ב.מ.וו סדרה 4 קופה

ב.מ.וו
ב.מ.וו סדרה 4 קופה

מכונית פרימיום נועזת שמציעה עיצוב ייחודי, חוויית נהיגה חדה ואיכות גבוהה – על חשבון פרקטיות ומחיר נגיש.

החל מ-

 409,000

שתפו:

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

סדרה 4 קופה היא הרבה יותר מגרסה "שיקית" של סדרה 3. אמנם היא מבוססת על אותה פלטפורמה, חולקת את אותו בסיס טכני ואותו תא נוסעים – אבל זו מכונית עם אופי שונה.
אם סדרה 3 היא בחירה רציונלית, סדרה 4 פונה ללב: היא דרמטית יותר, פחות פרקטית, אבל הרבה יותר רגשית.

עם עדכון מודרני לשנת 2025, כולל עיצוב מחודש, מערכות מולטימדיה חדשות ושיפורים קלים בהתנהגות הכביש – סדרה 4 ממשיכה להגדיר מחדש מה זו קופה יוקרתית קומפקטית.


עיצוב: או שאתה אוהב, או שלא

אי אפשר לדבר על סדרה 4 בלי להתעכב על העיצוב. החרטום העצום עם גריל הכליות האנכי הוא אחד האלמנטים השנויים ביותר במחלוקת בעולם הרכב בשנים האחרונות.
לטוב או לרע – הוא משדר נוכחות. ב־2025 הגריל קיבל עידון קל, אך עדיין מדובר ברכב שלא מתנצל על איך שהוא נראה.

מהצדדים והאחוריים – הפרופורציות קלאסיות לקופה: קו גג משתפל, מכסה מנוע ארוך, וזנב קצר עם פנסים דינמיים. רכב שבכל זווית משדר "אני לא סדרה 3".


תא נוסעים: מוכר, איכותי ומרווח מקדימה בלבד

מבפנים, מדובר בסביבת הנהג המוכרת מדגמי ב.מ.וו החדשים: צמד מסכים קעורים, מערכת iDrive 8.5 או 9, תמיכה מלאה בעברית ובחיבורים אלחוטיים, ותאורת אווירה נעימה.
החומרים איכותיים מאוד, המושבים הקדמיים ספורטיביים ותומכים, ותנוחת הנהיגה נמוכה ומדויקת – בדיוק מה שצריך ברכב מהסוג הזה.

המגבלות? קודם כול, הכניסה למושב האחורי מסורבלת – ויש שם מקום רק לשני נוסעים לא גבוהים במיוחד. תא המטען קטן יחסית (כ-440 ליטר) והראות לאחור מוגבלת. אין כאן יומרה להיות רכב משפחתי – וזה בסדר גמור.


ביצועים: בדיוק במידה הנכונה

הסדרה 4 מוצעת בישראל בכמה גרסאות עיקריות:

  • 420i קופה – מנוע 2.0 ליטר טורבו, 184 כ"ס, 0–100 בכ־7.5 שניות. הגרסה השפויה והנפוצה ביותר, שמתאימה לנהגים יום־יומיים שמעריכים עיצוב וביצועים מבלי להגזים.

  • 430i – עם 245 כ"ס, ביצועים משופרים (6.2 שניות ל־100) ותחושת חיות טובה יותר – למי שמוכן להשקיע קצת יותר.

  • M440i xDrive – דגם קצה עם 374 כ"ס, הנעה כפולה, מנוע 6 צילינדרים שואג, ותאוצה של פחות מ־4.5 שניות ל־100. חוויית נהיגה ספורטיבית כמעט ברמת M4 – רק בלי הקיצוניות.

כל הדגמים מגיעים עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית ZF – אחת החלקות והמהירות בשוק.


התנהגות כביש: כאן ב.מ.וו חוזרת לעצמה

הקופה מרגישה קלילה יותר, מחוברת יותר, והשלדה שלה מכוילת לנהיגה ספורטיבית.
היגוי חד, חלוקת משקל מדויקת והתנהגות ניטרלית שמגיבה מצוין לשינויי כיוון – כל מה שב.מ.וו הייתה צריכה להזכיר לנו שהיא עדיין יודעת לעשות.

נוחות הנסיעה בגרסאות הרגילות סבירה בהחלט, במיוחד עם המתלים האדפטיביים. בגרסת M440i הנוחות נפגעת מעט, אך ההתנהגות הדינמית משתפרת פלאים.


אבזור ובטיחות: עשירה – אם תשלמו

האבזור הבסיסי כולל את כל מה שצריך: מסך גדול, בלוטות', מצלמה אחורית, בקרת אקלים, חיישנים היקפיים ותאורת LED.
מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית – חלקן כסטנדרט וחלקן בחבילות בתשלום.

אם תבחרו בגרסאות המאובזרות או תוסיפו חבילת "M Pro", תקבלו גם מצלמות 360, חניה אוטונומית, מערכת שמע פרימיום, מושבים מתכווננים חשמלית עם זיכרון ועוד.


עלות מול תמורה: רכב פרימיום – בלי הנחות

מחירה של סדרה 4 קופה מתחיל בישראל בכ־300,000 ש"ח לגרסת 420i, ויכול לטפס לכ־430,000 ש"ח ויותר לגרסת M440i המאובזרת.
זה לא רכב זול, וגם לא אמור להיות – הוא משווק כמוצר פרימיום רגשי, לא רציונלי.

ביחס למתחרות כמו אאודי A5 קופה, מרצדס CLE החדשה או אפילו לקסוס RC – הסדרה 4 מציעה חוויית נהיגה חדה יותר, עיצוב מובחן, ומיתוג חזק.
היא פחות רכה, פחות פרקטית – אבל מדויקת מאוד במה שהיא באה להיות.


למי זה מתאים?

לא לכל אחד. סדרה 4 קופה פונה לנהגים שמעריכים עיצוב, אופי וחדות – גם אם זה בא על חשבון שימושיות, מחיר או תדמית "מתאימה למשפחה".
היא אידיאלית כרכב שני לבית, או כבחירה עיקרית למי שנוסע לבד או בזוג – ומחפש משהו אחר על הכביש.


סיכום: זו עדיין ב.מ.וו אמיתית – למי שמבין את הקונספט

ב.מ.וו סדרה 4 קופה היא אחת המכוניות הבודדות שמצליחות לשמור על אופיו של מותג פרימיום אמיתי – בלי לפחד להיות נישתית, אישית ועם אופי ברור.
היא לא מנסה להיות הכי נוחה, הכי חכמה או הכי מרווחת – היא פשוט מביאה חוויית נהיגה עם אמירה.

ומי שמתחבר אליה – לא ירצה לרדת ממנה.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “ב.מ.וו סדרה 4 קופה”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

סדרה 4 קופה היא הרבה יותר מגרסה "שיקית" של סדרה 3. אמנם היא מבוססת על אותה פלטפורמה, חולקת את אותו בסיס טכני ואותו תא נוסעים – אבל זו מכונית עם אופי שונה.
אם סדרה 3 היא בחירה רציונלית, סדרה 4 פונה ללב: היא דרמטית יותר, פחות פרקטית, אבל הרבה יותר רגשית.

עם עדכון מודרני לשנת 2025, כולל עיצוב מחודש, מערכות מולטימדיה חדשות ושיפורים קלים בהתנהגות הכביש – סדרה 4 ממשיכה להגדיר מחדש מה זו קופה יוקרתית קומפקטית.


עיצוב: או שאתה אוהב, או שלא

אי אפשר לדבר על סדרה 4 בלי להתעכב על העיצוב. החרטום העצום עם גריל הכליות האנכי הוא אחד האלמנטים השנויים ביותר במחלוקת בעולם הרכב בשנים האחרונות.
לטוב או לרע – הוא משדר נוכחות. ב־2025 הגריל קיבל עידון קל, אך עדיין מדובר ברכב שלא מתנצל על איך שהוא נראה.

מהצדדים והאחוריים – הפרופורציות קלאסיות לקופה: קו גג משתפל, מכסה מנוע ארוך, וזנב קצר עם פנסים דינמיים. רכב שבכל זווית משדר "אני לא סדרה 3".


תא נוסעים: מוכר, איכותי ומרווח מקדימה בלבד

מבפנים, מדובר בסביבת הנהג המוכרת מדגמי ב.מ.וו החדשים: צמד מסכים קעורים, מערכת iDrive 8.5 או 9, תמיכה מלאה בעברית ובחיבורים אלחוטיים, ותאורת אווירה נעימה.
החומרים איכותיים מאוד, המושבים הקדמיים ספורטיביים ותומכים, ותנוחת הנהיגה נמוכה ומדויקת – בדיוק מה שצריך ברכב מהסוג הזה.

המגבלות? קודם כול, הכניסה למושב האחורי מסורבלת – ויש שם מקום רק לשני נוסעים לא גבוהים במיוחד. תא המטען קטן יחסית (כ-440 ליטר) והראות לאחור מוגבלת. אין כאן יומרה להיות רכב משפחתי – וזה בסדר גמור.


ביצועים: בדיוק במידה הנכונה

הסדרה 4 מוצעת בישראל בכמה גרסאות עיקריות:

  • 420i קופה – מנוע 2.0 ליטר טורבו, 184 כ"ס, 0–100 בכ־7.5 שניות. הגרסה השפויה והנפוצה ביותר, שמתאימה לנהגים יום־יומיים שמעריכים עיצוב וביצועים מבלי להגזים.

  • 430i – עם 245 כ"ס, ביצועים משופרים (6.2 שניות ל־100) ותחושת חיות טובה יותר – למי שמוכן להשקיע קצת יותר.

  • M440i xDrive – דגם קצה עם 374 כ"ס, הנעה כפולה, מנוע 6 צילינדרים שואג, ותאוצה של פחות מ־4.5 שניות ל־100. חוויית נהיגה ספורטיבית כמעט ברמת M4 – רק בלי הקיצוניות.

כל הדגמים מגיעים עם תיבת 8 הילוכים אוטומטית ZF – אחת החלקות והמהירות בשוק.


התנהגות כביש: כאן ב.מ.וו חוזרת לעצמה

הקופה מרגישה קלילה יותר, מחוברת יותר, והשלדה שלה מכוילת לנהיגה ספורטיבית.
היגוי חד, חלוקת משקל מדויקת והתנהגות ניטרלית שמגיבה מצוין לשינויי כיוון – כל מה שב.מ.וו הייתה צריכה להזכיר לנו שהיא עדיין יודעת לעשות.

נוחות הנסיעה בגרסאות הרגילות סבירה בהחלט, במיוחד עם המתלים האדפטיביים. בגרסת M440i הנוחות נפגעת מעט, אך ההתנהגות הדינמית משתפרת פלאים.


אבזור ובטיחות: עשירה – אם תשלמו

האבזור הבסיסי כולל את כל מה שצריך: מסך גדול, בלוטות', מצלמה אחורית, בקרת אקלים, חיישנים היקפיים ותאורת LED.
מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטונומית, זיהוי תמרורים, שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית – חלקן כסטנדרט וחלקן בחבילות בתשלום.

אם תבחרו בגרסאות המאובזרות או תוסיפו חבילת "M Pro", תקבלו גם מצלמות 360, חניה אוטונומית, מערכת שמע פרימיום, מושבים מתכווננים חשמלית עם זיכרון ועוד.


עלות מול תמורה: רכב פרימיום – בלי הנחות

מחירה של סדרה 4 קופה מתחיל בישראל בכ־300,000 ש"ח לגרסת 420i, ויכול לטפס לכ־430,000 ש"ח ויותר לגרסת M440i המאובזרת.
זה לא רכב זול, וגם לא אמור להיות – הוא משווק כמוצר פרימיום רגשי, לא רציונלי.

ביחס למתחרות כמו אאודי A5 קופה, מרצדס CLE החדשה או אפילו לקסוס RC – הסדרה 4 מציעה חוויית נהיגה חדה יותר, עיצוב מובחן, ומיתוג חזק.
היא פחות רכה, פחות פרקטית – אבל מדויקת מאוד במה שהיא באה להיות.


למי זה מתאים?

לא לכל אחד. סדרה 4 קופה פונה לנהגים שמעריכים עיצוב, אופי וחדות – גם אם זה בא על חשבון שימושיות, מחיר או תדמית "מתאימה למשפחה".
היא אידיאלית כרכב שני לבית, או כבחירה עיקרית למי שנוסע לבד או בזוג – ומחפש משהו אחר על הכביש.


סיכום: זו עדיין ב.מ.וו אמיתית – למי שמבין את הקונספט

ב.מ.וו סדרה 4 קופה היא אחת המכוניות הבודדות שמצליחות לשמור על אופיו של מותג פרימיום אמיתי – בלי לפחד להיות נישתית, אישית ועם אופי ברור.
היא לא מנסה להיות הכי נוחה, הכי חכמה או הכי מרווחת – היא פשוט מביאה חוויית נהיגה עם אמירה.

ומי שמתחבר אליה – לא ירצה לרדת ממנה.

© כל הזכויות שמורות למגזין טיים-קאר 2025 | נבנה ומנוהל על ידי KOTEV