תיאור
השם “קורולה” הוא לא פחות ממותג בפני עצמו. מאז 1966 נמכרו מעל 50 מיליון יחידות של הדגם הזה בכל גרסאותיו – האצ’בק, סדאן, סטיישן. ב־2021 טויוטה החליטה להוסיף למשפחה גרסה חדשה – קורולה קרוס – קרוסאובר קומפקטי שממוקם בין יאריס קרוס לרב־המכר ראב4. הדור החדש שהגיע לישראל ב־2024 מציע עיצוב עדכני, אבזור משופר ומערכת היברידית דור חמישי.
עיצוב חיצוני – קורולה בגרסת שטח קלילה
הקורולה קרוס לא מנסה להיראות כמו רכב שטח קשוח, אלא כמו משפחתית שהגביהו, עטפו בפלסטיקים שחורים והוסיפו לה קצת נוכחות. בחזית פנסים צרים עם חתימת LED חדשה, גריל רחב ומסיבי, ובצדדים קווי מרכב עדינים שלא שוברים את השפה העיצובית של טויוטה. מאחור פנסים אופקיים מודרניים וחיפויי פלסטיק על הפגושים. המידות – אורך של 4.46 מטרים, רוחב של 1.82 מטרים וגובה 1.62 מטרים – הופכות אותה לקומפקטית מספיק לעיר, אבל מרווחת למשפחה.
תא נוסעים – שימושיות ונוחות קודם כל
העיצוב הפנימי מוכר מטויוטה קורולה הרגילה, עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ’ ומסך מולטימדיה מרכזי 10.5 אינץ’ עם תמיכה ב־Android Auto ו־Apple CarPlay אלחוטי. איכות החומרים טובה, אם כי לא ברמה של רכבי פרימיום, והארגונומיה מצוינת – הכל במקום, בלי גימיקים מיותרים.
המושב האחורי מציע מרווח טוב לראש ולברכיים, ותא המטען בנפח 436 ליטרים (בגרסה ההיברידית) יספיק בקלות לקניות, עגלת תינוק או ציוד לחופשה.
יחידות הנעה – היברידית בלבד בישראל
הקורולה קרוס החדשה נמכרת כאן עם מערכת ההנעה ההיברידית העדכנית של טויוטה – דור חמישי. היא משלבת מנוע בנזין 2.0 ליטר (152 כ"ס) עם מנוע חשמלי (113 כ"ס), להספק משולב של 197 כ"ס. התיבה הרציפה (e-CVT) נשארה, אבל הכיול שופר ומציע תגובה ליניארית יותר.
הביצועים – 0 ל־100 קמ"ש ב־7.9 שניות – טובים מאוד לקטגוריה. צריכת הדלק הרשמית עומדת על כ־20 ק"מ לליטר, ובנסיעה רגועה אפשר להתקרב לנתון הזה בפועל.
נוחות והתנהגות כביש
בכל מה שקשור לנוחות, הקורולה קרוס היא ממש טויוטה – מתלים רכים, ספיגה טובה של שיבושים, ובידוד רעשים משופר לעומת הדור הקודם. היא לא רכב ספורטיבי, אבל ההיגוי מדויק מספיק, והתחושה היא של רכב בטוח, צפוי ונעים לנהיגה ארוכה. ההנעה הקדמית מספיקה לרוב הנהגים, אבל בגרסאות מסוימות בעולם יש גם AWD – לא צפוי להגיע לישראל בשלב זה.
בטיחות – ציוד מלא כסטנדרט
הקורולה קרוס מצוידת במערך Toyota Safety Sense בדורו האחרון: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז נתיב, זיהוי תמרורים, ניטור שטחים מתים והתרעת תנועה חוצה מאחור. הציוד הזה מגיע בכל רמות הגימור, לצד 7 כריות אוויר ומבנה שלדה שזכה לציונים גבוהים במבחני ריסוק.
יתרונות
-
אמינות מוכחת של טויוטה.
-
צריכת דלק נמוכה מאוד.
-
שימושיות גבוהה – מרווח טוב, תא מטען שימושי.
-
רמת בטיחות גבוהה בכל רמות הגימור.
חסרונות
-
לא מרגש לנהיגה – מי שמחפש אופי דינמי ימצא חלופות מהנות יותר.
-
תא המטען קטן מעט ביחס למתחרים מסוימים.
-
עיצוב שמרני – לא בולט במיוחד.
אלטרנטיבות בשוק
בקטגוריית הקרוסאוברים ההיברידיים, הקורולה קרוס מתחרה בדגמים כמו הונדה HR-V, קיה נירו וטויוטה C-HR. היא מציעה יותר מרחב פנימי מה־C-HR, פחות ייחודיות עיצובית מהנירו, אבל יתרון ברור באמינות ובשמירת ערך לעומת רוב המתחרים.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.