טויוטה פרואייס סיטי

טויוטה לוגו
טויוטה פרואייס סיטי

לא נועד להרשים, אלא להיות רכב קטן, חסכוני ושימושי שנותן מענה אמיתי גם למשפחה וגם לעסק.

החל מ-

 180,990


כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

הפרואייס סיטי הוצג לראשונה בשנת 2019, והוא בעצם הבן הקטן במשפחת הטנדרונים של טויוטה. מי שמבין קצת בעולם הרכב יודע שמדובר בשיתוף פעולה מלא עם קבוצת סטלנטיס – אותו בסיס בדיוק של סיטרואן ברלינגו, פיז’ו ריפטר ואופל קומבו. טויוטה לקחה את המכלולים הצרפתיים, עטפה אותם בחזית עם שפת העיצוב שלה, ויצרה מוצר שמיועד לתת מענה כפול: מצד אחד רכב מסחרי לעסקים קטנים, מצד שני גרסת נוסעים שנקראת “Verso” שיכולה לשמש כרכב משפחתי רב־תכליתי.


עיצוב ומבנה

מבחוץ הפרואייס סיטי לא מתאמץ להיות יפה – הוא פשוט רכב גבוה עם קווים ישרים שמעדיפים פרקטיקה על פני רושם. אבל זו לא קללה, להפך: הדלתות הגדולות מאפשרות כניסה נוחה, הדלתות ההזזה מאחור מושלמות למשפחות עם ילדים, והחלונות הגדולים מכניסים המון אור. מבפנים זה אותו עיצוב פונקציונלי שאנחנו מכירים מהברלינגו, עם הרבה תאי אחסון, עמדת נהג גבוהה ותפעול פשוט.


שימושיות וממדים

הפרואייס סיטי משווק בשתי גרסאות אורך – קצרה של כ־4.40 מטר וארוכה של כמעט 4.75 מטר. זה אומר שניתן לבחור בין רכב קומפקטי יחסית עם מקום ל־5 נוסעים ומטען נדיב, לבין גרסה ארוכה עם עד שבעה מושבים או שטח הטענה שמתקרב ל־4.4 קוב. מדובר בנתון מרשים מאוד ביחס לגודל, מה שהופך אותו לאחד הכלים הכי שימושיים בסגמנט.


מנועים וביצועים

מתחת למכסה המנוע אפשר למצוא מנועי בנזין ודיזל בנפחים קטנים וחסכוניים, או גרסה חשמלית מלאה. הבנזין הוא 1.2 ליטר טורבו עם קצת מעל מאה כוחות סוס, הדיזלים הם 1.5 ליטר עם 100 או 130 כ"ס, והחשמלית מצוידת במנוע בהספק של כ־136 כ"ס עם סוללת 50 קוט"ש וטווח של כ־260–280 קילומטר. אף אחת מהגרסאות לא נועדה להלהיב חובבי ביצועים – התאוצה ל-100 אורכת מעל 11 שניות – אבל למי שזה מיועד, זה פחות רלוונטי. העיקר שהוא חסכוני ועמיד.


נוחות ובטיחות

על הכביש התחושה היא של רכב גבוה, קצת רכב עבודה, אבל לא רע בכלל. בידוד הרעשים טוב יחסית לקטגוריה, והמתלים מתמודדים בסדר גמור עם שיבושים עירוניים. ברמות הגימור הגבוהות יותר מקבלים גם מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ומצלמת רוורס, לצד חיישנים סביבתיים. זה לא רכב פרימיום, אבל הוא מספק את מה שצריך כדי להרגיש בטוחים ושקטים.


אבזור וחוויית שימוש

בטויוטה דאגו שהאבזור לא ירגיש דל כמו ברכב עבודה טיפוסי. יש מערכות מולטימדיה מודרניות עם מסך מגע, חיבור לסמארטפון, בקרת אקלים ומושבים מתכווננים בצורה רחבה. משפחות יעריכו את הפשטות והעמידות, עסקים יעריכו את הקלות שבה אפשר לזרוק ציוד מאחור בלי לחשוש מהפאנלים.


מחירים ושוק מקומי

בישראל הדגם לא נמצא בקדמת הבמה. הוא נמכר בכמויות קטנות יחסית, והמחירים נעים לרוב סביב ה-90 עד 100 אלף שקלים בשוק המשומשות לגרסאות בנזין ודיזל משנות 2021–2022. גרסת ה-EV טרם זכתה להשקה רשמית כאן, וזו נקודה חבל, כי דווקא היא יכולה להיות מאוד אטרקטיבית לשימוש עירוני עם עלויות תפעול נמוכות.


יתרונות וחסרונות

היתרון הגדול של הפרואייס סיטי הוא השימושיות – הוא אחד הרכבים הכי חכמים למי שצריך גם להסיע משפחה וגם לשנע ציוד. הוא חסכוני, קל לתפעול ומגיע עם מעטפת שירות של טויוטה, מה שמבטיח שקט נפשי מבחינת אחריות ותחזוקה. מצד שני, מדובר ברכב נטול ריגוש – הוא לא יפה במיוחד, לא מהיר, ובסופו של דבר זה עוד וריאציה של פלטפורמה צרפתית שמוכרת כבר שנים, כך שמי שמחפש ייחודיות לא ימצא אותה כאן.


סיכום

טויוטה פרואייס סיטי הוא כלי רכב חכם ושימושי, שמתאים במיוחד למי שצריך לשלב בין חיי משפחה לעסק קטן או פשוט רוצה מיניוואן קומפקטי עם הרבה מקום. הוא לא יכבוש את הלב בעיצוב או בביצועים, אבל הוא ייתן מענה אמיתי לצרכים יומיומיים.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “טויוטה פרואייס סיטי”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

רכבים בהנחה

ב.מ.וו iX

ב.מ.וו IX

המחיר המקורי היה: ₪ 604,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 499,000.

אלפא רומיאו ג'וניור

אלפא רומיאו ג'וניור

המחיר המקורי היה: ₪ 189,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 174,900.

קיה סלטוס

קיה סלטוס

המחיר המקורי היה: ₪ 164,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 153,900.

תפריט נגישות

השפיעו על תרבות הרכב.

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב, לדרג ולהשפיע על גולשים אחרים ברכישת הרכב הבא שלהם.

יש לכם מה להגיד? הרשמו לאתר!

אין דרישה בתשלום או התחייבות כלשהי מצדכם בעת ההרשמה. המידע יועבר לצד שלישי שיצור אתכם קשר טלפוני או דרך כתובת המייל.