תיאור
הונדה סיוויק היא שם מוכר בכל בית כבר חמישה עשורים. מאז שנולדה ב־1972, היא תמיד סימלה משפחתית יפנית אמינה, נוחה וחסכונית, שבכל דור השתנתה והתאימה את עצמה לרוח הזמן. הדור האחד־עשר, שהוצג ב־2021 והגיע לישראל בשנת 2023, כבר לא נמכר כאן עם מנועי בנזין רגילים – אלא רק בגרסת הייבריד מתקדמת. המהלך הזה מציב את הסיוויק בקו ישיר מול המתחרות החדשות בשוק הישראלי – טויוטה קורולה הייבריד ויונדאי אלנטרה הייבריד – ומנסה לשמור על מעמדה האייקוני בעידן שבו חשמליות והיברידיות הופכות לסטנדרט.
עיצוב חיצוני
בעוד שבדורות קודמים הסיוויק נראתה צעירה וצועקת, הדגם החדש בחר בגישה יותר אלגנטית ושקטה. החזית נקייה, עם גריל דק ותאורה חדה, והפרופיל מאוזן עם קו גג נמוך שמזכיר כמעט קופה ארבע־דלתות. מאחור יש יחידות תאורה צרות וקו זנב גבוה שמעניקים לה מראה מודרני אך מאופק. מי שזוכר את הסיוויק מהעשור הקודם יופתע – היא נראית פחות “נערית” ויותר מכובדת, מה שעוזר לה להתחבב גם על קהל בוגר.
ממדים ומרווח
הסיוויק החדשה גדולה יותר מקודמתה: אורך של כ־4.55 מטרים, רוחב של 1.80 מטר ובסיס גלגלים נדיב של 2.73 מטר. המשמעות היא מרחב פנימי מצוין, במיוחד למי שיושב מאחור. תא המטען מציע כ־410 ליטרים – פחות ממה שהיינו מצפים ממשפחתית קלאסית, וזאת בגלל מיקום הסוללות ההיברידיות. ועדיין, מדובר ברכב שיכול לשמש בקלות משפחה קטנה בלי להרגיש צפוף.
יחידת הנעה וביצועים
הלב של הסיוויק החדשה הוא מערכת הייבריד עדכני של הונדה: מנוע בנזין 2.0 ליטר אטמוספרי הפועל במחזור אטקינסון בשילוב שני מנועים חשמליים. ההספק המשולב עומד על כ־184 כ”ס ו־32 קג”מ מומנט. התיבה היא למעשה יחידת e-CVT מתקדמת המדמה יחסי העברה שונים.
התוצאה: תאוצה ל־100 קמ”ש בכ־7.8 שניות – מהיר יותר מטויוטה קורולה הייבריד – וצריכת דלק ממוצעת של כ־20–22 ק”מ לליטר בנהיגה אמיתית. זה נתון שממקם אותה בין המשפחתיות החסכוניות ביותר בישראל, במיוחד למי שנוסע הרבה בעיר ובפקקים.
נוחות ואיכות נסיעה
כאן הונדה עשתה קפיצה גדולה. הסיוויק מרגישה בוגרת, נוחה ושקטה. המתלים סופגים מהמורות בצורה יעילה, ובידוד הרעשים עדיף משמעותית מהדור הקודם. ההגה מדויק, השלדה מאוזנת והתחושה הכללית היא של רכב “אירופאי” יותר מאשר יפני עממי. זה לא רכב ספורטיבי, אבל הוא בהחלט מרגיש מהודק ובטוח בכביש.
תא נוסעים ואבזור
בתוך הרכב מקבלים תא נוסעים מודרני ונקי, עם לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה בגודל 9 אינץ’ עם תמיכה באפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, ומערכת שמע איכותית. רמת החומרים עלתה מדרגה – פלסטיקים רכים, דיפוני דלתות מוקפדים ותחושה כללית של איכות גבוהה בהרבה מהסיוויק שהכרנו בעבר. בגרסאות הגבוהות מצטרפים גם מושבים חשמליים, טעינה אלחוטית לנייד ומערכת שמע BOSE.
בטיחות
הסיוויק מגיעה כסטנדרט עם חבילת Honda Sensing: בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב, התרעת שטח מת, זיהוי תמרורים ועוד. במבחני הריסוק של Euro NCAP היא קיבלה 5 כוכבים, עם ציונים גבוהים במיוחד בהגנה על מבוגרים וילדים.
מתחרים בשוק
היריבה הישירה ביותר היא טויוטה קורולה הייבריד – המכונית הנמכרת בישראל, עם יתרון במוניטין ובשמירת ערך, אך עם פחות כוח וביצועים איטיים יותר. יונדאי אלנטרה הייבריד מציעה עיצוב יותר מוחצן ומחיר מעט נמוך יותר, אך איכות תא הנוסעים והמערכת ההיברידית של הונדה מרגישות מתקדמות יותר. אפשר להזכיר גם את סקודה אוקטביה e-TSI, שמציעה מנועים מיקרו־היברידיים, אבל לא היבריד מלא כמו הסיוויק.
סיכום
הונדה סיוויק הייבריד החדשה היא לא עוד משפחתית – אלא הצהרה של הונדה על כיוון חדש. היא חסכונית מאוד, איכותית ונעימה לנסיעה, ומצליחה להחזיר את הסיוויק להיות שוב אחת הבחירות המובילות בקטגוריה. מול הקורולה היא מציעה ביצועים עדיפים וחוויית נהיגה מהנה יותר, גם אם במחיר של תא מטען קטן יותר ושם מותג שעדיין פחות חזק בישראל.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.