אאודי A5

אאודי
אאודי A5

מביאה סטייל, איכות וטכנולוגיה בעטיפה אלגנטית – סדאן גרמנית קלאסית עם ראש עדכני.

החל מ-

 368,465

שתפו:

כל המידע באתר טיים-קאר נועד להעניק סקירה כללית ואינו מהווה המלצה מחייבת לרכישה. טיים-קאר אינה קובעת מחירים, ואינה אחראית לביצוע רכישות או להתנהלות מול גורמים חיצוניים. כל המחירים, הנתונים וההמלצות מבוססים על מידע זמין לציבור ואינם מחליפים ייעוץ אישי.

תיאור

אם הייתם רגילים לחשוב על A5 כקופה עם דלתות ארוכות וסטייל אירופאי, תחשבו שוב. בשנת 2025, אאודי מבצעת מהלך אסטרטגי ומחליפה את ה-A4 המוכרת – סדאן יוקרתית בגודל בינוני – ב-A5 חדשה לגמרי, שגם אם שומרת על שם מוכר, מציגה עיצוב, טכנולוגיה והתנהגות חדשים לחלוטין.

ולמרות השם המבלבל, זו לא עוד גרסת קופה. מדובר במכונית סדאן 4 דלתות קלאסית, שמהווה את דגם הבסיס העדכני של אאודי בקטגוריית הביניים, מול מרצדס C קלאס, ב.מ.וו סדרה 3, וגם שחקנים כמו טסלה מודל 3 ואלפא ג’וליה.


עיצוב חיצוני: חד, נמוך ומדויק

אאודי A5 החדשה נראית שונה – לטובה. במקום הקווים השמרניים של A4, מקבלים כאן פרופורציות ספורטיביות יותר: חרטום ארוך, גג נמוך יחסית, ירכתיים מודגשות וחתימות תאורה מרשימות עם טכנולוגיית OLED מאחור.

הגריל הקדמי רחב ונמוך, הפנסים חדים מאוד, וקו הצד כולל קימורים מתוחים שממשיכים עד מאחורי הגלגל האחורי. הכל מאוד גרמני, מאוד מדויק – ואולי פחות נוצץ ממה שיצרנים כמו ב.מ.וו עושים, אבל בהחלט משדר יוקרה מתוחכמת. המכונית עצמה ארוכה במעט מה-A4 שקדמה לה (4.76 מטר) ונמוכה ממנה – מה שמחזק את תחושת הספורטיביות גם בגרסה הבסיסית.


תא נוסעים: שדרוג טכנולוגי משמעותי

כאן נמצאת אחת הקפיצות הגדולות של הדגם. אאודי A5 החדשה קיבלה את סביבת הנהג החדשה של אאודי – עם מסך מרכזי ענק בגודל 14.5 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ'. יש גם אופציה למסך שלישי לנוסע שליד הנהג (כמו ב-Q6), תצוגה עילית עם מציאות רבודה, ותפעול קולי מתקדם.

המערכת נקראת E³ 1.2 – פלטפורמת התוכנה החדשה של קבוצת פולקסווגן – ומציעה קישוריות מלאה, עדכונים מרחוק, תגובות מהירות וממשק ידידותי.

מבחינת איכות – זה בדיוק מה שמצפים מאאודי: חומרים רכים, גימור מדויק, ושקט מופתי בתא הנוסעים. מושבים נוחים מאוד, מרווח טוב מקדימה, ומאחור – סביר, אבל לא נדיב במיוחד, בעיקר בגובה הראש בגלל הגג המשתפל. תא המטען בנפח 470 ליטר, עם פתיחה רחבה ומבנה שימושי.


יחידות הנעה: קלאסיקה גרמנית

ה-A5 החדשה משווקת תחילה עם מנועי בנזין מוגדשים, כולם בשילוב מערכת מיקרו-היברידית 48 וולט. הדגם הבסיסי – 40 TFSI – כולל מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 204 כ"ס ותיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים (S-Tronic). גרסת ה-45 TFSI מגיעה עם 265 כ"ס והנעה כפולה (quattro), ומשיגה תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.8 שניות.

אלו לא מנועים מסעירים, אבל הם חזקים, שקטים, ומאוד יעילים. הצריכה נעה סביב 14–15 ק"מ לליטר בגרסה הבסיסית, והביצועים מרגישים זריזים ממה שהמספרים מציעים – בזכות תגובת דוושה מהירה ותיבה חלקה.


נוחות והתנהגות: איזון גרמני מדויק

A5 החדשה ממשיכה את קו האיפוק של אאודי. זו לא מכונית ספורטיבית במיוחד, אבל היא כן חדה, מדויקת, ומשרה תחושת ביטחון בכל תנאי. המתלים (בולמים אדפטיביים באופציה) סופגים מצוין את שיבושי הכביש, בידוד הרעשים מצוין, וההגה – קל ומדויק, אם כי קצת חסר תחושה.

זו לא מכונית שתגרום לכם לחייך בכל סיבוב, אבל כן אחת שתגרום לכם לרצות לנהוג בה רחוק – ובשקט. ההתנהגות מאוד ניטרלית, מאוד אירופאית, ומאוד מרגיעה.


אבזור, בטיחות ותוספות

גם כאן אאודי לא מתקמצנת. כבר מהגרסאות הראשונות תמצאו בקרת אקלים תלת-אזורית, מושבים חשמליים עם חימום, מערכת מולטימדיה מתקדמת, חיישני חניה, מצלמה אחורית, קישוריות אלחוטית, ותאורת LED מלאה. ברמות הגבוהות תמצאו גם מושבים מאווררים, גג שמש פנורמי, מצלמות 360 מעלות, תצוגה עילית, דלתות רכב רכות ומערכת שמע של Bang & Olufsen.

בצד הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים וזיהוי תמרורים – כולם מגיעים כסטנדרט. הדגם צפוי לקבל 5 כוכבים במבחן Euro NCAP כמו שאר דגמי אאודי.


המחיר והתחרות בישראל

לפי הערכות, אאודי A5 החדשה תעלה בישראל סביב 260–310 אלף ש"ח, תלוי ברמת הגימור ובגרסה. זו הצהרה של ממש – בעיקר מול מתחרות ישירות כמו מרצדס C קלאס, ב.מ.וו סדרה 3 וטסלה מודל 3 פרפורמנס.

אבל כאן נכנס היתרון של אאודי: מי שמחפש מראה אלגנטי, תפעול נקי, איכות גבוהה וחוויית נהיגה אירופאית קלאסית – ימצא ב-A5 בדיוק את מה שהוא מחפש. בלי רעש, בלי גימיקים, רק עידון גרמני מתוחכם.


סיכום: פרק חדש בשם מוכר

אאודי A5 החדשה (2025) היא לא עוד עדכון לדגם ותיק – היא מהפכה מתחת לפני השטח. עיצוב עדכני, תא נוסעים טכנולוגי, מערכות הנעה יעילות והתנהגות כביש מדויקת – כל אלה הופכים אותה למועמדת רצינית בתחרות הפרימיום.

היא אולי לא תרגש אתכם כמו ב.מ.וו, ולא תדהים כמו טסלה – אבל היא כן תרגיש כמו אאודי אמיתית. וזה בדיוק מה שהרבה לקוחות מחפשים.

חוות דעת

אין עדיין חוות דעת.

היה הראשון לכתוב סקירה “אאודי A5”

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מידע נוסף

אם הייתם רגילים לחשוב על A5 כקופה עם דלתות ארוכות וסטייל אירופאי, תחשבו שוב. בשנת 2025, אאודי מבצעת מהלך אסטרטגי ומחליפה את ה-A4 המוכרת – סדאן יוקרתית בגודל בינוני – ב-A5 חדשה לגמרי, שגם אם שומרת על שם מוכר, מציגה עיצוב, טכנולוגיה והתנהגות חדשים לחלוטין.

ולמרות השם המבלבל, זו לא עוד גרסת קופה. מדובר במכונית סדאן 4 דלתות קלאסית, שמהווה את דגם הבסיס העדכני של אאודי בקטגוריית הביניים, מול מרצדס C קלאס, ב.מ.וו סדרה 3, וגם שחקנים כמו טסלה מודל 3 ואלפא ג’וליה.


עיצוב חיצוני: חד, נמוך ומדויק

אאודי A5 החדשה נראית שונה – לטובה. במקום הקווים השמרניים של A4, מקבלים כאן פרופורציות ספורטיביות יותר: חרטום ארוך, גג נמוך יחסית, ירכתיים מודגשות וחתימות תאורה מרשימות עם טכנולוגיית OLED מאחור.

הגריל הקדמי רחב ונמוך, הפנסים חדים מאוד, וקו הצד כולל קימורים מתוחים שממשיכים עד מאחורי הגלגל האחורי. הכל מאוד גרמני, מאוד מדויק – ואולי פחות נוצץ ממה שיצרנים כמו ב.מ.וו עושים, אבל בהחלט משדר יוקרה מתוחכמת. המכונית עצמה ארוכה במעט מה-A4 שקדמה לה (4.76 מטר) ונמוכה ממנה – מה שמחזק את תחושת הספורטיביות גם בגרסה הבסיסית.


תא נוסעים: שדרוג טכנולוגי משמעותי

כאן נמצאת אחת הקפיצות הגדולות של הדגם. אאודי A5 החדשה קיבלה את סביבת הנהג החדשה של אאודי – עם מסך מרכזי ענק בגודל 14.5 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ'. יש גם אופציה למסך שלישי לנוסע שליד הנהג (כמו ב-Q6), תצוגה עילית עם מציאות רבודה, ותפעול קולי מתקדם.

המערכת נקראת E³ 1.2 – פלטפורמת התוכנה החדשה של קבוצת פולקסווגן – ומציעה קישוריות מלאה, עדכונים מרחוק, תגובות מהירות וממשק ידידותי.

מבחינת איכות – זה בדיוק מה שמצפים מאאודי: חומרים רכים, גימור מדויק, ושקט מופתי בתא הנוסעים. מושבים נוחים מאוד, מרווח טוב מקדימה, ומאחור – סביר, אבל לא נדיב במיוחד, בעיקר בגובה הראש בגלל הגג המשתפל. תא המטען בנפח 470 ליטר, עם פתיחה רחבה ומבנה שימושי.


יחידות הנעה: קלאסיקה גרמנית

ה-A5 החדשה משווקת תחילה עם מנועי בנזין מוגדשים, כולם בשילוב מערכת מיקרו-היברידית 48 וולט. הדגם הבסיסי – 40 TFSI – כולל מנוע 2.0 ליטר טורבו עם 204 כ"ס ותיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים (S-Tronic). גרסת ה-45 TFSI מגיעה עם 265 כ"ס והנעה כפולה (quattro), ומשיגה תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 5.8 שניות.

אלו לא מנועים מסעירים, אבל הם חזקים, שקטים, ומאוד יעילים. הצריכה נעה סביב 14–15 ק"מ לליטר בגרסה הבסיסית, והביצועים מרגישים זריזים ממה שהמספרים מציעים – בזכות תגובת דוושה מהירה ותיבה חלקה.


נוחות והתנהגות: איזון גרמני מדויק

A5 החדשה ממשיכה את קו האיפוק של אאודי. זו לא מכונית ספורטיבית במיוחד, אבל היא כן חדה, מדויקת, ומשרה תחושת ביטחון בכל תנאי. המתלים (בולמים אדפטיביים באופציה) סופגים מצוין את שיבושי הכביש, בידוד הרעשים מצוין, וההגה – קל ומדויק, אם כי קצת חסר תחושה.

זו לא מכונית שתגרום לכם לחייך בכל סיבוב, אבל כן אחת שתגרום לכם לרצות לנהוג בה רחוק – ובשקט. ההתנהגות מאוד ניטרלית, מאוד אירופאית, ומאוד מרגיעה.


אבזור, בטיחות ותוספות

גם כאן אאודי לא מתקמצנת. כבר מהגרסאות הראשונות תמצאו בקרת אקלים תלת-אזורית, מושבים חשמליים עם חימום, מערכת מולטימדיה מתקדמת, חיישני חניה, מצלמה אחורית, קישוריות אלחוטית, ותאורת LED מלאה. ברמות הגבוהות תמצאו גם מושבים מאווררים, גג שמש פנורמי, מצלמות 360 מעלות, תצוגה עילית, דלתות רכב רכות ומערכת שמע של Bang & Olufsen.

בצד הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים וזיהוי תמרורים – כולם מגיעים כסטנדרט. הדגם צפוי לקבל 5 כוכבים במבחן Euro NCAP כמו שאר דגמי אאודי.


המחיר והתחרות בישראל

לפי הערכות, אאודי A5 החדשה תעלה בישראל סביב 260–310 אלף ש"ח, תלוי ברמת הגימור ובגרסה. זו הצהרה של ממש – בעיקר מול מתחרות ישירות כמו מרצדס C קלאס, ב.מ.וו סדרה 3 וטסלה מודל 3 פרפורמנס.

אבל כאן נכנס היתרון של אאודי: מי שמחפש מראה אלגנטי, תפעול נקי, איכות גבוהה וחוויית נהיגה אירופאית קלאסית – ימצא ב-A5 בדיוק את מה שהוא מחפש. בלי רעש, בלי גימיקים, רק עידון גרמני מתוחכם.


סיכום: פרק חדש בשם מוכר

אאודי A5 החדשה (2025) היא לא עוד עדכון לדגם ותיק – היא מהפכה מתחת לפני השטח. עיצוב עדכני, תא נוסעים טכנולוגי, מערכות הנעה יעילות והתנהגות כביש מדויקת – כל אלה הופכים אותה למועמדת רצינית בתחרות הפרימיום.

היא אולי לא תרגש אתכם כמו ב.מ.וו, ולא תדהים כמו טסלה – אבל היא כן תרגיש כמו אאודי אמיתית. וזה בדיוק מה שהרבה לקוחות מחפשים.

© כל הזכויות שמורות למגזין טיים-קאר 2025 | נבנה ומנוהל על ידי KOTEV