תיאור
ב.מ.וו i4 היא התשובה של היצרנית הגרמנית ללקוחות שרוצים רכב חשמלי מבלי לוותר על תחושת נהיגה מסורתית – כזו שמלווה את המותג כבר עשרות שנים. מדובר בסדאן-קופה על בסיס סדרה 4 גראן קופה, עם דלת חמישית ומבנה נמוך, שמצליחה לשלב בין פרקטיות משפחתית לבין עיצוב ספורטיבי ומאופק. הקווים החיצוניים אלגנטיים מאוד, והגריל הגדול מקדימה הוא אמנם סמל עיצובי שנוי במחלוקת, אבל כזה שאי אפשר להתעלם ממנו. מרחוק, ה-i4 לא צועקת שהיא חשמלית – וזה בדיוק מה שחלק מהקהל מחפש.
סביבת נהג עשירה ומוכרת
תא הנוסעים של ה-i4 שואב השראה מסדרה 3 וסדרה 4 – עם מסך קעור משולב באורך 14.9 אינץ' למולטימדיה ו-12.3 אינץ' ללוח המחוונים. הממשק פועל על מערכת iDrive 8, עם תצוגה חדה, תגובה מהירה ותמיכה מלאה בעברית. רמת הגימור גבוהה מאוד, איכות החומרים מרשימה והתחושה הכללית יוקרתית, במיוחד בגרסאות המאובזרות. המושבים הקדמיים נוחים מאוד ותומכים בגוף, אבל מאחור המושב האחורי מעט נמוך והמרווח לראש עלול להיות גבולי לנוסעים גבוהים, בשל קו הגג המשתפל. תא המטען מציע נפח של 470 ליטר, נוח להטענה בזכות הדלת האחורית הגדולה, אך אינו עמוק במיוחד.
שלוש גרסאות בישראל – כל אחת עם אופי אחר
ה-i4 מוצעת בישראל בשלוש גרסאות עיקריות:
-
i4 eDrive35 – גרסת הכניסה החדשה (2024), עם הנעה אחורית, 286 כ"ס וטווח רשמי של כ-483 ק"מ. זו הגרסה הנגישה ביותר במחיר, אך גם הפחות חזקה. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.0 שניות – מספיק זריזה לשימוש יומיומי, אבל לא רכב ספורט מובהק.
-
i4 eDrive40 – גרסה עם הנעה אחורית, הספק של 340 כ"ס, תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות, וטווח של עד 590 ק"מ לפי תקן WLTP. זו הגרסה שנמכרת הכי הרבה בישראל, בזכות השילוב בין ביצועים, טווח ומחיר של כ-330–350 אלף שקל, תלוי ברמת האבזור.
-
i4 M50 xDrive – הגרסה הספורטיבית עם שני מנועים (אחד בכל סרן), הספק של 544 כ"ס, תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 3.9 שניות, וטווח של עד 510 ק"מ. המחיר חוצה את רף ה-450 אלף שקל, אבל מספק תמורה גבוהה לחובבי ביצועים. השלדה מוקשחת, ההיגוי חד והתחושה מאחורי ההגה מזכירה את M440i, רק בלי הרעש.
טווח שימושי, טעינה בינונית
הטווחים הרשמיים ב-i4 מרשימים מאוד, אבל כמו תמיד, במציאות הם תלויים בתנאי השטח, מזג האוויר והסגנון הנהיגה. בגרסאות ה-eDrive, טווח ריאלי של 450–500 ק"מ בהחלט אפשרי בנסיעה רגועה. בגרסת ה-M50, הטווח בפועל נוטה להתקרב ל-400 ק"מ בלבד בנהיגה משולבת. כל הגרסאות מגיעות עם יכולת טעינה מהירה של עד 205 קילוואט, המאפשרת טעינה מ-10% ל-80% בכ-30 דקות. בטעינה ביתית תלת פאזית בקצב של 11 קילוואט, טעינה מלאה אורכת כ-8.5 שעות.
חוויית נהיגה – כמו שצריך
מי שמכיר נהיגה בב.מ.וו, ירגיש מיד בבית. בגרסאות הבסיס התחושה דינמית ונעימה, אבל ללא ריגוש אמיתי. בגרסת ה-eDrive40 כבר מורגש שילוב מצוין בין נוחות וביצועים, עם שלדה מאוזנת, אחיזה גבוהה והיגוי מדויק. גרסת ה-M50 היא מכונת נהיגה מרשימה, עם תגובת מצערת חדה, בלמים חזקים ויכולת תנועה שלא מביישת את חטיבת ה-M. למרות זאת, היא גם נוקשה יותר, ומי שמעדיף נוחות על פני חדות – יעדיף את אחת מהגרסאות האחוריות.
יתרונות מול חסרונות
היתרונות של ה-i4 ברורים: עיצוב אלגנטי, טווח שימושי, חוויית נהיגה טובה מאוד, סמל יוקרה על מכסה המנוע, ואפשרות לבחור בין גרסה רגועה, גרסה זריזה וגרסה קיצונית. מצד שני, מדובר ברכב כבד – כל הגרסאות חוצות את קו ה-2 טון – מה שמורגש בכבישים צפופים. בנוסף, חוויית החשמל כאן אינה מהפכנית כמו בטסלה – היא מרגישה כמו ב.מ.וו רגילה, רק בלי מנוע בנזין. יש שיראו בזה יתרון – אחרים יחפשו חוויית EV מובהקת יותר.
למי זה מתאים?
i4 מיועדת למי שמחפש רכב חשמלי פרמיום, לא מוגזם, כזה שיראה כמו רכב מנהלים יוקרתי ולא כמו חללית. היא מתאימה מאוד לאנשי מקצוע, ללקוחות פרטיים שמחפשים רכב לעשור הקרוב, וגם לחובבי נהיגה שלא מוכנים לוותר על חיבור לכביש. מי שמעדיף עיצוב SUV או ישיבה גבוהה, יעדיף את ה-iX1 או ה-iX, אבל מי שרוצה סדאן ספורטיבית-שימושית – ימצא כאן חבילה כמעט מושלמת.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.