תיאור
אופל מוקה, הג'יפון הקומפקטי של היצרן הגרמני, הפך בשנים האחרונות מאנדרדוג בשוק לקרוסאובר עם נוכחות של ממש. הדור הראשון של המוקה, שהושק כבר ב-2012, היה בעיקר פתרון פונקציונלי למשפחות קטנות שחיפשו רכב מוגבה במחיר סביר. אבל מאז רכישת אופל על ידי קבוצת PSA (פיג'ו-סיטרואן) ולאחר מכן המיזוג לתוך סטלנטיס, המוקה עברה שינוי תפיסה משמעותי.
הדור השני, שהוצג ב-2020, כבר לא סתם "רכב משפחתי קטן", אלא דגם שמעוצב בקווים חדים, מגיע עם טכנולוגיה עדכנית, והכי חשוב – מוצע גם בגרסה חשמלית מלאה, בהתאם לרוח התקופה.
עיצוב וממדים
העיצוב החיצוני של אופל מוקה הוא אחד הנקודות הבולטות בדור החדש. חזית הרכב מצוידת בשפת העיצוב החדשה של אופל, כולל הגריל הסגור הנקרא "ויזור", שמקנה למוקה מראה מודרני, כמעט עתידני, בלי להיראות מוגזם.
אורכו של המוקה עומד על 4.15 מטר, רוחבו כ-1.79 מטר, והגובה מגיע ל-1.53 מטר. נתונים אלו מציבים אותו בקטגוריית הקרוסאוברים העירוניים, לצד דגמים כמו יונדאי קונה, פיג'ו 2008 וסיטרואן C3 איירקרוס.
למרות הממדים הקומפקטיים, המוקה נראה רחב ומאסיבי בזכות עיצוב נכון וקווים זוויתיים.
תא נוסעים ואבזור
תא הנוסעים של המוקה משדר אווירה גרמנית מאופקת, עם איכות חומרים טובה לחלקים החשובים, אך לא יוקרתית כמו בדגמים הגדולים יותר של אופל.
לוח המחוונים כולל שילוב של צגים דיגיטליים: בלוח המרכזי מסך בגודל עד 12 אינץ' בתצוגות משתנות, ומסך מולטימדיה נוסף עד 10 אינץ', עם תמיכה מלאה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
רשימת האבזור משתנה בהתאם לגרסאות, אך כוללת לרוב בקרת אקלים, חיישני חניה, מצלמת רוורס, בלימת חירום אוטונומית, מערכת שמירה על נתיב, ובגרסאות הבכירות גם בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
מרחב הפנים טוב יחסית לקטגוריה, אך מאחור המושב מעט צפוף לנוסעים גבוהים, בעיקר באזור הברכיים. תא המטען בנפח 350 ליטר בגרסאות הבנזין, ובגרסה החשמלית נפח המטען קטן במעט בשל מיקום הסוללות.
מנועים וביצועים
המוקה מציעה מגוון מנועים, כשהדגש הוא על שתי גרסאות עיקריות הרלוונטיות לשוק הישראלי:
-
בנזין טורבו 1.2 ליטר, עם 130 כוחות סוס ותיבה אוטומטית 8 הילוכים. הביצועים סבירים בהחלט לג'יפון עירוני, עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-9 שניות וצריכת דלק ממוצעת של כ-17 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה.
-
גרסה חשמלית מלאה – אופל מוקה-e, עם מנוע חשמלי בהספק של 136 כ"ס, סוללה בקיבולת 50 קוט"ש וטווח נסיעה רשמי של עד 338 ק"מ לפי תקן WLTP. בפועל, בישראל הטווח עומד על כ-260-280 ק"מ, תלוי בתנאי הנהיגה והאקלים.
התנהגות כביש ונוחות
אופל מוקה בנוי על פלטפורמה משותפת לדגמים כמו פיג'ו 2008 ו-208, מה שמקנה לו תחושת נהיגה דינמית יחסית לקטגוריה. ההיגוי מדויק, התגובה של המתלים טובה בנסיעה עירונית, אך הכביש עלול להרגיש קופצני בכבישים משובשים במיוחד.
בידוד הרעשים שופר לעומת הדור הקודם, במיוחד בגרסה החשמלית השקטה יותר, אך עדיין לא ברמה של רכבי פרימיום.
יתרונות וחסרונות
מבין היתרונות של אופל מוקה ניתן לציין את העיצוב הבולט, איכות הבנייה, חבילת הבטיחות המקורית והמגוון הרחב של גרסאות, כולל אופציה לחשמל מלא.
מצד שני, מרחב המושב האחורי לא מהמרווחים בקטגוריה, האבזור בגרסאות הבסיס מצומצם יחסית למתחרים סיניים, והגרסה החשמלית, למרות היתרונות שלה, מגיעה עם תג מחיר גבוה שממקם אותה בקטגוריית רכבי חשמל יקרים יותר.
שאלות נפוצות על אופל מוקה
כמה עולה אופל מוקה בישראל?
המחיר משתנה לפי גרסה והנעה. גרסאות הבנזין זולות יותר, בעוד שהמוקה-e החשמלית נחשבת לאחד הרכבים החשמליים הקומפקטיים היקרים יחסית בקטגוריה.
האם אופל מוקה מתאים למשפחות?
המוקה מתאים לזוגות או משפחות קטנות עם ילדים צעירים. מרחב המושב האחורי ותא המטען מוגבלים למשפחות עם צורך במרחב גדול יותר.
מה ההבדל בין אופל מוקה למוקה-e?
המוקה-e הוא הגרסה החשמלית המלאה, עם מנוע חשמלי וטווח של כ-260-280 ק"מ. המוקה הרגיל מגיע עם מנוע טורבו-בנזין. העיצוב כמעט זהה בין הגרסאות.
כמה זמן לוקח להטעין את אופל מוקה-e?
בטעינה מהירה DC ניתן להגיע מ-0 ל-80% תוך כ-30 דקות. טעינה ביתית AC מלאה אורכת כ-7 שעות.
האם יש לאופל מוקה מתחרים ישירים?
כן, בעיקר יונדאי קונה, קיה סטוניק, סיטרואן C3 איירקרוס, פיג'ו 2008 ובתחום החשמלי גם פיאט 600e ו-MG ZS EV.
חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.