ב.מ.וו סדרה 1

ב.מ.וו
ב.מ.וו סדרה 1

עיצוב מעודכן, טכנולוגיה מתקדמת ואיכות בנייה גבוהה – אך מרווח מוגבל וביצועים סולידיים שומרים אותה כרכב פרימיום קומפקטי שמתאים יותר ליחידים מאשר למשפחות.

החל מ-

 239,900

שתפו:

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

דור חדש למכונית הפרימיום הקומפקטית של ב.מ.וו מציג עיצוב מחודש, תא נוסעים מודרני ואותה שאלה ישנה: האם מדובר באופציה חכמה – או בפרימיום שמרגיש קצת צפוף?


רקע: הדור השלישי עובר מתיחת פנים משמעותית

הסדרה 1 של ב.מ.וו מלווה אותנו כבר משנת 2004, ולמרות שהדור הנוכחי עבר להנעה קדמית (במקום אחורית המסורתית) – היא ממשיכה להיות הבחירה היוקרתית ביותר במידות הקומפקטיות.
הגרסה החדשה לשנת 2025 היא יותר ממתיחת פנים – מדובר בעיצוב רענן, טכנולוגיה חדשה ואבזור שעודכן כדי לעמוד בקצב של מתחרות כמו אאודי A3, מרצדס A קלאס ו-וולוו EX30.


עיצוב חיצוני: יותר מתוחכם, פחות ספורטיבי

הסדרה 1 החדשה נראית מודרנית מאי פעם, עם פנסים קדמיים מחודדים, קווים נקיים יותר וגריל קדמי שהפך פחות אגרסיבי לעומת השנים הקודמות.
למרות שמדובר ברכב קומפקטי, יש בו נוכחות – במיוחד בגרסאות ה־M Sport עם חישוקים מוגדלים וגימורים כהים.

אבל חשוב לציין: מי שמחפש את המראה הספורטיבי הישן של סדרה 1 מהדור הראשון או השני, עשוי להרגיש כאן קצת פחות "נהגי". הדגם החדש יותר אלגנטי – פחות קופצני.


תא נוסעים: קפיצה טכנולוגית משמעותית

כאן נמצא השיפור האמיתי. מערכת iDrive 9 החדשה, עם מסך מגע קעור בגודל 10.7 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי צמוד אליו, נותנת תחושת פרימיום אמיתית.
האווירה בתא הנוסעים מזכירה את הסדרה 3 – רק בקטן. איכות החומרים טובה מאוד, ההרכבה מדויקת, והמערכת כוללת תמיכה מלאה בעברית, Apple CarPlay ו-Android Auto.

השליטה על המזגן עברה למסך – וזה עלול לעצבן חלק מהמשתמשים. אין עוד לחצנים פיזיים, וחלק מהתפריטים דורשים תשומת לב רבה מדי בזמן נהיגה.


מרווח ואחסון: פשרה מתבקשת

למרות שמדובר ברכב סופר-קומפקטי (אורך של כ-4.36 מטר), הסדרה 1 מספקת מרווח סביר לשני מבוגרים מאחור – אך לא יותר מזה. מי שזקוק לרכב משפחתי אמיתי ירגיש פה צפוף.
תא המטען בנפח 380 ליטר סטנדרטי לקטגוריה, אבל סף ההטענה גבוה יחסית.


יחידות הנעה: מוכרות, אמינות – ולא פורצות דרך

כרגע מוצעות גרסאות 118i ו־120d, שתיהן עם הנעה קדמית ותיבה אוטומטית כפולת מצמד. גרסת הבנזין 118i מגיעה עם מנוע 1.5 ליטר טורבו (136 כ"ס) – מספיקה לנסיעה עירונית ושיוט נינוח, אך לא תרגש אף אחד.
מי שמחפש יותר ביצועים יצטרך לחכות לגרסאות ה־M הבכירות שצפויות בהמשך.

בינתיים, צריכת הדלק סבירה (כ־16-17 ק"מ לליטר בפועל בגרסת הבנזין), והתחושה הכללית היא של רכב מתורבת ומתוחכם – לא פראי.


אבזור ובטיחות: חבילות קבועות, שדרוגים בתוספת תשלום

כמו תמיד אצל ב.מ.וו, אבזור הבסיס סביר בלבד – הכולל מערכת מולטימדיה מתקדמת, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית, חיישני חניה ועוד.
מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית – אבל מערכות מתקדמות יותר כמו מצלמות היקפיות או בקרת שמירה על נתיב אקטיבית מגיעות רק בגרסאות יקרות יותר או כתוספות.


עלות אחזקה ושיקולי קנייה בישראל

כאן מגיע האתגר הגדול ביותר של הסדרה 1. עם תג מחיר שצפוי להתחיל בסביבות 210–220 אלף ש"ח (לגרסה הבסיסית), קשה להתחרות מול רכבים משפחתיים משודרגים שמציעים יותר מרחב ואבזור – בפחות כסף.
הליסינג העסקי עוד עשוי להפוך אותה לאטרקטיבית למי שמחפש פרימיום קומפקטי לצרכי עבודה, אבל עבור לקוח פרטי – מדובר בפרימיום שדורש פשרה.


לסיכום: יוקרה בקנה מידה מוקטן – לא לכולם

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה היא מכונית מרשימה טכנולוגית, בנויה היטב ומציעה את תחושת ה"פרימיום" גם למי שלא מחפש רכב גדול.
היא לא מתאימה לכל אחד – בטח לא למשפחה ממוצעת, ולא למי שמחפש רכב חשמלי או ביצועיסטי.
אבל אם אתם רוצים ב.מ.וו שתשדר תדמית, תציע איכות חומרים מרשימה ותתאים בעיקר לשימוש עירוני – הסדרה 1 בהחלט ראויה לבדיקה.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “ב.מ.וו סדרה 1”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

דור חדש למכונית הפרימיום הקומפקטית של ב.מ.וו מציג עיצוב מחודש, תא נוסעים מודרני ואותה שאלה ישנה: האם מדובר באופציה חכמה – או בפרימיום שמרגיש קצת צפוף?


רקע: הדור השלישי עובר מתיחת פנים משמעותית

הסדרה 1 של ב.מ.וו מלווה אותנו כבר משנת 2004, ולמרות שהדור הנוכחי עבר להנעה קדמית (במקום אחורית המסורתית) – היא ממשיכה להיות הבחירה היוקרתית ביותר במידות הקומפקטיות.
הגרסה החדשה לשנת 2025 היא יותר ממתיחת פנים – מדובר בעיצוב רענן, טכנולוגיה חדשה ואבזור שעודכן כדי לעמוד בקצב של מתחרות כמו אאודי A3, מרצדס A קלאס ו-וולוו EX30.


עיצוב חיצוני: יותר מתוחכם, פחות ספורטיבי

הסדרה 1 החדשה נראית מודרנית מאי פעם, עם פנסים קדמיים מחודדים, קווים נקיים יותר וגריל קדמי שהפך פחות אגרסיבי לעומת השנים הקודמות.
למרות שמדובר ברכב קומפקטי, יש בו נוכחות – במיוחד בגרסאות ה־M Sport עם חישוקים מוגדלים וגימורים כהים.

אבל חשוב לציין: מי שמחפש את המראה הספורטיבי הישן של סדרה 1 מהדור הראשון או השני, עשוי להרגיש כאן קצת פחות "נהגי". הדגם החדש יותר אלגנטי – פחות קופצני.


תא נוסעים: קפיצה טכנולוגית משמעותית

כאן נמצא השיפור האמיתי. מערכת iDrive 9 החדשה, עם מסך מגע קעור בגודל 10.7 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי צמוד אליו, נותנת תחושת פרימיום אמיתית.
האווירה בתא הנוסעים מזכירה את הסדרה 3 – רק בקטן. איכות החומרים טובה מאוד, ההרכבה מדויקת, והמערכת כוללת תמיכה מלאה בעברית, Apple CarPlay ו-Android Auto.

השליטה על המזגן עברה למסך – וזה עלול לעצבן חלק מהמשתמשים. אין עוד לחצנים פיזיים, וחלק מהתפריטים דורשים תשומת לב רבה מדי בזמן נהיגה.


מרווח ואחסון: פשרה מתבקשת

למרות שמדובר ברכב סופר-קומפקטי (אורך של כ-4.36 מטר), הסדרה 1 מספקת מרווח סביר לשני מבוגרים מאחור – אך לא יותר מזה. מי שזקוק לרכב משפחתי אמיתי ירגיש פה צפוף.
תא המטען בנפח 380 ליטר סטנדרטי לקטגוריה, אבל סף ההטענה גבוה יחסית.


יחידות הנעה: מוכרות, אמינות – ולא פורצות דרך

כרגע מוצעות גרסאות 118i ו־120d, שתיהן עם הנעה קדמית ותיבה אוטומטית כפולת מצמד. גרסת הבנזין 118i מגיעה עם מנוע 1.5 ליטר טורבו (136 כ"ס) – מספיקה לנסיעה עירונית ושיוט נינוח, אך לא תרגש אף אחד.
מי שמחפש יותר ביצועים יצטרך לחכות לגרסאות ה־M הבכירות שצפויות בהמשך.

בינתיים, צריכת הדלק סבירה (כ־16-17 ק"מ לליטר בפועל בגרסת הבנזין), והתחושה הכללית היא של רכב מתורבת ומתוחכם – לא פראי.


אבזור ובטיחות: חבילות קבועות, שדרוגים בתוספת תשלום

כמו תמיד אצל ב.מ.וו, אבזור הבסיס סביר בלבד – הכולל מערכת מולטימדיה מתקדמת, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים דיגיטלית, חיישני חניה ועוד.
מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית – אבל מערכות מתקדמות יותר כמו מצלמות היקפיות או בקרת שמירה על נתיב אקטיבית מגיעות רק בגרסאות יקרות יותר או כתוספות.


עלות אחזקה ושיקולי קנייה בישראל

כאן מגיע האתגר הגדול ביותר של הסדרה 1. עם תג מחיר שצפוי להתחיל בסביבות 210–220 אלף ש"ח (לגרסה הבסיסית), קשה להתחרות מול רכבים משפחתיים משודרגים שמציעים יותר מרחב ואבזור – בפחות כסף.
הליסינג העסקי עוד עשוי להפוך אותה לאטרקטיבית למי שמחפש פרימיום קומפקטי לצרכי עבודה, אבל עבור לקוח פרטי – מדובר בפרימיום שדורש פשרה.


לסיכום: יוקרה בקנה מידה מוקטן – לא לכולם

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה היא מכונית מרשימה טכנולוגית, בנויה היטב ומציעה את תחושת ה"פרימיום" גם למי שלא מחפש רכב גדול.
היא לא מתאימה לכל אחד – בטח לא למשפחה ממוצעת, ולא למי שמחפש רכב חשמלי או ביצועיסטי.
אבל אם אתם רוצים ב.מ.וו שתשדר תדמית, תציע איכות חומרים מרשימה ותתאים בעיקר לשימוש עירוני – הסדרה 1 בהחלט ראויה לבדיקה.

© כל הזכויות שמורות למגזין טיים-קאר 2025 | נבנה ומנוהל על ידי KOTEV