תיאור
ה-XM היא ה-SUV הראשונה שפותחה כולה על ידי חטיבת M של ב.מ.וו, ומיד משדרת אמירה חזותית שאינה ניתנת להתעלמות. הגריל הקדמי כולל תאורת "Iconic Glow" מוזהבת, פסי LED סביב לוגו XM וגם בתאורת הדלתות משתלבים אלמנטים ייחודיים. הפרופורציות אף גדולה, עם גג נמוך וצלעות מודגשות – מה שהופך אותה למכונה שמגרה חילוקי דעות ולא מתכוונת להשתחוות. גם הגרסה הסטנדרטית וגם גרסת "Label Red" המוגבלת משתפות את השפה העיצובית האגרסיבית הזו, ובמבט ראשון ברור שמדובר ברכב שונה מכל מה שהכרנו.
תא נוסעים עשיר, עם זיכרון לעולם M
תא הנוסעים של ה-XM מציג את המיטב של המותג: שילוב מסך קעור מוגדל שמאחד לוח מחוונים של 12.3 אינץ' ומסך מולטימדיה של 14.9, שמשדר תחושת פאר טכנולוגית ולא מגושמת. עיצוב הפנים זורם עם חומרים יוקרתיים – מושבים עם תפירת דיאמונד, גימורי עור מרינו כחול, ותקרת אלקנטרה עם תאורת אווירה ייחודית. לבנה היא שבחלק מהמקומות העוצמה הטכנולוגית פוגעת בתחושה הבסיסית – זה נראה כמו תא פקודים מתקדם לסופר-ספורט, אך על חשבון אווירה חמימה או קלאסית יותר.
מערכת הנעה היברידית עוצמתית במיוחד
בישראל, אם תוצג, היא תגיע כנראה בשתי גרסאות: XM 50e עם מנוע 6 צילינדרים + חשמלי (הספק של 476 כ"ס ו-700 ניוטון-מטר), וגרסת העוצמה המרבית XM Label Red עם מנוע V8 + חשמלי, שמפיקים יחד 748 כ"ס ו-1000 ניוטון-מטר. שתי הגרסאות מאופיינות בהנעה כפולה M xDrive ובתיבה אוטומטית 8 הילוכים מדויקת במיוחד.
בהתייחס לנתוני הביצועים, החזקת הכוח מושכת את העין: ה-XM Label מבטיחה תאוצה של 0–100 קמ"ש ב‑3.8 שניות, בעוד גרסת ה‑XM 50e מתומחרת בסביבות 5.1 שניות ל‑100. שתי הגרסאות הן מרשימות במהירות תגובה, בזכות שילוב הכוח בין המנועים – והן מספקות תחושה של רכב High-Performance עם נוכחות פנומנלית.
טווח חשמלי נאה לצד אפשרות להנעה ארוכה
הסוללה – עם קיבולת של כ‑25.7 קוט"ש נטו – מאפשרת נסיעה טהורה של עד 82–88 ק"מ בתקני WLTP. מדובר בטווח משמעותי לשימוש עירוני דומיננטי, כמו נסיעות יום-יומיות קצרות, ללא מנוע בנזין פעיל. גם אומנם הטווח לא מיוחד גבוהה כמו בסדרות EV אחרות, אך השילוב עם מנוע V8 יאפשר שליטה מלאה במרחקים ארוכים, כך שתיווצר מערכת גמישה ונוחה במיוחד.
התנהגות בטוחה ובד בבד ספורטיבית
עם הנעה כפולה, דיפרנציאל M ואבזור מתלים ברמה גבוהה שיורכבו לפי גרסת האבזור (כולל מתלי אוויר מיוחדים ובולמי Adaptive), ה-XM מצליחה לשמור על תחושת נהיגה יציבה ובטוחה – גם במהירויות גבוהות, וגם בכבישים פחות סלולים. למרות שהיא שוקלת כמעט 2.8 טון, היא מרגישה נהדרת בזכות כידונים פעילים להפחתת הגלגולים, היגוי רגיש וביצועים מוקפדים שמשרים אמון גם לנהג לא מנוסה במיוחד.
חסרונות שיש לקחת בחשבון
בראש ובראשונה, מחיר הרכב יהיה גבוה במיוחד – ככל הנראה גם מעל למיליון שקלים לגרסת XM 50e ובהיקף של מיליוני שקלים לגרסת Label Red. בכך היא מתחרה ישירות בדגמים כמו ג’יפ אורוס, מרצדס AMG G63, ואולי גם טסלה סייברטראק (אך עם חוויית יוקרה אחרת). למרות השילוב החשמלי, המשקל הכבד ומבנה ה-SUV לא מאפשרים ניצול אידיאלי של טווח הסוללה – וגם חוויית נסיעה עירונית זוכה בתוספת נוקשות שמיועדת לחלק מהנהגים אך עשויה להרגיש פחות גמישה במצבים יום-יומיים. בנוסף, העיצוב המוחצן וגרסה מוגבלת של XM Label (500 יחידות) הופכים אותה למוצר נישתי – ולא לכל אחד היא תדבר.
למי רקמת היוקרה הזו מיועדת?
אם אתה מחפש סופר-סדאן עם נוכחות בלתי מתפשרת, ביצועים של מכונית פורמולה בתור SUV, שינוי בעמדת נהיגה חשמלית וטווח יומיומי שימושי – ה-XM היא הרכב בשבילך. אם לעומת זאת אתה מחפש רושם אלגנטי עדין, נוחות רכה והשקעה שמעניקה תחושת “engine off” שקטה – אולי כדאי לפנות לדגמים פחות קיצוניים.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.