תיאור
הסוויפט היא אחת המכוניות המזוהות ביותר של סוזוקי, ולמעשה אחת המכוניות הנמכרות ביותר בעולם בקטגוריית הסופר-מיני. הדור החדש שומר על מה שתמיד הפך את הסוויפט לפופולרית: מידות קומפקטיות שמתאימות לעיר, אמינות יפנית וצריכת דלק טובה. הפעם היא מצוידת במנוע עם סיוע היברידי קל (Mild Hybrid), מערכות בטיחות עדכניות ועיצוב מעודכן שמציב אותה כתשובה ישירה ליונדאי i20, טויוטה יאריס, קיה ריו ודומותיהן.
עיצוב וממדים
סוזוקי הלכה על מתכון פשוט: מראה מודרני, צעיר וזורם. הפנסים חדים יותר, הגריל רחב, וקווי המרכב שומרים על תחושה דינמית גם כשהרכב עומד.
במבחינת ממדים מדובר ברכב קומפקטי: אורך של כ-3.8 מטר ורוחב של כ-1.7 מטר. זה מתבטא בשימושיות מצוינת בעיר – קל לחנות, קל לתמרן, והתחושה היא שאתה שולט בכל מצב תנועה. למרות זאת, זהו עדיין רכב חמישה מושבים עם תא מטען קטן אך שימושי למשפחה צעירה או לזוג.
תא נוסעים ונוחות
בתוך הסוויפט מקבלים תא פשוט, ישיר ודי פרקטי. החומרים לא יוקרתיים – הרבה פלסטיק קשיח – אבל איכות ההרכבה טובה, ואין תחושה של זול.
המושבים הקדמיים נוחים, עם תנוחת ישיבה מעט גבוהה יחסית לרכב סופר-מיני, מה שמאפשר שדה ראייה רחב ובטוח. מאחור שני נוסעים יסתדרו בנוחות, שלושה מבוגרים ירגישו צפוף.
האבזור כולל מסך מולטימדיה עם תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto, שליטה קלה ואינטואיטיבית, ומערכת שמע בסיסית שעושה את העבודה. בידוד הרעשים טוב יחסית לקטגוריה, אך במהירות גבוהה נשמעים רעשי רוח וצמיגים, כפי שמוכר במכוניות קטנות.
מנוע וביצועים
הסוויפט מוצעת בישראל עם מנוע 1.2 ליטר בנזין, 4 צילינדרים, בהספק של 83 כ"ס. המנוע משולב במערכת מיקרו-היברידית 12V שתורמת בעיקר לחיסכון בדלק ולסיוע קל ביציאה מהמקום.
התיבה האוטומטית הרציפה (CVT) פועלת חלק, ומכוונת לנוחות ולא לנהיגה ספורטיבית. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת כ-12 שניות, וזה נתון שממקם אותה בחלק התחתון של הקטגוריה. מצד שני, המשקל הנמוך של הרכב (כ-900 ק"ג) מאפשר תחושת זריזות בעיר, וזה יתרון גדול על פני מכוניות כבדות יותר.
צריכת דלק
אחת הסיבות המרכזיות לבחור בסוויפט היא החיסכון. בנסיעה משולבת מתקבלת צריכה של כ-15–16 ק"מ לליטר בנתונים רשמיים, ובשימוש אמיתי סביב 13–14 ק"מ לליטר – נתון מצוין עבור רכב אוטומטי. בעיר היא חסכונית במיוחד בזכות הסיוע ההיברידי, שמכבה את המנוע במהירויות נמוכות ומפעיל אותו מחדש בצורה חלקה.
בטיחות
הסוויפט מצוידת בחבילת בטיחות עדכנית הכוללת:
-
בלימת חירום אוטונומית.
-
בקרת שיוט אדפטיבית.
-
התרעת סטייה מנתיב.
-
זיהוי תמרורים.
-
שש כריות אוויר כסטנדרט.
במבחני ריסוק Euro NCAP היא זכתה לציונים טובים, אם כי לא מושלמים, בעיקר בגלל הממדים הקטנים שלה שמגבילים את ההגנה הפיזית.
גרסאות ומחירים בישראל
בישראל הסוויפט נמכרת בכמה רמות גימור. בגרסה הבסיסית כבר מקבלים מערכות בטיחות מלאות, מסך מולטימדיה ותיבה אוטומטית. בגרסאות הגבוהות נוספים גג שמש, חישוקי סגסוגת, מצלמת רוורס ואבזור נוחות משופר.
המחירים מתחילים בסביבות 110–115 אלף ₪, מה שממקם אותה בחלק הנגיש של הקטגוריה – זולה מיאריס ההיברידית ומחלק ממתחרותיה הקוריאניות.
יתרונות
-
צריכת דלק מעולה – אחת החסכוניות בקטגוריה.
-
זריזה ונוחה מאוד לשימוש עירוני.
-
אבזור בטיחות מתקדם כסטנדרט.
-
ממדים קומפקטיים וחוויית נהיגה קלילה.
-
אמינות מוכחת ועלויות תחזוקה נמוכות.
חסרונות
-
ביצועים בינוניים, לא מתאימה לחובבי נהיגה.
-
חומרים פנימיים בסיסיים.
-
תא מטען קטן יחסית.
-
בידוד רעשים מוגבל במהירות גבוהה.
-
מרווח מאחור מוגבל לשלושה מבוגרים.
סיכום
סוזוקי סוויפט היא מכונית סופר-מיני שמוכיחה שפשטות וחיסכון יכולים להיות יתרון גדול. היא לא הכי חזקה ולא הכי מרשימה מבפנים, אבל היא חסכונית, אמינה ונוחה לחיים האמיתיים בעיר ובנסיעות יומיומיות.




חוות דעת
אין עדיין חוות דעת.