מחזירה את כבודן של המשפחתיות הקלאסיות עם עיצוב חד, תא נוסעים מודרני ואבזור בטיחות עשיר – בלי להתאמץ להיראות כמו ג'יפון ובלי להתנצל על זה
החל מ-
₪ 169,990
כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.
בזמן שכולם מדברים על קרוסאוברים, יונדאי אלנטרה החדשה באה להזכיר שיש עוד קסם במכוניות סדאן. עיצוב מוחצן, מערכות בטיחות מתקדמות, תא נוסעים מפתיע וניסיון להחזיר עטרה ליושנה – האלנטרה החדשה לא מנסה להיות רכב ליסינג אפרפר, אלא משהו שונה. ועדיין, עם תג מחיר שפוי ואיכות שמגיעה לרף של רכבים יקרים ממנה, היא מצליחה לעורר עניין גם אצל לקוחות פרטיים.
כבר ממבט ראשון האלנטרה לא מנסה להסתיר את זה שהיא רוצה תשומת לב. עם פרונט חד ואגרסיבי, יחידות תאורה זוויתיות, גריל עצום ועיצוב צדדיים חדים – היא נראית כמו רכב קונספט שהפך למציאות. החלק האחורי ממשיך את הקו עם יחידות תאורה מחוברות בעיצוב שנראה יוקרתי ויוצא דופן בסגמנט.
אם השם "אלנטרה" עדיין מזכיר לכם משהו סולידי וחסר אופי – כדאי שתסתכלו שוב.
העיצוב המודרני ממשיך גם פנימה – עם קווים נקיים, קונסולה מרכזית שמוטה לעבר הנהג, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' (ברמות הגימור הגבוהות), מסך מולטימדיה תואם אנדרואיד ואפל, תאורת אווירה, פתחי מיזוג אחוריים ומושבים שמרגישים איכותיים גם בגרסאות הפשוטות.
יש תחושה שהאלנטרה באה להתחרות ברצינות – לא רק מול טויוטה קורולה והונדה סיוויק, אלא גם מול דגמים כמו מאזדה 3 וסובארו אימפרזה, שלא לדבר על כמה רכבי פרמיום קומפקטיים.
בישראל האלנטרה נמכרת עם מנוע 1.6 ליטר בנזין אטמוספרי (לא טורבו) שמפיק 127 כ"ס, עם תיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT). כן, אלה לא נתונים שמרעידים את הקרקע, אבל הביצועים מספיקים בהחלט לנהיגה יומיומית רגועה – כולל עקיפות ובין עירוני. הצריכה המוצהרת עומדת על כ-17.2 ק"מ לליטר, ובפועל אפשר לצפות למשהו בין 13 ל-16 ק"מ לליטר – תלוי בסגנון הנהיגה.
התחושה הכללית? רכב חסכוני, חלק בנסיעה ומפתיע ברמת השקט בתא הנוסעים. מי שמחפש ביצועים ספורטיביים לא ימצא אותם פה, אבל כן יקבל רכב נעים מאוד ליום-יום.
האלנטרה מציעה סט מלא של מערכות בטיחות מתקדמות כבר ברמות הגימור הראשונות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת עייפות נהג, זיהוי תמרורים ובקרת שיוט אדפטיבית – כל אלה כלולים כחלק מהחבילה.
בגרסאות הגבוהות תמצאו גם חיישני חנייה, מצלמות איכותיות, טעינה אלחוטית לסלולרי, מושבים עם כיוונון חשמלי ועוד. שוב – לא חידוש מוחלט, אבל בהחלט מרשים ברמת התמחור של הדגם.
המתלים של האלנטרה מכוילים לנוחות, מה שהופך אותה לרכב שקט ונעים גם בנסיעה בין עירונית. בידוד הרעשים טוב, ההיגוי קל ולא ספורטיבי – אבל מדויק. כל מי שיבלה אתו זמן רב על הכביש יעריך את העובדה שמדובר ברכב שלא מעייף לנהיגה.
למי שמחפש רכב משפחתי אמין, עם עיצוב שלא משדר "משעמם".
למי שרוצה הרבה טכנולוגיה מבלי לרוקן את החשבון.
למי שלא מתלהב מג'יפונים ומעדיף נהיגה נוחה, צריכת דלק סבירה ומרווח פנימי מצוין.
יונדאי אלנטרה החדשה מצליחה להמציא את עצמה מחדש: היא לא עוד משפחתית אפרורית שמיועדת לציים, אלא בחירה עם עיצוב, אופי וטכנולוגיה. נכון, אין לה מנוע טורבו או גימיקים נוצצים, אבל היא נותנת תמורה אמיתית למחיר – בעיקר למי שיודע להעריך רכב שלוקח את עצמו ברצינות.
© כל הזכויות שמורות למגזין טיים-קאר 2025 | נבנה ומנוהל על ידי KOTEV