וויה פרי

וויה לוגו
וויה פרי

קרוסאובר חשמלי גדול ומרשים שמציע תמורה אדירה למחיר – אך דורש מהקונה קפיצת אמון מול מותג חדש ובלתי מוכר בשוק הישראלי.

החל מ-

 399,985


כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

מותג Voyah נולד ב־2020 כחטיבת היוקרה החשמלית של קונצרן דונגפנג הסיני, אחד מיצרני הרכב הגדולים במדינה. ה־Voyah Free הוא הדגם הראשון שיצא לשוק, והוא מבקש לעשות את מה שטסלה ואירופה כבר עושות – אבל עם טוויסט סיני: עיצוב מודרני, טכנולוגיה מתקדמת ומחיר שנמוך באופן יחסי ביחס לפרימיום מערבי. בישראל, וויה פרי מתמקם בקטגוריה רוויה ותחרותית, מול רכבים כמו טסלה מודל Y, סקייוול ET5, BYD טאנג ואפילו מרצדס EQE SUV.

עיצוב חיצוני

ה־Free מציג עיצוב מרשים מאוד, כזה שלא נופל מהאירופאים. חזית עם גריל סגור למחצה, יחידות תאורה צרות וחדות וקווים נקיים שמזכירים במשהו את וולוו ופולסטאר. הפרופיל מאוזן, עם קו גג משתפל קלות, וחישוקים גדולים שנותנים תחושת עוצמה. מאחור יש פס תאורה רוחבי מודרני. התוצאה היא רכב שנראה יוקרתי ובוגר, בלי “צועק” או מוגזם מדי – וזה יתרון כשמדובר במותג חדש שמבקש להתקבל ברצינות.

ממדים ומרווח

ה־Voyah Free נמתח לאורך של 4.90 מטרים, רוחב של 1.95 מטר ובסיס גלגלים של 2.96 מטר. מדובר ב־SUV גדול, שמציב אותו ישירות מול קרוסאוברים פרימיום מהמעמד הגבוה. בפנים מחכה מרווח נדיב מאוד – חמישה מושבים גדולים ונוחים, עם שפע מקום לראש ולרגליים. תא המטען בנפח כ־560 ליטרים (ועד כ־1,320 ליטרים עם מושבים מקופלים), מה שהופך אותו לפרקטי גם למשפחה גדולה.

יחידת הנעה וביצועים

ה־Free משווק בגרסת חשמל מלאה וגם כגרסת REEV (חשמלית עם מאריך טווח בנזין קטן). בגרסה החשמלית המלאה מותקנת מערכת דו־מנועית (קדמי ואחורי) עם הספק משולב של כ־490 כ”ס ומומנט עצום של מעל 70 קג”מ. זה מתורגם לתאוצה של כ־4.4 שניות ל־100 קמ”ש – נתון שממקם אותו לצד רכבים ספורטיביים יוקרתיים בהרבה.

טווח הנסיעה בגרסה החשמלית המלאה נע סביב 500–540 ק”מ (תקן CLTC, בפועל קרוב יותר ל־400–450 ק”מ בישראל). גרסת ה־REEV מציעה טווח חשמלי של כ־140 ק”מ לפני שהמנוע הבנזיני נכנס לפעולה ומאריך את הטווח הכולל ליותר מ־700 ק”מ.

נוחות ואיכות נסיעה

ה־Free מכוון גבוה בכל הקשור לנוחות. הוא מצויד במתלי אוויר אדפטיביים (בגרסאות גבוהות), בידוד רעשים מצוין ותא נוסעים שמעניק תחושה של “סלון על גלגלים”. בעיר הוא מרחף על פני מהמורות, ובכבישים בינעירוניים הוא מרגיש יציב ובטוח. משקלו (כ־2.3 טון) מורגש בפניות, וההיגוי קל ולא חד במיוחד, כך שלא מדובר ברכב לנהיגה ספורטיבית – אלא יותר ברכב נינוח ומפנק.

תא נוסעים ואבזור

בפנים מחכה הפתעה אמיתית: שלושה מסכי ענק ברוחב מלא, המשתרעים על כל הדשבורד. העיצוב מינימליסטי, מודרני ומרשים מאוד. איכות החומרים גבוהה – עור, מתכת אמיתית ודיפונים מוקפדים. האבזור כולל מושבים חשמליים עם חימום ואוורור, עיסוי בגרסאות גבוהות, תצוגת ראש עילית, מערכת שמע פרימיום של Dynaudio, מצלמות היקפיות 360 מעלות, דלת תא מטען חשמלית וחבילת קישוריות מתקדמת. בקיצור – אבזור שמרגיש כמו רכבי יוקרה מערביים, ולעיתים אפילו מעבר לכך.

בטיחות

ה־Free מצויד במערך מלא של מערכות מתקדמות: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, התרעת שטח מת, זיהוי תמרורים, מצלמות היקפיות וחניה אוטומטית. הוא טרם נבחן על ידי Euro NCAP, אך מערך המערכות מתקדם ועומד בסטנדרט גבוה מאוד.

מתחרים בשוק

בישראל המתחרים הישירים הם:

  • טסלה מודל Y – האופציה החשמלית המוכרת ביותר, עם יתרון במותג ובמערכת הסופרצ’רג’ר, אך פחות יוקרתית באיכות הפנים.

  • BYD טאנג – SUV חשמלי גדול וזול יותר, עם שבעה מושבים אך עיצוב וגימור פשוטים יותר.

  • סקייוול ET5 – מציע טווח דומה וממדים קרובים במחיר נמוך יותר, אך פחות עוצמתי ובעל מיתוג חלש יותר.

  • מרצדס EQE SUV / BMW iX3 – מציעות מוניטין יוקרתי ואיכות אירופאית, אך במחיר גבוה בהרבה.

היתרון של ה־Voyah Free טמון בעיצוב יוקרתי, ביצועים חזקים, אבזור עשיר ותג מחיר אטרקטיבי ביחס לתמורה. מנגד, מדובר במותג חדש בישראל – מה שמעלה שאלות על שמירת ערך, זמינות חלקים ואמינות לטווח הארוך.

סיכום

Voyah Free הוא אחד הניסיונות המרשימים ביותר של תעשיית הרכב הסינית להיכנס לשוק היוקרה החשמלי. הוא מציע חבילה שקשה להתעלם ממנה: עיצוב מודרני, ביצועים ספורטיביים, טווח ראוי, אבזור יוקרתי ומחיר תחרותי. יחד עם זאת, הוא עדיין סובל מחוסר מוניטין – ולקוחות בישראל יידרשו לאמון במותג צעיר.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “וויה פרי”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

רכבים בהנחה

ב.מ.וו iX

ב.מ.וו IX

המחיר המקורי היה: ₪ 604,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 499,000.

אלפא רומיאו ג'וניור

אלפא רומיאו ג'וניור

המחיר המקורי היה: ₪ 189,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 174,900.

קיה סלטוס

קיה סלטוס

המחיר המקורי היה: ₪ 164,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 153,900.

תפריט נגישות

השפיעו על תרבות הרכב.

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב, לדרג ולהשפיע על גולשים אחרים ברכישת הרכב הבא שלהם.

יש לכם מה להגיד? הרשמו לאתר!

אין דרישה בתשלום או התחייבות כלשהי מצדכם בעת ההרשמה. המידע יועבר לצד שלישי שיצור אתכם קשר טלפוני או דרך כתובת המייל.