ב.מ.וו iX2

ב.מ.וו
ב.מ.וו iX2

קרוסאובר חשמלי עם עיצוב ייחודי, טווח שימושי וביצועים מרשימים, שמציע חוויית נהיגה ספורטיבית במחיר יוקרתי – אך פחות מתאים למי שמעדיף נוחות או פרקטיקה משפחתית.

החל מ-

 379,900

שתפו:

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

ב.מ.וו iX2 היא לא עוד גרסה חשמלית ל-X1 או ה-X2. מדובר בדגם עם נוכחות עיצובית מובחנת, שמכוון ישירות לקהל שמחפש מראה קופה מודרני עם פרשנות של רכב פנאי. הקו הכללי נשאר נאמן לשפת העיצוב של ב.מ.וו החדשה – כולל גריל כליות בולט עם תאורת "Iconic Glow", יחידות תאורה דקות במיוחד, וחישוקי גלגלים בקוטר גדול שמוסיפים למראה הדינמי. הגב קופה-דמוי האצ'בק אולי גובה קצת מהפרקטיקה, אבל משדר הרבה יותר סטייל מה-X1 או iX1. באולם התצוגה זה רכב שגורם לאנשים לעצור ולהביט.

תא נוסעים טכנולוגי, אבל לא מהפכני

המושב ב-iX2 מרגיש נמוך יותר ממה שמצופה מרכב פנאי, אך תנוחת הנהיגה טובה והשליטה על המערכות נוחה. סביבת הנהג מבוססת על מערכת ההפעלה החדשה iDrive 9, עם מסך קעור דו-חלקי בגודל 10.25 אינץ' ללוח המחוונים ו-10.7 אינץ' למסך המרכזי. מערכת ההפעלה מתקדמת, רספונסיבית ואינטואיטיבית, אבל העדר כפתורים פיזיים ידרוש הסתגלות – במיוחד בשליטה על מערכת המיזוג. איכות החומרים גבוהה, עם דגש על תחושה טקטילית מתקדמת, אם כי בחלק מהמקומות יש שימוש בפלסטיק פחות יוקרתי. מאחור, המרווח לרגליים סביר לשני מבוגרים, אבל הגג המשתפל מקטין את מרווח הראש ליושבים הגבוהים. תא המטען מציע נפח של 525 ליטר – נתון שימושי לגמרי, גם אם לא שובר שיאים.

מערכת הנעה חזקה ומדויקת

בישראל מוצעת נכון לעכשיו גרסת xDrive30 בלבד. מדובר בגרסה עם שני מנועים חשמליים – אחד קדמי ואחד אחורי – המפיקים יחד 313 כוחות סוס ומומנט של 49.9 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש נמשכת 5.6 שניות בלבד, מה שהופך אותה לאחת המהירות בקטגוריה. ההנעה כפולה ומערכת בקרת האחיזה מתוחכמת, כך שגם על כביש רטוב או בשבילים קלים הרכב מרגיש בטוח מאוד. חוויית הנהיגה מזכירה יותר האצ'בק ספורטיבית מאשר רכב פנאי, וההיגוי מדויק, אם כי חסר מעט תחושה. גם המתלים, בגרסת M Sport המשווקת כאן, מכוילים לקשיחות שמעדיפה יציבות על פני רכות. זה לא רכב לנוסעים שרוצים ריחוף, אלא לנהגים שאוהבים להרגיש את הכביש.

טווח נסיעה מכובד, טעינה מהירה

ה-iX2 xDrive30 מצוידת בסוללה בקיבולת של 64.8 קוט"ש נטו, שמספקת טווח מוצהר של עד 449 ק"מ לפי תקן WLTP. בפועל, בטמפרטורה ממוצעת ונהיגה רגועה, אפשר לצפות לכ-400 ק"מ בין טעינות. בשימוש אינטנסיבי או מהיר, הטווח יורד ל-330–350 ק"מ. קצב הטעינה המרבי בעמדות DC עומד על 130 קילוואט, מה שמאפשר לטעון מ-10% ל-80% בכ-30 דקות. בטעינה ביתית AC בקצב של 11 קילוואט, זמן הטעינה המלא הוא כ-6.5 שעות. זה לא נתון מהיר במיוחד ביחס לרכבים אחרים בקטגוריה, אבל מספק את הצרכים של רוב המשתמשים ביומיום.

אבזור בטיחות מקיף, מחיר גבוה

האבזור התקני כולל מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית עצירה מלאה, זיהוי תמרורים ובקרת שטח מת. המפרט ברוב רמות האבזור כולל גם מצלמות היקפיות, מערכת חניה אוטומטית, גג פנורמי, מושבים חשמליים וחימום למושבים הקדמיים. המחיר הרשמי לגרסת ה-xDrive30 בישראל מתחיל מכ-349,000 ש"ח לגרסה הבסיסית, ויכול להגיע עד כ-390,000 ש"ח בגרסת M Sport המאובזרת. זה מחיר יקר בהשוואה לדגמים כמו אאודי Q4 או טסלה מודל Y, אך מציב את הרכב במקום יוקרתי מובהק – גם מבחינת מיצוב וגם מבחינת מראה.

חסרונות ביחס למתחרים

למרות כל היתרונות, ה-iX2 לא חפה מחסרונות. ראשית, כמו רוב דגמי ב.מ.וו החדשים, היא כבדה – יותר מ-2 טון כולל נהג – וזה משפיע על צריכת החשמל ועל תחושת הזריזות בכביש מפותל. שנית, המראה הקופה פוגע בפרקטיות – גם מאחור וגם באפשרות הכניסה והיציאה מהמושב האחורי. ולבסוף, מי שמחפש חוויית EV ייחודית או מינימליסטית יותר (כמו בטסלה) עלול למצוא את סביבת הנהג העמוסה והמחוייטת קצת "יותר מדי גרמנית".

למי זה מתאים?

ב.מ.וו iX2 מיועדת למי שמחפש קרוסאובר חשמלי עם אופי ייחודי – לא סתם רכב חשמלי יעיל, אלא הצהרת סטייל שונה, עם חוויית נהיגה מדויקת וביצועים ספורטיביים. היא פחות מתאימה למשפחות שמחפשות מקסימום מרווח או נוחות, ויותר ללקוחות שמבקשים רכב שיראה יוקרתי, שיתנהג כמו ב.מ.וו אמיתית, ושלא יגרום לפשרה על איכות או מראה.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “ב.מ.וו iX2”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

ב.מ.וו iX2 היא לא עוד גרסה חשמלית ל-X1 או ה-X2. מדובר בדגם עם נוכחות עיצובית מובחנת, שמכוון ישירות לקהל שמחפש מראה קופה מודרני עם פרשנות של רכב פנאי. הקו הכללי נשאר נאמן לשפת העיצוב של ב.מ.וו החדשה – כולל גריל כליות בולט עם תאורת "Iconic Glow", יחידות תאורה דקות במיוחד, וחישוקי גלגלים בקוטר גדול שמוסיפים למראה הדינמי. הגב קופה-דמוי האצ'בק אולי גובה קצת מהפרקטיקה, אבל משדר הרבה יותר סטייל מה-X1 או iX1. באולם התצוגה זה רכב שגורם לאנשים לעצור ולהביט.

תא נוסעים טכנולוגי, אבל לא מהפכני

המושב ב-iX2 מרגיש נמוך יותר ממה שמצופה מרכב פנאי, אך תנוחת הנהיגה טובה והשליטה על המערכות נוחה. סביבת הנהג מבוססת על מערכת ההפעלה החדשה iDrive 9, עם מסך קעור דו-חלקי בגודל 10.25 אינץ' ללוח המחוונים ו-10.7 אינץ' למסך המרכזי. מערכת ההפעלה מתקדמת, רספונסיבית ואינטואיטיבית, אבל העדר כפתורים פיזיים ידרוש הסתגלות – במיוחד בשליטה על מערכת המיזוג. איכות החומרים גבוהה, עם דגש על תחושה טקטילית מתקדמת, אם כי בחלק מהמקומות יש שימוש בפלסטיק פחות יוקרתי. מאחור, המרווח לרגליים סביר לשני מבוגרים, אבל הגג המשתפל מקטין את מרווח הראש ליושבים הגבוהים. תא המטען מציע נפח של 525 ליטר – נתון שימושי לגמרי, גם אם לא שובר שיאים.

מערכת הנעה חזקה ומדויקת

בישראל מוצעת נכון לעכשיו גרסת xDrive30 בלבד. מדובר בגרסה עם שני מנועים חשמליים – אחד קדמי ואחד אחורי – המפיקים יחד 313 כוחות סוס ומומנט של 49.9 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש נמשכת 5.6 שניות בלבד, מה שהופך אותה לאחת המהירות בקטגוריה. ההנעה כפולה ומערכת בקרת האחיזה מתוחכמת, כך שגם על כביש רטוב או בשבילים קלים הרכב מרגיש בטוח מאוד. חוויית הנהיגה מזכירה יותר האצ'בק ספורטיבית מאשר רכב פנאי, וההיגוי מדויק, אם כי חסר מעט תחושה. גם המתלים, בגרסת M Sport המשווקת כאן, מכוילים לקשיחות שמעדיפה יציבות על פני רכות. זה לא רכב לנוסעים שרוצים ריחוף, אלא לנהגים שאוהבים להרגיש את הכביש.

טווח נסיעה מכובד, טעינה מהירה

ה-iX2 xDrive30 מצוידת בסוללה בקיבולת של 64.8 קוט"ש נטו, שמספקת טווח מוצהר של עד 449 ק"מ לפי תקן WLTP. בפועל, בטמפרטורה ממוצעת ונהיגה רגועה, אפשר לצפות לכ-400 ק"מ בין טעינות. בשימוש אינטנסיבי או מהיר, הטווח יורד ל-330–350 ק"מ. קצב הטעינה המרבי בעמדות DC עומד על 130 קילוואט, מה שמאפשר לטעון מ-10% ל-80% בכ-30 דקות. בטעינה ביתית AC בקצב של 11 קילוואט, זמן הטעינה המלא הוא כ-6.5 שעות. זה לא נתון מהיר במיוחד ביחס לרכבים אחרים בקטגוריה, אבל מספק את הצרכים של רוב המשתמשים ביומיום.

אבזור בטיחות מקיף, מחיר גבוה

האבזור התקני כולל מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית עצירה מלאה, זיהוי תמרורים ובקרת שטח מת. המפרט ברוב רמות האבזור כולל גם מצלמות היקפיות, מערכת חניה אוטומטית, גג פנורמי, מושבים חשמליים וחימום למושבים הקדמיים. המחיר הרשמי לגרסת ה-xDrive30 בישראל מתחיל מכ-349,000 ש"ח לגרסה הבסיסית, ויכול להגיע עד כ-390,000 ש"ח בגרסת M Sport המאובזרת. זה מחיר יקר בהשוואה לדגמים כמו אאודי Q4 או טסלה מודל Y, אך מציב את הרכב במקום יוקרתי מובהק – גם מבחינת מיצוב וגם מבחינת מראה.

חסרונות ביחס למתחרים

למרות כל היתרונות, ה-iX2 לא חפה מחסרונות. ראשית, כמו רוב דגמי ב.מ.וו החדשים, היא כבדה – יותר מ-2 טון כולל נהג – וזה משפיע על צריכת החשמל ועל תחושת הזריזות בכביש מפותל. שנית, המראה הקופה פוגע בפרקטיות – גם מאחור וגם באפשרות הכניסה והיציאה מהמושב האחורי. ולבסוף, מי שמחפש חוויית EV ייחודית או מינימליסטית יותר (כמו בטסלה) עלול למצוא את סביבת הנהג העמוסה והמחוייטת קצת "יותר מדי גרמנית".

למי זה מתאים?

ב.מ.וו iX2 מיועדת למי שמחפש קרוסאובר חשמלי עם אופי ייחודי – לא סתם רכב חשמלי יעיל, אלא הצהרת סטייל שונה, עם חוויית נהיגה מדויקת וביצועים ספורטיביים. היא פחות מתאימה למשפחות שמחפשות מקסימום מרווח או נוחות, ויותר ללקוחות שמבקשים רכב שיראה יוקרתי, שיתנהג כמו ב.מ.וו אמיתית, ושלא יגרום לפשרה על איכות או מראה.

© כל הזכויות שמורות למגזין טיים-קאר 2025 | נבנה ומנוהל על ידי KOTEV

תפריט נגישות