תיאור
הג’יפ רנגלר הוא לא עוד SUV, אלא סמל תרבות. ההיסטוריה שלו מתחילה עוד במלחמת העולם השנייה עם ה־Willys MB, ומאז ועד היום הוא שומר על DNA של רכב שטח קשוח, עם מבנה מרכב ייחודי, יכולות שטח אמיתיות ועיצוב שלא מתבלבל עם שום דבר אחר על הכביש. הדור הנוכחי, JL, נמצא איתנו משנת 2018, אבל ב־2024 עבר עדכון עם שדרוגי אבזור, טכנולוגיה ומנועים.
עיצוב חיצוני – מסורת במיטבה
הרנגלר החדש שומר על המראה הקלאסי – גריל עם שבעת הפתחים האייקוני, פנסים עגולים, דלתות נשלפות וגג שניתן להסרה. העדכונים בדגם האחרון עדינים: פגוש קדמי מעודכן, גריל עם פתחים צרים יותר לטובת קירור ויעילות, ואפשרות לחישוקים חדשים. יש גם גרסאות שתי דלתות (קצרות) וארבע דלתות (אנלימיטד), עם מידות של רכב שטח אמיתי, לא קרוסאובר עירוני.
תא נוסעים – יותר נוחות, פחות פשרות
הדור הנוכחי כבר לא מרגיש כמו טרקטור עם מושבים. לוח מחוונים מודרני עם מסך מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ’, תמיכה ב־Android Auto ו־Apple CarPlay אלחוטי, חומרים איכותיים יותר ומושבים נוחים – ועדיין, הכל בנוי כך שיחזיק מעמד בשטח, כולל אפשרות לשטיפה פנימית (עם פקקי ניקוז ברצפה). המרחב מאחור בגרסת הארבע דלתות טוב, ובגג פתוח החוויה היא פשוט “אח של חופש”.
יחידות הנעה – כוח עם אופי
בישראל, הרנגלר מוצע עם מנוע 2.0 ליטר טורבו־בנזין בהספק של 272 כ"ס ומומנט של 40.8 קג"מ, בשידוך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. הביצועים – 0 ל־100 קמ"ש בכ־7 שניות – מרשימים לרכב בגודל ובמשקל הזה. בחו"ל מוצעת גם גרסת 4xe היברידית נטענת, עם טווח חשמלי של כ־35 ק"מ, אך כרגע היא לא משווקת כאן באופן סדיר.
יכולת שטח – כאן הוא בבית
זהו אולי רכב הכביש־חוקי היחיד בישראל שניתן לומר עליו “יוצא מהמפעל מוכן לשטח קשוח”. שלדת סולם, סרנים חיים, תיבות העברה עם הילוך כוח (Low Range), נעילות דיפרנציאל קדמית ואחורית, מנתק מוט מייצב קדמי – כל מה שצריך כדי להתמודד עם מסלולים שהרוב לא יעזו להיכנס אליהם. זוויות הגישה, הנטישה והגחון מרשימות, וגם הגרסה הבסיסית מסוגלת הרבה מעבר לנהג הממוצע.
נוחות והתנהגות כביש
הרנגלר השתפר משמעותית בנוחות הנסיעה בכביש לעומת דורות קודמים – פחות קפיצות, פחות רעידות. ועדיין, זה רכב שטח אמיתי עם סרנים חיים, כך שבכביש מהיר הוא פחות יציב ומדויק מקרוסאוברים מודרניים. רעשי רוח וצמיגים נשמעים היטב, במיוחד בגרסאות עם גג רך.
בטיחות ואבזור
הדגם החדש קיבל מערכות בטיחות מתקדמות: בלימת חירום אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת תנועה חוצה מאחור ועוד. האבזור כולל מיזוג מפוצל, מצלמת שטח קדמית, מושבי עור מחוממים ואפילו מערכת שמע משודרגת.
יתרונות
-
יכולת שטח מהטובות בעולם.
-
עיצוב אייקוני ונצחי.
-
תחושת חופש ייחודית בנסיעה עם גג ודלתות פתוחים.
-
שדרוג נוחות ואבזור בדור הנוכחי.
חסרונות
-
צריכת דלק גבוהה מאוד.
-
פחות נוח ושקט בכביש מהיר לעומת רכבי פנאי מודרניים.
-
מחיר רכישה ואחזקה גבוהים.
-
לא לכל אחד – זה רכב עם אופי ייחודי, לטוב ולרע.
אלטרנטיבות בשוק
האמת? אין ממש מתחרה ישיר. טויוטה לנד קרוזר או פורד ברונקו מציעים יכולת שטח גבוהה, אבל הרנגלר שומר לעצמו את שילוב הקונספט הפתוח, האייקוניות והפשטות המכאנית. אם מחפשים רכב שטח אמיתי לשימוש יומיומי בעיר – זו כמעט האופציה היחידה.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.