תיאור
דאצ’יה ג’וגר הושק בישראל בשלהי 2022, ומאז תפס את מקומו של המיניוואן המשפחתי הזול ביותר בשוק — עם תצורת 7 מושבים בתצורת מכונית סטיישן ותקציב שפוי במיוחד. הוא מחליף את הדגמים הלוגאן MCV והלודג’י הישנים ומציע פתרון רחב ופונקציונלי למשפחות שאוהבות לנסוע עם כולם — עובר בנוחות בין חדר האוכל לפיקניק — אך לא מוכנות לשלם מחיר SUV יוקרתי.
עיצוב חיצוני וממדים
ג’וגר נראה כמו שילוב בין סטיישן בקריצה לפנאי־שטח, עם גחון מעט מוגבה וחיפויי פלסטיק שחורים שסביב בתי הגלגלים. אורכו ודחיסותו מרשים — הוא מדוד בקפידה: כ־4.55 מטר אורך, רוחב של 1.78 מטר, וגובה של כ־1.63 מטר. בסיס גלגלים של 2.90 מטר תורם למרחב פנימי משמעותי, מה שנותן תחושה של קרוסאובר אך עם פרקטיות אמיתית לכל המשפחה.
תא נוסעים ושימושיות
הג’וגר מצויד בכיסאות לשבעה נוסעים, מה שהופך אותו לרכב ה־7 מושבים הזול בישראל. הכניסה לשורה השלישית מתבצעת בקלות יחסית, והמרחבים שם יוצאי דופן עבור רכב במחיר הזה. תא המטען נדיב: רק 212 ליטרים עם כל המושבים בשימוש, אבל כשקופלים אותם מגיעים ל־699 ל', ואם מנפים את כל השורה השלישית — עד 2,000 ל’ של נפח שימושי.
תא הנוסעים פשוט אך יעיל — מסך מולטימדיה 8 אינץ' עם CarPlay/Android Auto, בקרת אקלים, מצלמה אחורית, ומשטח מיוחד לילדים בשולחן נסיעתי קטן בשורה השנייה בדגמי Expression Plus.
יחידות הנעה וביצועים
כיום בישראל זמינה רק גרסת ההיבריד המלא, הכוללת מנוע 1.6 ל־94 כ"ס בשילוב מנוע חשמלי, עם הספק משולב של כ־140 כ"ס ותיבה אוטומטית מיוחדת. גירסה זו חסכונית מאוד בכביש, עם צריכת דלק דיווחת של כ־20.8 ק"מ לליטר — נתון שאפילו הפתיע אותנו. כל זה ב־Expression בלבד — ואין גרסת טורבו־בנזין ידנית או כפולת הנעה בשוק כיום. המחיר הרשמי: 174,990 ₪ (כולל מע"מ, ללא אגרת רישוי; כולל אגרת רישוי המחיר עולה ל־177,384 ₪). זו אותה גרסה זוכה לשיווק מאז והשילוב של 7 מושבים + היבריד הופכת אותה לייחודית.
נוחות ונהיגה
הג’וגר מרגיש כמו בית על גלגלים — הרחבה של סטיישן עם אוויר ומרחב תפעולי, ולא תחושת SUV מחוספסת. נוחות הנסיעה טובה בכללית, אם כי בידוד הרעשים מהכביש והסביבה עוד לא עוקב אחרי הקוריאנים והיפנים. ההגה סלחני יותר, ההיגוי קליל – פחות חד, אבל נותר צפוי. השילוב של הגובה הנמוך יחסית ביחס לבני אותו הסגמנט מקנה תחושת "יציבות".
בטיחות
עם כל הכבוד לשאר יתרונות, זה כאן שנמצא מוקש אמיתי: בג’וגר יש רק כוכב בטיחות אחד במבחני Euro NCAP — ואפילו בגרסה המאובזרת יש רק בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, בקרת ערנות נהג וזיהוי תמרורים. מערכות כמו בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי שטחים מתים או אור גבוה אדפטיבי לא זמינות — אפילו באקספרסיון פלוס. זהו שיפור לעומת לודג'י הקודמת, אבל עדיין חורג ממה ש"מיניוואן משפחתי" צריך להציע ב־2025.
יתרונות מול חסרונות
יתרונות: התצורה היחידה עם 7 מושבים והיבריד חסכוני מאוד. שימושיות מדהימה למשפחה, במחיר שפוי לעומת רכבים גדולים יותר. עיצוב שימושי, רכיב בטיחות בסיסי ומוניטין של אמינות.
חסרונות: ציון בטיחות נמוך. איכות חומרים ועיצוב פנימי בסיסיים. היעדר מבחר מנועים ותיבות — אין ידני, אין טורבו, אין כפולה. והכי חשוב — רק גרסה אחת קיימת כאן.
השוואה לשוק
במחירים סביב 175 אלף שקל, יש אופציות כמו קיה ספורטאז’ היבריד, טויוטה ראב4 היבריד או אף קודיאק 7 מושבים. כולם יקרים יותר — אבל מציעים איכות פנימית, בטיחות מתקדמת, ביצועים חזקים ואפשרויות תצורה רבות יותר. הג'וגר מייחד את עצמו כהצעה "אחת וגבוהה" — אם 7 מושבים ו-Hybrid מספיקה לך, זה המועמד הכי זול שנוסע היום כאן.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.