אבארט' 500e

אבארט'
אבארט' 500e

חשמלית חצופה וסגנונית שמציעה כיף עירוני ברמה גבוהה – כל עוד אתם מוכנים לשלם פרמיה על סטייל ולא על שימושיות.

החל מ-

 219,900

שתפו:


כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

אם יש מותג שיודע איך לעשות בלגן עם מעט סוסים – זה אבארט'. במשך שנים היא לקחה את הפיאט 500 החביבה והפכה אותה לקרטינג חוקי עם אגזוז שצועק. אבל בעידן שבו מנועים רועמים מפנים מקום לשקט חשמלי, גם אבארט' נאלצה להשתנות. התוצאה היא 500e – גרסה חשמלית ראשונה למותג, שמנסה לשמר את האופי הספורטיבי בלי אף טיפת דלק. האם זה עובד? התשובה מורכבת.

עיצוב ומידות – עדיין אייקון

במבט ראשון מדובר ב-500 קלאסית, אבל עוצמתית יותר. הפגושים, הגריל, חישוקי ה-18 אינץ' והאות Abarth מאחור – כולם שם כדי להבהיר שזו לא עוד עירונית שקטה. היא קצרה (3.63 מטר), צרה וקלה לתמרון בעיר, וממשיכה את העיצוב האיטלקי העליז עם נגיעות אגרסיביות. גם בפנים יש עדכונים: מושבים ספורטיביים, לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה מודרני ודיפונים שמרגישים קצת יותר בוגרים מהפיאט הרגילה – אבל לא פרימיום של ממש.

מערכת הנעה וביצועים – ספורטיבית במידות קטנות

במקום מנוע טורבו שורק, מקבלים מנוע חשמלי קדמי עם 154 כ"ס ו-24 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7 שניות – מספר מכובד לרכב בגודל הזה. התחושה בנסיעה עירונית נמרצת מאוד: הדוושה חדה, התגובה מיידית, וההגה מרגיש קליל ובועט. אבל צריך לומר ביושר – מדובר בביצועים שמרגישים פחות דרמטיים ככל שהמהירות עולה. אין פה AWD, אין מומנט מפלצתי, והחוויה הספורטיבית היא יותר תחושה מאשר ביצועים טהורים.

טווח וטעינה – לשימוש עירוני בלבד

הסוללה בנפח 42 קוט"ש (37 קוט"ש נטו) מספקת טווח רשמי של כ-265 ק"מ לפי WLTP. בפועל, בשימוש רגיל בישראל (קיץ, מזגן, קצת כביש מהיר) תראו בין 180 ל-220 ק"מ. זה יספיק למי שנוסע רק בעיר או גג פרבר, אבל מגביל מאוד למי שחולם על טיולים. טעינה איטית (AC) אורכת כ-4 שעות, טעינה מהירה (DC עד 85 קילוואט) מביאה ל-80% תוך כחצי שעה – לא רע, אבל שוב, הכל בגבולות הקומפקט.

התנהגות כביש – זריזה, אבל לא רכב ספורט

על פניו מדובר ברכב "אבארט'", אבל אם תיכנסו לפנייה חדה עם ציפייה לחוויית קרטינג, תתאכזבו. היא מהנה וקלילה, אבל לא חדה או מדויקת כמו דגמי הבנזין הישנים. הסוללה מוסיפה משקל מורגש, והתחושה הכללית בוגרת יותר – אולי בוגרת מדי. מצד שני, זה עדיין אחד הרכבים הכי כיפיים לנסיעה עירונית – בטח בהשוואה לחשמליות אחרות בגודל הזה. בידוד הרעשים בינוני, אבל הסאונד המלאכותי שהיא מייצרת (מעין שאגה ספורטיבית מהרמקולים) מצליח לפחות לשעשע.

נוחות ואבזור – טוב בעיר, צפוף בשאר

שני נוסעים מלפנים ירגישו סבבה, אבל מאחור – זה לילדים בלבד. תא המטען קטן מאוד (185 ליטר), ותא הנוסעים לא בדיוק פרקטי למשפחה. האבזור דווקא לא רע: מסך 10.25 אינץ', מערכת שמע של JBL, מושבים מחוממים, קישוריות מלאה, טעינה אלחוטית ומצלמות היקפיות – אבל זה גם המינימום שמצופה ממחיר של מעל 200 אלף ש"ח בישראל.

בטיחות – שיפור משמעותי מהעבר

בזמן שפיאט 500e קיבלה ציון לא מזהיר במבחני הבטיחות, האבארט' מגיעה עם מפרט עשיר יותר: בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים ועוד. אין פה מערכות מהשורה הראשונה, אבל זה בהחלט מספיק לקטגוריה.

מתחרות ושיקולי תמורה

במחיר שמתחיל בסביבות 220,000 ש"ח לגרסת הבסיס, האבארט' 500e מתחרה במכוניות כמו MG4, סיטרואן ë-C4 ואפילו קופרה בורן – שלכולן טווחים גדולים יותר, שימושיות גבוהה יותר ולעיתים גם ביצועים חזקים יותר. מנגד, אף אחת לא נותנת את התחושה המיוחדת של האבארט' – העיצוב, המותג, הייחוד. זה לא רכב "תכל'ס", זה רכב רגש.

למי זה מתאים?

היא לא משפחתית, לא מיועדת לנסיעות ארוכות, ולא תסחוב ציוד לטיול. אבל אם אתם מחפשים רכב שני לבית, או רכב עירוני עם נוכחות, סטייל ואופי – כזה שיגרום לכם לחייך בכל רמזור – זה בול העניין של האבארט' 500e. תתכוננו לשלם קצת יותר על פחות – אבל אולי תאהבו את זה בדיוק בגלל זה.


סיכום

אבארט' 500e היא מכונית חשמלית קטנה עם אופי גדול – חוויית נהיגה כיפית, עיצוב ייחודי ותחושת מותג – אבל היא דורשת ויתורים של ממש בשטח, טווח ונוחות.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “אבארט' 500e”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

רכבים בהנחה

ב.מ.וו iX

ב.מ.וו IX

המחיר המקורי היה: ₪ 604,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 499,000.

קיה סלטוס

קיה סלטוס

המחיר המקורי היה: ₪ 164,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 153,900.

קיה פיקנטו

קיה פיקנטו

המחיר המקורי היה: ₪ 109,900.המחיר הנוכחי הוא: ₪ 99,900.

תפריט נגישות

השפיעו על תרבות הרכב.

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב, לדרג ולהשפיע על גולשים אחרים ברכישת הרכב הבא שלהם.

יש לכם מה להגיד? הרשמו לאתר!