

בכל הקשור לשימושיות, הרכב מעניק יתרון ברור: מי שטוען אותו בבית או בעבודה כמעט ולא צורך דלק ביומיום, ויכול ליהנות מעלויות תפעול זולות מאוד. במקביל, אפשר לצאת איתו לחופשה ארוכה או נסיעה לצפון בלי לחשוש מטעינות תכופות.

עלות ותמורה למחיר

מחירו של לינק אנד קו 08 בישראל מתחיל ב־229,900 ₪ לגרסת Pro ועומד על 249,900 ₪ לגרסת Halo. בהשוואה ל־וולוו XC60 פלאג-אין או ב.מ.וו X3 פלאג-אין שמחיריהם חוצים את רף ה־350 אלף ₪, מדובר בהצעה משתלמת מאוד. מצד שני, אם מסתכלים על רכבים עממיים יותר כמו קיה סורנטו או מיצובישי אאוטלנדר הייבריד, ה־08 יקר מהם משמעותית, אבל מציע טווח חשמלי גדול פי כמה ורמת אבזור שלא קיימת אצלם.

חסרונות

החיסרון העיקרי של ה־08 הוא המיתוג. למרות שהקבוצה מאחוריו גדולה וחזקה (ג'ילי ווולוו), השם "לינק אנד קו" עדיין לא מבוסס בישראל, וזה עלול להשפיע על שמירת הערך בעתיד. בנוסף, משקל הרכב גבוה, מה שפוגע מעט בתחושת הזריזות ובעיקר בנהיגה דינמית. רשת השירות של המותג בישראל עדיין מצומצמת יחסית, וזה משהו שצריך לקחת בחשבון לעומת מותגים ותיקים.

יתרונות

מנגד, יש כאן רשימה מרשימה מאוד של יתרונות: טווח חשמלי נדיר לפלאג-אין, ביצועים חזקים, מרחב פנימי נדיב, אבזור עשיר גם בגרסה הבסיסית ואחריות מקיפה (5 שנים לרכב, 8 שנים לסוללה). כל אלה הופכים אותו להצעה אטרקטיבית במיוחד למי שמחפש רכב גדול, יוקרתי ונוח לשימוש יומיומי – בלי להיות כבול לטעינה בלבד.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “לינק אנד קו 08”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

תפריט נגישות

לצורך הקמת מערך שירותי ייעוץ אפקטיבי

לזמן מוגבל אנחנו מציעים את שירותי הייעוץ שלנו לגמרי בחינם.

יש לכם הטלבטות לגבי קניית רכב? השאירו פרטים

מבטיחים לא להספים.

לינק אנד קו 08

קבל הצעת מחיר תוך 24 שעות

אין דרישה בתשלום או התחייבות כלשהי מצדכם בעת ההרשמה. המידע יועבר לצד שלישי שיצור אתכם קשר טלפוני או דרך כתובת המייל.